XXL Nutrition

Blauw scherm in XP: IRQL LESS OR EQUAL wtf??

eerste hit in google van nvata.sys:

nvata.sys BSOD IRQL_NOT_.... - TechSpot Troubleshooting

daar zeggen ze dat het dus een probleem is met nvidia drivers. En stellen ze 2 'oplossingen' voor:
-mailtje sturen naar nvidia (met full specs)
-nvidia sata driver uninstallen en die van windows (is automatisch) laten installeren.

Nu is het een site van in 2006. Heb je een driverupdate gedaan van je moederbord ofzo? Anders eens de laatste versie proberen van die drivers. (NForce)

• Topic Starter Topic Starter
Nou het lijkt opgelost te zijn. Ik heb de oude NVIDIA driver zooi eraf gepleurd en dan van hun site de AMD versie gedownload. Dan installeren zonder de IDE driver dus, want daar zit het hele probleem, en nu lijkt het opgelost te zijn. Ik heb geen schermen meer gehad bij lange scans in elk geval. Hopen dat het zo blijft. Wel een klote streek van NVIDIA met hun gare drivers, koos nog wel voor dat merk om hun kwaliteit en naam. Maar met geheugen had het dus niets te maken.

Dan was je wel verder gekomen met die google search link die ik je gaf.. Je had gewoon niet goed gelezen man!! :hamer:

:D

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het ook via die resultaten gevonden, moest alleen ff goed zoeken naar een degelijke uitleg, karma is on it's way :)

Terug
Naar boven