Fitness Seller

Binnenkant van de borst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reversed grip chest flyes zijn perfect voor de binnenkant! Gewoon 3-4 sets van 8 tot 10 Herhalingen doen.

Mede DBB'ers,

Ik heb het idee dat de binnenzijde van m'n borst (midden van de borst), niet helemaal mee groeit met de rest van m'n borst.
Hoe komt dit

Dat is niet zo. DWZ op het uiteinde van een spier aanhechting is hij nu eenmaal kleiner dan volop in de buik van de spier (spierbuik, niet te verwarren met buikspier) maar meegroeien doet hij echt wel.

Reversed grip chest flyes zijn perfect voor de binnenkant! Gewoon 3-4 sets van 8 tot 10 Herhalingen doen.

Then+I+was+like+_88346d5dff72fd1d9c1e3108b75adc3b.png

Mixed grip cgbp tegen chains en reverse bands incline

Ot , topic nummer 19000000 zoekfunctie pls

Je bent toch niet serieus 3nigma?
Hoezo? Wil je zeggen dat je met pull-over niet de binnekant van je borst traint??

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

Je moet wel goeie mind-muscle connection hebben (zoals Detrenmination ooit zei) anders train je je rug.

Hoezo? Wil je zeggen dat je met pull-over niet de binnekant van je borst traint??

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

Je moet wel goeie mind-muscle connection hebben (zoals Detrenmination ooit zei) anders train je je rug.

Je traint met borst oefeningen altijd beide delen en ook de 'binnenkant en buitenkant', alleen is er geen specifieke oefening die de nadruk legt op binnenkant/buitenkant. Je kunt wel de nadruk leggen op boven/onderkant.

En m'n 'je bent toch niet serieus?' was meer bedoelt op je 'Hallo!!! Het heet FLAT niet voor niks! Pakt sowieso geen bovenkant borst ermee! Doe eens normaal man!'.

Je traint met borst oefeningen altijd beide delen en ook de 'binnenkant en buitenkant', alleen is er geen specifieke oefening die de nadruk legt op binnenkant/buitenkant. Je kunt wel de nadruk leggen op boven/onderkant.

En m'n 'je bent toch niet serieus?' was meer bedoelt op je 'Hallo!!! Het heet FLAT niet voor niks! Pakt sowieso geen bovenkant borst ermee! Doe eens normaal man!'.

sadface+okay+meme+face.jpg

• Topic Starter Topic Starter
na de eerste paar reacties dacht ik ff dat ik een zeer domme vraag had gesteld, maar het levert toch genoeg discussie op zie ik.. ;)

Even een opheldering wat betreft binnenkant en buitenkant borst.

De borstspier is 1 spier (musculus pectoralis major). Er is dus geen onderscheid in een binnen en buiten kant. De spier trekt nu eenmaal helemaal samen, of doet dit in zijn geheel niet. Het is dus fysiek onmogelijk om de binnenkant of buitenkant onafhankelijk samen te trekken (en dus apart te trainen).

Wel is het zo dat er een onderscheid te kenmerken is in de bovenkant en onderkant van de spier. De onderkant heb ik zojuist genoemd en wordt ook wel de grote borstspier genoemd. Met de bovenkant wordt de musculus subclavius bedoeld, ook wel de ondersleutelbeenspier. Het is mogelijk om middels incline oefeningen deze groep los te activeren.

Om de gewenste borstkas te krijgen zijn twee aspecten van belang.

1 Volume van de borstspieren (massa)
2 Een laag vetpercentage.

Door een laag vetpercentage oogt de borst allereerst groter. Ook word de groef tussen de borstspieren duidelijker zichtbaar. Hiernaast is het genetisch bepaald of je ronde borstspieren, vierkante of iets wat er tussen in ligt hebt.

Om op je vraag terug te komen betreft de fly's, dit is momenteel een discutabel punt. Enerzijds wordt geroepen dat stretch oefeningen nodig zijn en dat je push (compound) oefeningen moet afwisselen met stretch (isolatie) oefeningen. Anderzijds wordt er gezegd dat fly's en cablecross oefeningen etc. waardeloos zijn en dat het de zware compoundoefeningen zijn die de borstmassa doen vergroten.

Om het eea samen te vatten:

Nee, het is niet mogelijk de binnenkant apart te trainen. Fly's train je wel je binnenkant mee (alsmede de buitenkant, gezien je de gehele grote borstspier traint). Of fly's goede bruikbare oefeningen zijn voor het vergrote van de borstmassa is momenteel een discutabel punt. Zoals met alles op het gebied van bodybuilding, is persoonlijke ervaringen Keyword. Werkt het voor jou persoonlijk? Blijven doen! Werkt iets voor jou niet? Verander je plan!

Succes!

DutchDedication

Als je bij de zoekfunctie "binnenkant borst" intypt en enkel topic titels doorzoekt krijg je al meer dan 40 topics hierover ...

Zoekfunctie bestaat om een reden, op deze manier blijven telkens dezelfe onderwerpen terugkomen.

+ hoe kleiner je tepels zijn hoe groter je borst lijkt

+ hoe korter je schaamhaar hoe groter je pielemans lijkt

Ik doe altijd smal incline in de smith voor binnekant boveborst.

En onderkant bicep ?

Moet toch wel zeggen dat als ik een cable fly met een hand doe, en deze lekker ver doortrek, ik de binnenkant van m'n borst een stuk beter voel dan dat ik stop als mijn vuist recht voor m'n lichaam is... zal niet voor niks zijn toch.

Moet toch wel zeggen dat als ik een cable fly met een hand doe, en deze lekker ver doortrek, ik de binnenkant van m'n borst een stuk beter voel dan dat ik stop als mijn vuist recht voor m'n lichaam is... zal niet voor niks zijn toch.

Goh het heet toch ook cable crossover en niet crossfist. :P

Er is geen oefening voor de binnenkant van je borst, het gaat om de manier hoe je iedere borst oefening doet

/thread

---------- Toegevoegd om 09:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:59 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Lfkrlby-F70

Handige link voor TS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven