Fitness Seller

Bingo in de sportschool

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Tamara Brank (28 ) is sinds vier jaar manager bij Fitness First te Delft.
Om de ouderen en minder fitte mensen naar de gym te krijgen, vond ze een nieuwe bezigheid uit: 'Cardiobingo'.

Juist ja. Op de fietsen en steps stappen en bewegen en bingo spelen tegelijkertijd. Hoe ver gaat het nog voordat 'sportschool' een ander woord voor bejaardenoord is?

Damn DBC, nu had ik na het zien van die titel een leuk verhaaltje verwacht. :(
Bingo tijdens het steppen, wow. Zware cardio. Kunnen die oudjes trouwens wel 2 dingen tegelijk?

ergens zit er een dbc grap in ;)

Eerst die allochtonen die de boel overnemen en hun irritante taaltjes lullen tijdens het trainen nu komen daar de bejaarden bij. Een voordeel voor jou, DBC, je hoeft niet lang te wachten tot je ook mee mag doen!

Het maakt het natuurlijk wel minder saai en tijdens een sessie van 60% van je maximumhartslag kan je volgens mij wel bingo spelen.

• Topic Starter Topic Starter
axestream zei:
Eerst die allochtonen die de boel overnemen en hun irritante taaltjes lullen tijdens het trainen nu komen daar de bejaarden bij. Een voordeel voor jou, DBC, je hoeft niet lang te wachten tot je ook mee mag doen!

:yawn:

Zó voorspelbaar. :rolleyes:

Nu iets gevatter n*ger, kom doe es een dansje, dan gooi ik wat in je mandje.:D

Ach zolang de 'hardcore' scholen er van bespaard blijven is het voor mij allemaal goed.

Ach jongens, toon RESPECT tov de ouderen

DBC01 zei:
Tamara Brank (28 ) is sinds vier jaar manager bij Fitness First te Delft.
Om de ouderen en minder fitte mensen naar de gym te krijgen, vond ze een nieuwe bezigheid uit: 'Cardiobingo'.

Juist ja. Op de fietsen en steps stappen en bewegen en bingo spelen tegelijkertijd. Hoe ver gaat het nog voordat 'sportschool' een ander woord voor bejaardenoord is?
:roflol: De volgende stap is een bolletje wol met twee breipennen verkrijgbaar bij de ingang, en speciale parkeerplekken voor rolators? Het moet niet gekker worden... :rolleyes:

Bernard 32, Otto 48, Isaak 12, Gerard 57. BINGO!!!! En Miep van 73 pleurt van de Stepping plank af om haar prijs te halen. Lijkt me een dolle boel daar bij Fitness First Delft.

Ouderen stimuleren om een beetje te bewegen is niks mis mee, maar bingo-cardio? Lijkt me toch wat vergezocht.

WTF het moet niet veel gekker worden bij Fitness First....

The Rock zei:
Ouderen stimuleren om een beetje te bewegen is niks mis mee, maar bingo-cardio? Lijkt me toch wat vergezocht.
Vergezocht? Als het werkt werkt het.... Moet jij eens zien om wat voor reden mensen naar de sportschool komen. Vooral om de gezelligheid en de sociale contacten. Denk dat de groep die komt met het als reden 'gewoon sporten' steeds kleiner wordt. Mensen willen vermaakt worden, waarom denk je dat er tegenwoordig tv's op de cardiotoestellen zitten. Sporten is saai. (en voor ik iedereen op mijn nek krijg, nee IK vind sporten ook verre van saai. Het gaat nu even om de beleving van 'de gemiddelde zitzak')

Dani zei:
Vergezocht? Als het werkt werkt het.... Moet jij eens zien om wat voor reden mensen naar de sportschool komen. Vooral om de gezelligheid en de sociale contacten. Denk dat de groep die komt met het als reden 'gewoon sporten' steeds kleiner wordt. Mensen willen vermaakt worden, waarom denk je dat er tegenwoordig tv's op de cardiotoestellen zitten. Sporten is saai. (en voor ik iedereen op mijn nek krijg, nee IK vind sporten ook verre van saai. Het gaat nu even om de beleving van 'de gemiddelde zitzak')

Tot mijn spijt moet ik je 100% gelijk geven. Tijdens het trainen wil ik zo min mogelijk afgeleid worden. Muziek is het enige wat ik nodig heb.

• Topic Starter Topic Starter
Dani zei:

En de zitzak spendeert 't meest aan de bar dus zorgt voor de meeste additieve omzet. Dus zijn we weer terug bij af: Waar verdien je dan aan? Aan een gezelligheids-center. Niet aan het begrip 'sporstchool'.

Dan zou ik als uitbater liever een buurtcentrum openen met biljart/sjoel/bowling/steengrill-mogelijkheden dan ze eerst te lokken met bingo en ze dan aan 't werk te zetten in een sportschool.
Een buurtcentrum zet dan zelfs meer om.
Uiteindelijk zijn de mensen die er écht voor het sporten komen het haasje en kunnen verkassen: De sportschool wordt op bepaalde uren te druk en er is geen mogelijkheid meer om lekker te trainen.

