AndroidHealthClinic

Blanke politiebaas taboe

Ten dele is het wel genoodzaakt. Als je kijkt naar bepaalde beroepsgroepen vind je in een aantal gevallen, zoals hoogleraren, politietop, etc welhaast uitsluitend een monogame groep van wat autochtone mannen op hogere leeftijd.

En zo onststaat in de publieke opinie een beeld dat deze functies niet haalbaar zijn voor mensen die niet aan dit beeld voldoen. En dat opzich is een onwenselijke situatie want je beroofd mensen van hun ambitie door het beeld vast te houden van een 'glazen plafond'.

En als er geen simpele zelfcorrigerende mechanismes zijn moet je met een dergelijke drastische maatregel mensen benoemen, niet louter op basis van hun kwaliteiten. Het is dus een trade-off tussen enerzijds een groep van de meest gekwalificeerde mensen en anderzijds een representatieve en breder gesteunde groep.

Wat zwaarder moet wegen valt over de discussiëren, ik vind het niet alle verontwaardiging waard.
en dat is tegelijkertijd de reden. veelal zijn het oudere mensen. vergeet niet dat tot voor kort universiteiten nog niet toegankelijk waren voor vrouwen, wil je dus een wat oudere professor is de spoeling vrouwen sowieso al vrij dun, je moet het dus relatief bekijken, hoeveel geschikte vrouwen t.o.v. hoeveel geschikte mannen zijn er en hoeveel hebben een dergelijke functie, dat werkt verhelderend.

klopt, er bestaat ook een beeld dat miljonair worden moeilijk is, echter komen er jaarlijks meer millionairs bij, doorzettingsvermogen is the key.

ben ik wel met je eens, maar imo doe je dit niet door het onderscheid tussen groepen in stand te houden, wanneer het onderscheid blijft bestaan krijgt het een nogal gedwongen karakter. dwingen leidt tot verzet.

En geloofwaardigheid overbrengen naar een sterk vertegenwoordigde bevolkingsgroep in een provincie is geen 'kwaliteit'?

Zelfde geldt voor vrouwen die een carrière ambiëren in de wetenschap en die uitsluitend vergrijsde mannen voor de collegezaal zien.
het lijkt me geloofwaardiger iemand te kiezen op basis van zijn kwaliteiten dan op basis van een kunstmatig ingesteld onderscheid. bovendien genieten mensen die zonder discriminatie gekozen worden meer geloofwaardigheid.
[Link niet meer beschikbaar]

Ik ben met je eens dat waar mogelijk dit natuurlijk te verkiezen valt. Maar er is een groot verschil, namelijk dat een president door het gehele volk verkozen wordt. En als je nu eens onderzoekt neemt naar de bekende 'old boys networks', dan valt op dat het toetreden hiertoe allerminst een kwestie is van louter kwaliteiten. Vaak is het zo dat je erg gelijkgezind moet zijn om zo weinig mogelijk de positie van anderen in gevaar brengt, vriendjespolitiek dus. Om uit deze corrumperende sferen te treden dient soms vers bloed binnen te worden geforceerd.
niet alleen voor allochtonen natuurlijk, ook voor blanken is zoiets moeilijk, gezien het grootste deel van de te verdelen banen op de banenmarkt wordt weggegeven zonder dat er een open sollicitatie komt.

ook als je daarmee juist het onderscheid in stand houdt?

Hier sla je de plank volledig mis. En gelukkig ziet Mighty dit wel:

Dit is dus exact wat er nu gebeurt, op gedwongen wijze dan wel, maar het is tenslotte een tijdelijke maatregel. En nogmaals, in de juiste handen is dit helemaal niet zo'n radicale maatregel. Voor de lange termijn moet er nu eenmaal een breuk worden gemaakt met deze patronen, en waarom wachten?

En jullie vertrouwen in de all-white old boys networks sieren jullie wel, maar mijn beeld van de praktijk, en nogmaals hier is veel onderzoek naar gedaan, is duidelijk anders.

En ik verwacht meer van deze maatregelen, de rechterlijke macht probeert nu al tijden meer diverse kandidaten aan te trekken voor hun RAIO opleiding, maar als dit weinig succesvol blijkt dan volgt ook een dergelijke maatregel...
eens.

Het hele probleem (en dat heeft men na jaren en jaren van knuffelbeleid nog steeds niet door helaas) is dat men de allochtonen steeds als sukkeltjes behandelt, die hun eigen weg niet kunnen vinden. Arme donders die hulp en positieve discriminatie nodig hebben om iets te bereiken. Dit is een zeer slechte manier om iemand te integreren in een samenleving. Je zegt eigenlijk tegen die mensen: jullie zijn niet in staat om het alleen aan te kunnen, jullie hebben onze 'hulp' nodig.

