DBC01 zei:
En de zitzak spendeert 't meest aan de bar dus zorgt voor de meeste additieve omzet. Dus zijn we weer terug bij af: Waar verdien je dan aan? Aan een gezelligheids-center. Niet aan het begrip 'sporstchool'.
Om dit verhaatje te staven ben ik pas nog naar 2 'sport'scholen geweest in mijn dorp. Conclusie, zoals al eerder bekend: ze moeten niks hebben van krachttraing. Bij de eerste sportschool lagen een paar dumbbells tot 10kg zielig in een hoekje. Het waren er een stuk of 6.
"Ja, maar we hebben ook schijven met stangen om te gebruiken!" riep ze vrolijk.
"Tja, ik heb natuurlijk ook dumbbells nodig, maar goed, laat die schijven eens zien."
Wat ik toen zag waren een 10 schijven van 10kg. Ik zeg: "Als ik nu benen wil trainen, wat moet ik dan met die schijven?"
"Ja, die kun je op een stang doen en dan kun je zo trainen". Toen heb ik een keer gezucht en zei ik van: "En als ik nu wil trainen met 130kg?"
"OOOoooooh, nee zóveel?! Nee dat kan niet hier".
Toen naar de 2e sportschool... Daar gingen de dumbbells t/m 28kg, en 26 en 24kg was gewoon 'weg'. Ontzettend grote stappen ineens. Ook hier weer, weggestopt in een hoekje.
Ik had de ruimte al goed bestudeerd en vroeg expres naar de bekende weg: "Hebben jullie ook een squatrek?" Precies wat ik al dacht. De jonge dame wees blij naar het smith apparaat. "Dat is een smitmachine, geen squatrek, daar train ik geen benen in". Omdat ze niks meer weet zegt ze: "Oh ja, jij wil zeker serieus met gewichten trainen he?"
"Nouja, daarvoor hebben ze immers sportscholen en daarom ben ik hier, maar het valt me tegen." Toen verwees ze me door naar Eindhoven, waar een hardcore basement zou zitten. Ik bedankte haar maar vertelde dat ik juist expres in m'n eigen dorp ging kijken omdat ik nu al 15km van huis train. Ze kon me niet verder helpen.
Mijn ervaring van de twee sportscholen is dus bekend: een shitload een cardio apparaten en een dikke vette bar waar mensen alleen maar liggen te kleppen en niemand serieus traint. Bij de 2e sportschool kon ik ook nog eens lekker all-in betalen voor een tennisbaan en wat al dan niet meer. Daar had ik dus sowieso totaal geen behoefte aan.
Gelukkig deed mij dit realiseren dat ik het toch best goed heb bij die 'dansschool' daar in Helmond

Voor 30 euro p/m kan ik er praktisch alles trainen. Dumbbells gaan tot 38kg, maar dat is genoeg voor mij. Desnoods kan ik er ook 2 zelf tot een hoger gewicht maken mocht het ooit nodig zijn.