Dani zei:
cardio is saai, groot verschil ;)

Ik zal je wat grappigers vertellen, ik zit bij Fitness First Alkmaar, en daar hadden we laatst ook Cardio Bingo! :cool:
Maar het is hier echt een bejaarde soos! Allemaal ouwe wijfe, oma's en opa's!
Maargoed, er trainen een hoop vrienden waardoor het toch weer best gezellig is en natuurlijk kan je altijd erg lache om die omatjes! Maar wat er vandaag nou weer is gebeurt! Vriend van me wou binnen komen, maar werdt niet toegelaten en moest een contract tekenen dat hij de sportschool zou verlaten! Reden ervoor was waarsch een mongolische fitness instructeur die er niet tegen kon dat mijn vriend groter dan hem is! Hierdoor zijn er wat irritaties geweest en wat woorden wisselingen, meer niet!
Gezellig hoor fitness first.............

DBC01 zei:
En de zitzak spendeert 't meest aan de bar dus zorgt voor de meeste additieve omzet. Dus zijn we weer terug bij af: Waar verdien je dan aan? Aan een gezelligheids-center. Niet aan het begrip 'sporstchool'.

Dan zou ik als uitbater liever een buurtcentrum openen met biljart/sjoel/bowling/steengrill-mogelijkheden dan ze eerst te lokken met bingo en ze dan aan 't werk te zetten in een sportschool.
Een buurtcentrum zet dan zelfs meer om.
Uiteindelijk zijn de mensen die er écht voor het sporten komen het haasje en kunnen verkassen: De sportschool wordt op bepaalde uren te druk en er is geen mogelijkheid meer om lekker te trainen.

Volgens mij zijn er voor het openen van een buurtcentrum of iets in die trend meer papierwerk / licenties nodig dan voor het openen van een fitness/health center. En aangezien sporten en gezond doen steeds meer gehyped wordt vind ik dit een logische stap. Op een echte fitness/bodybuild sportschool zul je dit niet zien, maar bij de health centers zal dit een stijgende trend zijn.

DBC01 zei:
Om dit verhaatje te staven ben ik pas nog naar 2 'sport'scholen geweest in mijn dorp. Conclusie, zoals al eerder bekend: ze moeten niks hebben van krachttraing. Bij de eerste sportschool lagen een paar dumbbells tot 10kg zielig in een hoekje. Het waren er een stuk of 6.
"Ja, maar we hebben ook schijven met stangen om te gebruiken!" riep ze vrolijk.
"Tja, ik heb natuurlijk ook dumbbells nodig, maar goed, laat die schijven eens zien."
Wat ik toen zag waren een 10 schijven van 10kg. Ik zeg: "Als ik nu benen wil trainen, wat moet ik dan met die schijven?"
"Ja, die kun je op een stang doen en dan kun je zo trainen". Toen heb ik een keer gezucht en zei ik van: "En als ik nu wil trainen met 130kg?"
"OOOoooooh, nee zóveel?! Nee dat kan niet hier".

Toen naar de 2e sportschool... Daar gingen de dumbbells t/m 28kg, en 26 en 24kg was gewoon 'weg'. Ontzettend grote stappen ineens. Ook hier weer, weggestopt in een hoekje.
Ik had de ruimte al goed bestudeerd en vroeg expres naar de bekende weg: "Hebben jullie ook een squatrek?" Precies wat ik al dacht. De jonge dame wees blij naar het smith apparaat. "Dat is een smitmachine, geen squatrek, daar train ik geen benen in". Omdat ze niks meer weet zegt ze: "Oh ja, jij wil zeker serieus met gewichten trainen he?"
"Nouja, daarvoor hebben ze immers sportscholen en daarom ben ik hier, maar het valt me tegen." Toen verwees ze me door naar Eindhoven, waar een hardcore basement zou zitten. Ik bedankte haar maar vertelde dat ik juist expres in m'n eigen dorp ging kijken omdat ik nu al 15km van huis train. Ze kon me niet verder helpen.

Mijn ervaring van de twee sportscholen is dus bekend: een shitload een cardio apparaten en een dikke vette bar waar mensen alleen maar liggen te kleppen en niemand serieus traint. Bij de 2e sportschool kon ik ook nog eens lekker all-in betalen voor een tennisbaan en wat al dan niet meer. Daar had ik dus sowieso totaal geen behoefte aan.

Gelukkig deed mij dit realiseren dat ik het toch best goed heb bij die 'dansschool' daar in Helmond ;) Voor 30 euro p/m kan ik er praktisch alles trainen. Dumbbells gaan tot 38kg, maar dat is genoeg voor mij. Desnoods kan ik er ook 2 zelf tot een hoger gewicht maken mocht het ooit nodig zijn.

Gezellig, ik kan niet wachten tot ik bejaard ben! :woot:

Terug
Naar boven