Mensen die zo behandelt worden die gaan automatisch hun zelfvertrouwen verliezen. Dit maakt de situatie dus erger. Dit is een negatieve aanpak van het probleem. Een goed politicus weet dat zulke zaken niet werken. Zoals ik zei: men had dat na jaren van knuffelpoltitiek nu wel moeten weten, maar blijkbaar dringt het bij sommigen aan de top nog steeds niet door.
ook mee eens.

Kan me hier wel in vinden, maar eerstgenoemde onderscheid komt in de praktijk bijna op hetzelfde neer.
En je laatste zin; het is nou juist geen ontwikkeling, het is namelijk een trendbreuk. Een tijdelijke maatregel die het evenwicht moet herstellen.

Ik kon zo snel geen goede statistiek vinden anders dan [Link niet meer beschikbaar]. Wanneer zo'n bizarre ondervertegenwoordiging aantreft in de grootste werkgever van Nederland dan vraagt dit om maatregelen. Temeer omdat ik het beeld krijg dat velen hier niet beseffen wat voor slecht beeld er heerst bij veel allochtonen over de 'eerlijke kansen' en behandeling die men krijgt. Er is echt sprake van een kloof in het vertrouwen, al helemaal naar de politie toe.

Vind je het een acceptabele situatie, en zo nee, wat voor concrete maatregelen stel je voor? (met vergelijkbare resultaten)

???

De informaliteit van bepaalde kringen zal je verbazen. Dus dit probleem heeft niets met samenzweringen te maken, maar met een disbalans in het systeem dat geen zelfcorrigerend mechanisme kent. Wanneer een evenwicht wordt aangebracht zal dit hoogstwaarschijnlijk naar de toekomst toe redelijk stabiel blijven. Het gaat niet alleen om symboolwerking maar ook om de wijze waarop mensen aangesteld of toegelaten worden tot dergelijke topposities. Dit hoeft niet om zuivere discriminatie te gaan, maar kan te maken met een traditioneel beeld dat in stand wordt gehouden bijvoorbeeld.

Dit is wel makkelijk gezegd maar er zijn altijd mensen die gaan over jouw benoeming. En die afhankelijkheid maakt dat er soms geen sprake is van een eerlijke kans wat op zijn beurt dergelijk ingrijpen noodzakelijk maakt. Waarom is het belachelijk dat wanneer men met bijna een aandeel van 10% slechts 0,4% van de topposities bezit, de overheid hier een meer geloofwaardig percentage van wil maken. Dit hoeft niet per se gelijk te zijn aan het feitelijke aandeel in populatie maar ook niet 25x zo laag. Zelfde geldt voor vrouwen wederom.
je moet het wel afzetten tegenover het aantal geschikte mensen, ik denk dat het dan een stuk minder vertekent. veel vrouwen en allochtonen hebben door een problematische geschiedenis vaak nog niet de capaciteiten/vaardigheden om toe te treden tot deze groepen. hier is verandering in te zien, maar dat duurt wel even.

zoals te lezen valt in de oratie van paul cliteur die ik eerder heb gepost is het juist zo dat overheidsinstanties die dit onderscheid niet maken meer vertrouwen genieten.

dat is juist wat je doet met zo'n discriminerende maatregel, je creeert kloven om mensen zich zo vrij te laten voelen binnen hun eigen kloof.

Een anekdotisch geval is geen argument.
obama is wel een sterk voorbeeld, daar ging het om in dit geval, niet om de mogelijkheid, dat kan niet, want hij is verkozen in Amerika terwijl we het hier over nederland hebben. ik denk dat redelijk wat allochtonen toch gaan beseffen dat "they can!". om het lekker krom te zeggen.

U argument was om de boel zijn eigen gangetje te laten gaan en dat het zichzelf oplost. Als voorbeelden gaf je obama en aboutaleb.
Maar ja, zelfs 2 personen noemen is nog steeds niet genoeg. Zelfs 10 personen niet, gezien aan de omvang van het probleem.
het gaat er hier om dat die mensen een voorbeeldfunctie vervullen, niet om hoe ze er zijn gekomen. argumenteren is leuk, drogredenen herkennen ook, maar bekijk alles in z'n context.

Amper vrouwelijke of allochtone kandidaten, echt een topmaatregel weer! Ik vind dat de medemens met downsyndroom of een open rug ook voorrang moet krijgen. We willen natuurlijk wel een evenwichtige vertegenwoordiging aan de top van de politie. Een downer kan het nooit veel slechter doen dan wat er nu zit.
in de politiek zitten ze al :D

verder geeft dit artikel mijn mening perfect weer
[Link niet meer beschikbaar]

Ik denk dat sommigen hier echt niet snappen wat een anekdotisch drogreden betekent. Nee, obama is geen sterk voorbeeld. Noch aboutelab.
En ik snap al helemaal niet welke context jij bedoelt.

