- Waardering
- 239
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 116kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De informaliteit van bepaalde kringen zal je verbazen. Dus dit probleem heeft niets met samenzweringen te maken, maar met een disbalans in het systeem dat geen zelfcorrigerend mechanisme kent. Wanneer een evenwicht wordt aangebracht zal dit hoogstwaarschijnlijk naar de toekomst toe redelijk stabiel blijven. Het gaat niet alleen om symboolwerking maar ook om de wijze waarop mensen aangesteld of toegelaten worden tot dergelijke topposities. Dit hoeft niet om zuivere discriminatie te gaan, maar kan te maken met een traditioneel beeld dat in stand wordt gehouden bijvoorbeeld.
Goh, ik ben geen beleidsmaker... Maar stel dat ik op DBB eens wat meer allochtonen zou willen als moderator... Dan zou ik eerder denken aan:Vind je het een acceptabele situatie, en zo nee, wat voor concrete maatregelen stel je voor? (met vergelijkbare resultaten)
Dit is wel makkelijk gezegd maar er zijn altijd mensen die gaan over jouw benoeming. En die afhankelijkheid maakt dat er soms geen sprake is van een eerlijke kans wat op zijn beurt dergelijk ingrijpen noodzakelijk maakt. Waarom is het belachelijk dat wanneer men met bijna een aandeel van 10% slechts 0,4% van de topposities bezit, de overheid hier een meer geloofwaardig percentage van wil maken. Dit hoeft niet per se gelijk te zijn aan het feitelijke aandeel in populatie maar ook niet 25x zo laag. Zelfde geldt voor vrouwen wederom.
Barack Obama is ook gekozen, puur omdat hij gekleurd is of omdat hij bepaalde kwaliteiten heeft, waardoor hij het zover heeft gebracht?
Kan me hier wel in vinden, maar eerstgenoemde onderscheid komt in de praktijk bijna op hetzelfde neer.
En je laatste zin; het is nou juist geen ontwikkeling, het is namelijk een trendbreuk. Een tijdelijke maatregel die het evenwicht moet herstellen.
Van "doorbraak van de eeuw" naar "anekdotisch geval" in een paar weken tijd. Zo snel heb ik nog nooit iemand van zijn voetstuk zien vallen.
Maar goed; kom jij eens met goede argumenten dan, slimmerik.
wat bedoel je nou precies met old boys network? Heb je het hier over de corpora en hun leden?
Wordt dit alles niet al lange tijd door de overheid gedaan? Met weinig tot geen resultaat? En om het af te doen alszijnde de onwillendheid van deze groep mensen is te makkelijk. Positieve discriminatie blijkt onder beleidsmakers een vergaand maar geaccepteerd instrument. De naam heeft een bijzonder negatieve connotatie maar het is niet meer dan een correctiemechanisme.Goh, ik ben geen beleidsmaker... Maar stel dat ik op DBB eens wat meer allochtonen zou willen als moderator... Dan zou ik eerder denken aan:
- Informeren; mensen laten weten dat deze mensen welkom en gewenst zijn
- Recruteren; mensen actief benaderen, uitleg geven, interesse doen opwekken bij je doelgroep
- Discriminatie aanpakken (als die er mocht zijn) zodat deze mensen alle kansen krijgen om de job te krijgen (als ze die verdienen!)
- Opleidingen, workshops, presentaties organiseren
- Reclamecampagnes op tv, radio, krant etc.
Alles wat een positieve bijklank heeft kan in aanmerking komen. Zolang je mensen niet als sukkels behandelt en anderen niet gaat discrimineren is het voor mij prima.
Mensen in topfunctie neigen deze posities te willen houden. En doorgaans zijn het juist grote veranderingen die hen positie bedreigen, daarom blijft veel bij het zelfde wat het altijd geweest is. En nogmaals dit is niet de discriminatie die je hier weergeeft. Waarom hebben de grote meerderheid van mensen een vriendengroep die meer gelijkenissen vertonen met henzelf dan dat ze representatief hen omgeving vertegenwoordigen. Dit is allemaal onbewust, maar in een professionele omgeving mogelijk een onwenselijke uitkomst.Ik geloof niet dat weldenkende mensen in de topfuncties collectief denken van: hey die kleurling wil ik niet mee laten delen in onze hoge functies. Dat gaat er bij mij niet in.
Daarnaast is het opmerkelijk dat men een groep van 10% , 50% van de topfuncties wil laten vervullen.
Dat het nu 0,4 is en geen 10% komt ook doordat die groep wat betreft een hoog opleidingsniveau veel lager scoort dan het gemiddelde.
Je denkwijze begrijp ik wel. Er is alleen nog geen evenwicht, dat herstelt moet worden. We zijn juist naar dit evenwicht toe aan het werken en dat vergt nu eenmaal tijd.
Evenals het tijd kost, voordat onze allochtone medemens (als je hier nog van kunt spreken, want de hoger opgeleide allochtoon is vaker een autochtoon, volgens mij) zich op hetzelfde niveau kan "brengen" qua kennis en ervaring.
De huidige generatie "allochtonen" profileert zich enorm goed en zie je ook veelvuldiger op hoger en acdemisch onderwijs. Echter, voordat die groep op een dusdanig ervaringsniveau is, dat ze topposities kunnen bekleden, ben je gauw een jaar of 5-10 verder.
Tot die tijd is er een proces van gewenning en die hoef je helemaal niet af te dwingen. dat werkt, volgens mij, alleen maar averechts.
Welke claims zijn normatief van aard? Slechts de wenselijkheid van een meer representatieve afspiegeling van de bevolking in bepaalde functies, dan momenteel het geval is. En het positieve gevolg hiervan op integratie. Hoop dat mensen het hier mee eens zijn. En zonder (op termijn) een verlies van 'kwaliteit' van de personen in deze functies.Zoutzak's claims zijn normatief van aard, terwijl jij het hebt over anekdotische gevallen en jij verwacht hiermee op te nemen tegen Zoutzak's argumenten. Dit is al bij voorbaat een verloren discussie en ik hoopte met mijn post anderen dit laten in te zien.
Maakt mij niet uit, ik wil gerust ingaan op jouw non-argumenten, er zijn er IMO namelijk geen andere![]()
Dit zijn dezelfde types die om het minste staan te schreeuwen dat anderen racistisch zijn of discrimineren, en nu doen ze precies hetzelfde.
Als ze denken dat het op deze manier gaat lukken met de integratie ...
Dit is wrong in so many ways... er is geen enkele manier om het goed te praten geen enkele.

Slechts de wenselijkheid van een meer representatieve afspiegeling van de bevolking in bepaalde functies, dan momenteel het geval is. En het positieve gevolg hiervan op integratie. Hoop dat mensen het hier mee eens zijn. En zonder (op termijn) een verlies van 'kwaliteit' van de personen in deze functies.

Welja, dit dus. Overtuigende empirie ben ik nog niet tegengekomen, vandaar dat ik meer neigde naar het normatieve.
Maar mijn oorspronkelijke post was meer gericht naar de zwakte van Mighty's argumenten dan dat ik het over de jouwe had. Je moet er dus niet teveel over struikelen![]()