AndroidHealthClinic

Blind, doof of verlamd. Wat kies je?

Peiling Peiling Wat kies je?

• Doof

Stemmen: 159 89,3%
  • Blind

Stemmen: 6 3,4%
  • Verlamd, onder je navel doet niets het nog.

Stemmen: 13 7,3%

• Totaal stemmers
    178
Doof betekent hooguit minder gezeik om aan te horen, kan dan altijd zeggen dat ik het niet gehoord heb. Blind betekent net zoals verlamd een zeer grote beperking in je bewegingsvrijheid. Ik hecht meer waarde aan mobiliteit dan aan geluid, er zijn ook manieren om in ieder geval trillingen waar te nemen zodat je nog wat opvangt van geluid. Voor blindheid en verlamd zijn er geen surrogaatoplossingen.
dit dus, ja je kunt een hond nemen:rolleyes:

Toch is het voeren van een goed gesprek, een discussie, beter te doen als je niets ziet. Althans, zo ervaar ik dat soms. Zicht leidt af. Daartegenover heb ik weer een gruwelijke hekel aan lullige telefoongesprekjes omdat je dan niet ondertussen 'dingen kan bekijken' van je spreekgenoot terwijl het gelul voortduurt. Zou uiteindelijk toch voor doofheid kiezen denk ik maar ik doe voor sommige gelegenheden weleens mijn bril niet op zodat ik niet afgeleid raak door gezichtsuitdrukkingen en lichaamsbewegingen en ik me volledig kan richten op woorden.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je als dove zeer beperkt bent in je sociale leven, waar dit bij verlamd een stuk minder is. En binnen NL ben je zelfs niet er beperkt in je mobiliteit.
En voor de grappenmakers: tuurlijk ben je beperkt in je coïtusleven, maar denk niet dat je er nog behoefte aan hebt.

Ik denk dat je als dove zeer beperkt bent in je sociale leven, waar dit bij verlamd een stuk minder is. En binnen NL ben je zelfs niet er beperkt in je mobiliteit.
En voor de grappenmakers: tuurlijk ben je beperkt in je coïtusleven, maar denk niet dat je er nog behoefte aan hebt.
leuk vooruitzicht
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nee dat is waar. Toch zijn er niet zoveel dwarslaesiepatienten die hun verkleinde coïtusleven als grootste tekortkoming vinden in hun leven. Denk dat je er best mee kan leven en dat op DEN duur de psychische drang afneemt aangezien je brains ook wel doorkrijgen dat je niet meer kan nken.

blind zijn en nken lijkt me ook niet echt de moeite

Als ik echt moest kiezen dan maar niks meer horen. Ik zou het niet aankunnen om niet meer te bewegen. En als je niks ziet ben je ook behoorlijk beperkt in je mobiliteit, je kunt niet zomaar in de auto stappen en ergens heengaan.

blind zijn en nken lijkt me ook niet echt de moeite

Nou, daar ga ik helemaal niet mee akkoord.
Als je niet weet hoe ze eruit ziet, heb je gewoon altijd de lekkerste chick in je hoofd. Dus kan je gerust alle lelijkste wijven nken, terwijl je gemakkelijk en overtuigend kunt denken dat het een hottie is.

Doofheid, lijd nu al aan de oost-indische variant ervan btw...

Doofheid.

Blind kan je moeilijk nog de dumbbells vinden.
En verlamd, geen coïtus, geen sport, minder bewegingsvrijheid (beperkt tot de machine waarin je zit).

Geen sport?

geen 1 van de 3

Denk blind. Zonder muziek zou ik gek worden. Meeste films zijn tegenwoordig toch shit, en dan kan je lelijke chicks nken zonder dat je er naar hoeft te kijken. Life significantly improved.

• Topic Starter Topic Starter
hehe is niet gemakkelijk
ik beweeg graag, ik luister graag muziek en ik kijk graag

mss half doof en half blind
daar kan ik nog me leven ;)

Half doof en half blind, die had ik nog niet gehoord.

Dan ben je toch gewoon dubbel ****ed ???

angstaanvallen krijgen als je blind bent , moet erg ****ed zijn

mn neef is compleet doof en 2 kennissen van me zijn blind.
als ik zie hoe deze 3 zich redden kies ik toch echt voor doof.

je kan je compleet visueel redden en geen gelul met een stok of met een hond of aangepaste woningen en kan verbale communicatie voor een deel met liplezen oppakken.
je kan lezen, tv kijken, gamen, sporten noem maar op.

ben je blind dan mis je zoveel meer van wat het leven te bieden heeft buiten dat je lekker mensen om je heen kan horen babbelen en autos ed hoort langsrijden, complete ****ing duisternis om je heen.

sorry ik kan t echt niet begrijpen dat mensen zeggen liever blind te zijn plus hun argumenten, alleen al als je kijkt hoe deze 2 handicappen zich verder in het leven redden......

Soortgelijke topics

Reacties
38
Weergaven
4.581
  • Gesloten
  • Sticky
  • Peiling Peiling
WEDSTRIJD Stemmen!
Reacties
236
Weergaven