XXL Nutrition

Big Cat's 10 Rules to Dieting

• Topic Starter Topic Starter
SHE zei:
ok, maar niet zeuren daarna dat ik arrogant ben he?? :p
Ik weet dat het not done is om de heilige Big Cat af te zeiken

CRAP-stukje 1 : Repeatedly I reply that cardio and a good low-calorie, low-carb diet will form 80-90 percent of the workload here and not so much their training and supplementation

- complete nonsens; als je focust op cardio , is high carb essentieel, low fat daarintegen wel handig
Cardio geeft langzamer vetverlies dan KT..dus ook die tip vind ik niet zo verhelderend

CRAP- stukje 2 : For starters your high-carb days are over. Invariably on any diet the amount of carbs should be restricted because an overdose of carbs is readily stored as fat and in times of deprivation fat-storage increases.

- Atkins gelul; leuke note: die klojo overleed op een gewicht van 117 KG, so much for low carbs

CRAP-stukje 3: Thou Shalt Use a Fat-Burner

- Betreurenswaardig dat zoiets er in staat. FB's hebben NIETS met een gezond, oersterk en afgetraind lijf te maken, maar met het gebrek aan capaciteit tussen je oren en een heel lage dosis wilskracht. Zeggen dat het als enige wetenschappelijk is aangetoond is nog meer BS

CRAP-stukje 4: Forget all that crap about breakfast being the most important meal of the day, post-workout nutrition is a lot more important.

- afvallen is er s'ochtends voor zorgen dat die motor gaat draaien en een jumpstart is eerder noodzaak dan luxe

CRAP-stukje 5: alle tegenstrijdigheden te vinden van punt 6 tot punt 8 die vetinname en proteine aangaan.

De contradictie is zo enorm dat ik een journalistieke carriere voor deze kat betwijfel...

We hebben het hier wel over bodybuilders, geen huisvrouw of dame dat ietjes te dik is.

Ik heb niet zo veel zin om met tegenargumenten te komen :)

Big Cat weet waar hij het over hebt.

tuurlijk, want huisvrouwen zijn niet van vlees en bloed en die komen ook van een andere planeet dan BB-ers. Maar goed, dat jij een vrouwen-issue hebt was mij al lang duidelijk.

Eerst fundering; dan pas klakkeloos overnemen. Alleen papagaaien kopieren zonder zelf te hoeven nadenken.

Whahahahaah , wat een vertaling :P LOL
Internet bakt er echt gene zak van :P

SHE zei:
tuurlijk, want huisvrouwen zijn niet van vlees en bloed en die komen ook van een andere planeet dan BB-ers. Maar goed, dat jij een vrouwen-issue hebt was mij al lang duidelijk.

Eerst fundering; dan pas klakkeloos overnemen. Alleen papagaaien kopieren zonder zelf te hoeven nadenken.

Ongelooflijk, wat ben jij weer geinig, als ik net niet naar de wc was gegaan had ik het nu in mijn broek gedaan van het lachen.

Zit niet zo te jeremiëren!

Wil jij voortaan mijn posten apathisch bekritiseren? Dank u :p

Dat ik jou net laatst in je hemd heb gezet, geef jouw niet de recht om mij in een hokje te plaatsen met je "vrouwen-issue" opmerking hahaha lol :D

En als jij een huisvrouw vind dat met bodybuilding bezig is en haar spiermassa wil behouden d.m.v een hoog eiwitrijk/laag kh dieet :rolleyes:

Laatst bewerkt:
jij mij in mijn hemd zetten?

Zoals ik al zei; er is echt iets mis met jouw perceptie.

PS; lees je laatste zin nog eens over, volgens mij zijn er wat essentiele zaken die je in deze discussie volledig zijn ontgaan.

SHE zei:
jij mij in mijn hemd zetten?

Zoals ik al zei; er is echt iets mis met jouw perceptie.

PS; lees je laatste zin nog eens over, volgens mij zijn er wat essentiele zaken die je in deze discussie volledig zijn ontgaan.