Ik denk dat sommigen hier echt niet snappen wat een anekdotisch drogreden betekent. Nee, obama is geen sterk voorbeeld. Noch aboutelab.
En ik snap al helemaal niet welke context jij bedoelt.
als je met dat soort termen gaat gooien zou je toch ook een argumentatieschema op moeten kunnen stellen.

stelling
allochtoon heeft geen voorbeeld

onderbouwing
want in nederland zijn er weinig allochtonen in hoge functies

tegenargument
stelling
die voorbeelden zijn er wel

onderbouwing
want obama is president van de us (oftewel, de machtigste man ter wereld) en aboutaleb is ook een carrieremoslim, oftewel de voorbeelden bestaan dus wel.

Cyans stelling:
ja maar dit is een anekdotische drogreden

onderbouwing
ontbreekt

Dat is geen anekdotische drogreden, omdat 1 allochtoon voldoende is om een voorbeeldfunctie te bekleden en dit te generaliseren tot een ganse gemeenschap. Zodoende is de omvang van de doel maar 1 persoon en voldoet 1 anekdotiek dus wel.
Dus met 1 voorbeeld (aboutaleb) kan je wel aangeven dat allochtonen wel een voorbeeldfunctie hebben.

Wat je niet kan stellen is dat er hier geen probleem is. Immers, er zijn uit een honderduizendtal mocro's maar 1 die het geschopt heeft tot burgemeester. Je kan hier evenwel niet mee zeggen dat 'als aboutaleb het kan, het voor iedereen even goed mogelijk is, dus er scheelt niks met het systeem' (immens scheef getrokken redenatie)

Er schort hier dus echt wel iets. Ligt het aan de capaciteiten van allochtonen ? Ligt het aan discriminatie ? Ligt het aan iets anders ? Daar spreek ik me niet over uit.

Dat is geen anekdotische drogreden, omdat 1 allochtoon voldoende is om een voorbeeldfunctie te bekleden en dit te generaliseren tot een ganse gemeenschap. Zodoende is de omvang van de doel maar 1 persoon en voldoet 1 anekdotiek dus wel.
Dus met 1 voorbeeld (aboutaleb) kan je wel aangeven dat allochtonen wel een voorbeeldfunctie hebben.

Wat je niet kan stellen is dat er hier geen probleem is. Immers, er zijn uit een honderduizendtal mocro's maar 1 die het geschopt heeft tot burgemeester. Je kan hier evenwel niet mee zeggen dat 'als aboutaleb het kan, het voor iedereen even goed mogelijk is, dus er scheelt niks met het systeem' (immens scheef getrokken redenatie)

Er schort hier dus echt wel iets. Ligt het aan de capaciteiten van allochtonen ? Ligt het aan discriminatie ? Ligt het aan iets anders ? Daar spreek ik me niet over uit.
het is al langer bekend dat allochtonen gemiddeld een lager opleidingsniveau hebben dan autochtonen, taalbarrière etc.

waar dat soort lui zich niet mee bezig houden, de intelligentie druipt er van af

Mijn neef is niet toegelaten bij de politie, ze hadden liever een allochtoon. Omdat deze beter om zouden kunnen gaan met andere allochtonen zeiden ze.

Mijn neef is niet toegelaten bij de politie, ze hadden liever een allochtoon. Omdat deze beter om zouden kunnen gaan met andere allochtonen zeiden ze.

dit is een grapje hoop ik? :roflol:

wat een onzin, dus de politie moet zich aanpassen aan criminele allochtonen ipv gewoon dat tuig neer te knuppelen of schieten? waar gaat het heen :rolleyes:
gediscrimineerd worden in je eigen land, dat kan alleen in nederland, lang leve de extreem linkse multiculturele dictatuur.

het is al langer bekend dat allochtonen gemiddeld een lager opleidingsniveau hebben dan autochtonen, taalbarrière etc.

We gaan er mee akkoord dat er wel iets scheelt dus.

Volgens Mighty moeten we het gewoon tijd geven, want je ziet op dit moment meer en meer allochtonen hoge functies bekleden (en ook op een hoger opleidingsniveau zitten). Dit probleem moet zich dus op een natuurlijke wijze oplossen en niet door staatsbemoeienis.

Maar je zegt het zelf, gemiddeld doen niet-westerse allochtonen het toch ondermaats en dit door hun taalbarriere en andere(*). Nou, wat nu ? Zal de niet-westerse allochtonen het probleem op eigen handje wel oplossen door hen tijd te geven of moet de overheid hun verantwoordelijkheid opnemen ?

