- Waardering
- 54
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben zelf 3 weken bezig met dit schema en bevalt me wel. Merk wel dat de volume-training redelijk wat impact heeft, maar ben wel voldoende hersteld voor de intensity-training. Na week 4 ga ik waarschijnlijk oefeningen switchen.
Succes nog verder!
Volume training? intensity training?Ben zelf 3 weken bezig met dit schema en bevalt me wel. Merk wel dat de volume-training redelijk wat impact heeft, maar ben wel voldoende hersteld voor de intensity-training. Na week 4 ga ik waarschijnlijk oefeningen switchen.
Succes nog verder!
Volume training? intensity training?
Heb je het over de texas method?
Ik veronderstel dat dat mag ja.volgens mij heeft hij het daar over ja want met die training mag je volgens mij na 4-5 weken anderer oefeningen toevoegen/veranderen of zit ik er nu compleet naast?
Ik veronderstel dat dat mag ja.
Ik zie trouwens ook niet in waarom het bij starting strength niet zou mogen. Iedereen doet het toch sowiso al door power clean te vervangen door rows.
Een power cleans is niet moeilijker dan een squat. Een power clean is net makkelijk in vergelijking met een squat clean.Ja dat is waar ja maar rippetoe is ook echt voor een beginner om de basis compound oefeningen goed onder de knie te krijgen, en ik denk dat power clean dan een zeer lastige oefening is om te leren en daardoor wordt vervangen door een row.
MonsterStrength zei:Power cleans zijn technisch niet moeilijk, integendeel. de power wijst erop dat je hem op een makkelijke manier kan uitvoeren zonder de oefening technisch onder de knie te hebben. Het is een oefening voor mensen als jij en ik die geen jaren tijd hebben om een goede clean te leren, en die ook geen gewichthef wedstrijd ambitiets hebben.
Mark Rippetoe zei:Usually, people just feel intimidated by anything that resembles a technical exercise and just would rather not do them. This is just being a p*ssy, and sets a bad precedent for the management of both training and life.
Mark Rippetoe zei:Okay, you don’t need a coach to learn power cleans, because we fixed things up so that you can learn them out of the book. And what exactly is the downside of trying to learn them and failing? Firing squat? The ****ing bodybuilders making fun of you from the safety of the dumbbell rack? Loss of wages? Just try them before you decide you can’t learn them without a coach.
As for pullups/chinups being a necessary pre-strengthening movement for the clean, what does a movement that is primarily a jump with a barbell in the hands have to do with a bodyweight pull in the opposite direction? They are both very important exercises, neither of which depend on the other for anything.
There is no danger from doing rows. I just consider them an intermediate level assistance exercise that should be done long after cleans are mastered. Power cleans are a terribly important exercise because they develop skill, explosion, and a better deadlift. Barbell rows are a moderately useful assistance exercise. That’s why cleans are included as one of the Five exercises in SS and rows are not.
Volume training? intensity training?
Heb je het over de texas method?
Das wat anders dan wat Blessie doet dus

inderdaad

ik doe nu ook soort van rippetoe maar dan doe ik me favo spiergroepen 1 isooefeninkje ipv dips en chins. Ow ja, ook BOR's ipv cleans... ik kan 75cleanen maar zit al tijdje vast, durf nie zwaarder te gaan omdat ik dan thuis mn tegels kapot maak bij een fail![]()
hehe, misschien een optie om ergens wat oude banden op de kop te tikken zodat je daar je gewichten op kan laten smijten

true
maar klas net dat je weer split wil doen, waarom?
blijf rippetoe doen en voeg daar desnoods barbell curls op A en extentions op B dag aantoe ofzo... en dan als je dat weer zat bent side raises aan A en shrugs aan B (zijn maar voorbeelden), zo kun je lang rippetoe blijven doen (basis blijft hetzelfde) en toch leuk houden, rippetoe > split

Ik doe nu zelf rippetoe, maar ik versta niet waarom jij zoveel oefeningen doet Blessie? Rippetoe is toch iedere keer 3x5? Dus 15 oefeningen in totaal...
dus 15 keer squatten, 5 maal deadlift (1x5) en 15 bench press? Dat is dan toch helemaal niet rippetoe?
opwarm setjes opbouwend naar een bepaald aantal gewicht en hiervan proberen 3sets van 5 herhalingen te doen.
maar ik doe geen rippetoe meer ben nu weer lekker met split bezig. ik had geen voldoening na een training van rippetoe. gisteren borst/biceps getraind en ik voel het nu nog steeds dus vandaar dat ik geen rippetoe meer doe!