Ik vind jouw hilarisch :D :D

hahahahah, jij bent uitermate geschikt voor de humorgehalte op deze board :)

wie is er voor om of she of levrone te bannen :D

kheb volgens mij geen een thread gelezen waar levrone en she hun mening geeft over het ondrerwerp maar aleen elkaar een beetje afzeiken

on topic graag of open een speciale thread voor she en levrone

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=14184

Laatst bewerkt:
!!BarmaN!! zei:
wie is er voor om of she of levrone te bannen :D

kheb volgens mij geen een thread gelezen waar levrone en she hun mening geeft over het ondrerwerp maar aleen elkaar een beetje afzeiken

on topic graag of open een speciale thread voor she en levrone

Of wij bannen de barman :D een barman is overbodig op dit board aangezien wij gezonde sporters geen alcohol nuttigen :)

kan helaas mijn naam niet meer veranderen in uitsmijter! was vroeger barman nu niet meer

Wat doe jij dan in die discotheek Levrone, een beetje langs de kant staan wachten tot er een meid op je anabolenlichaam afkomt ? ;)

Levrone wil natuurlijk weer palen!

Ik moet wel enigszins bekennen dat naar mijn mening jullie alles blindelinks aannemen van wat Big Cat schrijft. Natuurlijk heeft hij de capaciteiten die hij toeschrijft aan z'n wetenschappelijke achtergrond. Maar wanneer er iemand opstaat om objectie te maken (in dit geval 'She') wordt hier zo'n neerbuigende houding tegenover haar gehouden alsof Big Cat een God is die onschendbaar is. :rolleyes: She baseerd haar antwoorden misschien wel op ondervindingen uit haar eigen praktijk, hetgeen wat niet per definitie irrelevant hoeft te zijn.

@ Levrone, misschien moet je bij jezelf maar eens te raden gaan en je afvragen wat voor beeld schept als je dezelfde attitude zou handhaven in je dagelijkse leven. :\

Marky zei:
Ik moet wel enigszins bekennen dat naar mijn mening jullie alles blindelinks aannemen van wat Big Cat schrijft. Natuurlijk heeft hij de capaciteiten die hij toeschrijft aan z'n wetenschappelijke achtergrond. Maar wanneer er iemand opstaat om objectie te maken (in dit geval 'She') wordt hier zo'n neerbuigende houding tegenover haar gehouden alsof Big Cat een God is die onschendbaar is. :rolleyes: She baseerd haar antwoorden misschien wel op ondervindingen uit haar eigen praktijk, hetgeen wat niet per definitie irrelevant hoeft te zijn.

Ik vind dat niet helemaal juist. Tuurlijk zijn er personen die dat doen, maar lang niet iedereen.

Het probleem is dat bepaalde onderwerpen dusdanig gecompliceerd zijn dat als je er weinig of niks van af weet, je het eigenlijk ook niet oneens kunt zijn. BC komt altijd met wetenschappelijk materiaal om z'n uitspraken te ondersteunen. Als je hem in twijfel trekt en hij geen bronnen heeft opgegeven moet je hem daar gewoon even om vragen en dan kan je zelf je conclusies trekken.

SHE was in eerste instantie nogal onduidelijk vandaar dat ik haar vroeg om het een en ander even toe te lichten. Dat is respectvoller naar BC toe en ik denk ook dat anderen haar dan eerder serieus zullen nemen.

Marky zei:

@ Levrone, misschien moet je bij jezelf maar eens te raden gaan en je afvragen wat voor beeld schept als je dezelfde attitude zou handhaven in je dagelijkse leven. :\

als je mij zou kennen zou je weten dat de keren dat ik met bc in de clinch gelegen heb niet op 2 handen te tellen zijn. ik ben het zeker niet eens met al zijn opvattingen. alleen de man heeft ook een hele hoop goede punten. maar ondanks dat ik met she de discussie aan ga weet zij allang dat ik daar absoluut geen verkeerde bedoelingen mee heb. zoals ik al eerder zei een frisse insteek kan nooit kwaad :)

SHE zei:
ok, maar niet zeuren daarna dat ik arrogant ben he?? :p
Ik weet dat het not done is om de heilige Big Cat af te zeiken

Het is zeker done, het is zelfs aan te raden, kun je even wat bescheidenheid leren. :D

CRAP-stukje 1 : Repeatedly I reply that cardio and a good low-calorie, low-carb diet will form 80-90 percent of the workload here and not so much their training and supplementation

- complete nonsens; als je focust op cardio , is high carb essentieel, low fat daarintegen wel handig
Cardio geeft langzamer vetverlies dan KT..dus ook die tip vind ik niet zo verhelderend