*: ik ken 6 sociologische theorien hiervoor en taalbarriere is maar 1 factor hierin. Alle 6 theorien spreken niet in het voordeel van 'arbeidersvolk' (logisch) en ze hebben alle 6 een soort fatalistisch karakter over zich.

Laatst bewerkt:
wat een onzin, dus de politie moet zich aanpassen aan criminele allochtonen ipv gewoon dat tuig neer te knuppelen of schieten? waar gaat het heen :rolleyes:
gediscrimineerd worden in je eigen land, dat kan alleen in nederland, lang leve de extreem linkse multiculturele dictatuur.

:sukkeltje:

We gaan er mee akkoord dat er wel iets scheelt dus.

Volgens Mighty moeten we het gewoon tijd geven, want je ziet op dit moment meer en meer allochtonen hoge functies bekleden (en ook op een hoger opleidingsniveau zitten). Dit probleem moet zich dus op een natuurlijke wijze oplossen en niet door staatsbemoeienis.

Maar je zegt het zelf, gemiddeld doen niet-westerse allochtonen het toch ondermaats en dit door hun taalbarriere en andere(*). Nou, wat nu ? Zal de niet-westerse allochtonen het probleem op eigen handje wel oplossen door hen tijd te geven of moet de overheid hun verantwoordelijkheid opnemen ?

*: ik ken 6 sociologische theorien hiervoor en taalbarriere is maar 1 factor hierin. Alle 6 theorien spreken niet in het voordeel van 'arbeidersvolk' (logisch) en ze hebben alle 6 een soort fatalistisch karakter over zich.
tegelijkertijd zie je dat deze groep allochtonen ook steeds intelligenter wordt... dus de ontwikkeling is al gaande, je moet alleen niet denken dat zoiets binnen 1 jaartje gebeurt is. dus daarin ben ik het eens met mighty.

bovendien heeft het ook met iq te maken, het ene volk heeft nou eenmaal gemiddeld een lager iq dan het andere. veel allochtonen zijn ook niet in Nederland opgegroeid of hebben niet hun gehele opleiding in Nederland gevolgd, denk hierbij aan vluchtelingen, ook dat heeft een negatieve impact op het leerproces en zo kan ik nog enkele factoren noemen die het kunnen beïnvloeden.

ik denk dat naar de overheid wijzen voor het gebrek aan eigen ontwikkeling sowieso iets is wat je niet moet doen, die verantwoordelijkheid ligt namelijk bij jou zelf.

Ik ben een 3de generatie allochtoon en 'we' staan bijlange nog steeds niet waar we moeten staan. Verhouding tussen succes en fail is daarvoor veel te scheef. Het 'iq argument' is ook zo 19e eeuws en het is al langer bekend dat het SES het iq sterk overschaduwt. Het grootste factor is vooral het aard van je schoolomgeving en gezin (vb je sociale klasse). Je prestatiegerichtheid en aanmoediging van je ouders, dat bepaalt in grote mate je schoolprestaties. Het gedragsgenetische iq is een ongelooflijk oud en een niet geaccepteerd model.

We zijn btw ook niet blind hé. Arbeidersgezinnen produceren arbeiderskinderen, dat fenomeen is overduidelijk en moeten we zelfs niet in de cijfers duiken. En dit is een fenomeen dat eeuwenlang gold. Verschillende, al dan niet subtiele, mechanismen houden dit in stand en niet iedereen merkt het goed op, dus is het erg gemakkelijk om te wijzen naar de 'verantwoordelijkheid van het ander'. Je kan dit boel niet zo zijn eigen gang laten gaan, dat is oneerlijk en immoreel. Dan verwacht ik wel van de overheid dat ze allerlei programma's inzetten om dit oneerlijke ongelijkheid aan te pakken. Dat is hun plicht.

Maar eigenlijk dwalen we zelfs een beetje af van de point, want het gaat hier niet enkel om 'falende allochtonen', maar ook om 'succesvolle allochtonen' en vrouwen(!) die niet de 'old boys network' kunnen doorbreken. Ja, vrouwen, dus je 'iq argument en 'tijdsargument' vallen hier serieus in duigen. Zoals Zoutzak al zei, het gaat hier niet louter om je kwaliteiten om te kwalificeren, maar vriendjespolitiek. Vrouwen zijn nu eenmaal fail op het werkvloer om netwerken te vormen zoals mannen dat doen en dit kenmerk gaat zelfs tot hun kindertijd!

je kiest mensen om hun kwaliteiten niet om hun kleurtje, klaar.

Dit zijn dezelfde types die om het minste staan te schreeuwen dat anderen racistisch zijn of discrimineren, en nu doen ze precies hetzelfde.

Als ze denken dat het op deze manier gaat lukken met de integratie ...

+1

Terug
Naar boven