Als je dieet, en je cardio staat hier in functie van je dieet, dan ga je zoiezo carbs droppen. Hoge bloedsuiker gehalte lijd tot meer insuline afgifte en insuline is het dominante adipogenetische hormoon. Het verhoogt glucose influx en glycogeen vorming, waardoor norepinephrine, het primaire lipolytische hormoon, voornamelijk bezig is met glycogeen terug om te zetten naar glucose in plaats van vet te verbranden. Tegelijkertijd verhoogt het Fatty acid Synthase, die weer meer triacylglyceriden vasthoud en dus vetverlies voorkomt, tevens een negatief effect uitoefent op ARP en NPY en dus de honger verhoogt. Een laag koolhydraat gehalte daarentegen zal het omgekeerde effect hebben, en bij de cardio sneller de mitochondrien overschakelen op het verbranden van vet, het verlagen van de hongergevoelens etc, etc. Na 45-tal minuten verhoogt het ook de aanmaak van cortisol, het andere lipolytische hormoon.

maar ja, wat weet ik nu he ? KT doe je trouwens als bodybuilder zoiezo, maar ja, iemand die minder dan toegewijd is kan dat al eens mis verstaan ... ik dacht dit is een bodybuilding board, dit behoeft geen uitleg, maar ja ...

CRAP- stukje 2 : For starters your high-carb days are over. Invariably on any diet the amount of carbs should be restricted because an overdose of carbs is readily stored as fat and in times of deprivation fat-storage increases.

- Atkins gelul; leuke note: die klojo overleed op een gewicht van 117 KG, so much for low carbs

Ken die mens alleen van naam. Ik ben een fysioloog, ik ga alleen af op de cijfertjes, en de rest kan mij geen bal schelen. Mooi argument trouwens, daar heb je mooi het tegendeel bewezen van wat ik gezegd heb

Dames en heren : het is gelul. Wat zal ik daar nog aan toevoegen. hahaha.

CRAP-stukje 3: Thou Shalt Use a Fat-Burner

- Betreurenswaardig dat zoiets er in staat. FB's hebben NIETS met een gezond, oersterk en afgetraind lijf te maken, maar met het gebrek aan capaciteit tussen je oren en een heel lage dosis wilskracht. Zeggen dat het als enige wetenschappelijk is aangetoond is nog meer BS

Hoeveel studies zou je willen ? 10 ? 100 ? Duizend ?

Wilskracht heb je zoiezo nodig. Lijkt mij alleen wat stom om af te zien als het niet moet. Waarom denk je dat athleten nu droger staan dan toen ? Omdat ze er meer voor over hebben ? Dat geloof je toch zelf niet ? Fatburners hebben ALLES met een gezond en oersterk afgetraind lijf te maken. De beta-adrenergische controle behoud spiermassa door de eiwitsynthese te bevordern, wat voor het zelfde deficiet zorgt dat je meer vet en minder spieren verbrand, en teven het primaire lipolytische pad (meer vet vrij om te verbranden, dus sneller resultaat) en thermogenetische centrum. (mitochondriale ontkoppeling, meer calorien verbranden in rust)

Maar ja, moest je de medline kunnen gebruiken in plaats van artikeltjes uit de sport en fitness te lezen (niks tegen sport en fitness hoor, ze promoten Philiep heel goed ;) ) dan zou je dat soort dingen weten, kind.

CRAP-stukje 4: Forget all that crap about breakfast being the most important meal of the day, post-workout nutrition is a lot more important.

- afvallen is er s'ochtends voor zorgen dat die motor gaat draaien en een jumpstart is eerder noodzaak dan luxe

Cortisol piekt in de morgen tegen de tijd dat je opstaat, dus qua vetverlies maakt het geen enkel noemelijk verschil.

CRAP-stukje 5: alle tegenstrijdigheden te vinden van punt 6 tot punt 8 die vetinname en proteine aangaan.

Probeer maar :D Ik sta je graag te woord.

De contradictie is zo enorm dat ik een journalistieke carriere voor deze kat betwijfel...

Vandaar dat ie zijn carriere als beste trainer van Europa en als researcher maar best verder zet zeker ?

bodybuilder0102 zei:
she is right one some points..
maar volgens jou verlies je sneller vet met KT dan met cardio..dat lijkt me wel heel sterk? heb je ook een onderbouwing of een bron?

Da's nu het enige waar ze wel gelijk in had bro :)

Maar KT doe je zoiezo ...

Terug
Naar boven