AndroidHealthClinic

Bloedonderzoek

Draconian

Cool Novice
Waardering
13
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
10%
Gisteren de uitslagen van mijn bloedonderzoek gehad omdat ik mijn testosteronwaarde wilde weten.
Ik heb soms het idee dat deze te laag is namelijk voor mijn 40 jarige leeftijd. Dit zijn de waardes:
Hb: 9,7
Kreatinine: 92
Gamma-GT: 14
Cholesterol: 4,69
HDL cholesterol: 0,93
LDL cholesterol: 3,49
Ch/HDL ratio: 5,04
Trigliceriden: 0,59
Nuchter glucose: 4,9
Testosteron: 17,1 adequaat
PSA: 1.1

Cholesterol is schijnbaar te hoog waar ik geen reet van snap aangezien ik gezond eet. Arts zei naar de dokter te gaan voor pillen om cholesterol te verlagen. Dat ga ik dus niet doen en zal iets in mijn voeding moeten veranderen. Ik eet iedere dag tartaar en zalm.

Gamma-GT kan ik alleen iets over hoge waardes vinden maar niets over de lage waarde 14.

Testosteron is volgens de arts goed en zou grote onzin zijn om testosterongel te gaan gebruiken als aanvulling aangezien je van testosteron kleinere ballen krijgt en onvruchtbaar wordt. Hij was er nogal fel op tegen over testosteron toediening.

Wat denken jullie?

Hoe (denk je te) merk(en) dat je testosteron te laag zou zijn? Misschien heb je symptomen die ergens anders aan toe te schrijven zijn?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe (denk je te) merk(en) dat je testosteron te laag zou zijn? Misschien heb je symptomen die ergens anders aan toe te schrijven zijn?

Libido werd een stuk lager en iets minder snel herstel van spieren. Via Marktplaats 1 flesje Tostran 2% testosteron gel gekocht en gebruikt door het op de huid te smeren. Drie pompjes iedere ochtend op de borstkas of buik. Na drie dagen begon je ineens verandering te merken. Ik werd voller, sterker en kreeg meer macho gedrag. Libido steeg tot aan het plafond. Ik lag met een erectie tegen het matras te glijden. 4 kg aangekomen in 2 weken. Bankdrukken gisteren record van mijzelf verbroken. Veels te veel voordelen dus.

Afspraak gemaakt met de dokter en via hun een doorverwijzing gehad naar een kliniek voor hormonen. Bloed laten prikken en gisteren alle uitslagen gekregen en lichamelijk onderzocht. Alles was schijnbaar goed. Middelomtrek was 90 cm. Urine ook verders goed en echoscans van de buik en ballen ook.

Ik moest alleen per direct stoppen met testosteron. Ik zei ik smeer het pas 3 weken en ik merk gewoon verbetering met alles alsof ik weer 20 jaar ben. Ik wil alleen aanvulling tot normaal niveau van een 20 jarige en hoopte het op recept te krijgen. Nu heb ik 17,1 en dat is mooi voor een 40-jarige. Maar ik wil iets hoger zitten. 25 bijvoorbeeld. Was hij het absoluut niet mee eens. Hij zegt dat het bij het ouder worden hoort als je minder testosteron gaat aanmaken. Natuurlijk proces en moet je maar accepteren.
Nogmaals. Ik deed dit onderzoek alleen voor aanvulling van mijn natuurlijk niveau.

Laatst bewerkt:
Tja, dat je natuurlijke testosteron-niveau afneemt als je ouder wordt is inderdaad een gegeven en daar zegt hij niets raars mee. Over hoe schadelijk het is om dat kunstmatig op te krikken durf ik zelf geen uitspraken over te doen.

De symptomen die je noemt (laag libido en traag herstel van spieren) zou in principe ook te wijten kunnen zijn aan je algemene voeding. Als je lange periode erg droog staat en/of onder onderhoud eet kan dat ook gepaard gaan met weinig energie/fut/libido en je spieren die niet optimaal herstellen omdat je over een lange periode niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt.

Ik zeg natuurlijk niet dat het in jouw geval niet aan je testosteron-gehalte ligt, maar (tekorten in) je voeding zou wellicht de effecten van een laag testosterongehalte kunnen versterken. Als je voeding verder in orde is en je niet langdurig aan het cutten bent, dan hoef je daar in ieder geval geen rekening mee te houden lijkt me.

Misschien zink, magnesium en de vitaminen A, K2 waarden verhogen in je voeding?
Vele onderzoeken die significante verhogingen aantonen!

Probeer het is 6 weken met een redelijke dosis van bovenstaande vitaminen, mineralen (liefst uit natuurlijke bronnen) en zie of je dezelfde effecten ervaar als met gel. (of in ieder geval een deel van hetzelfde gevoel)

succes

Hier kunnen we niets over zeggen qua testosteron, aangezien je het zelf toedient. Dit is immers niet je natuurlijke gehalte. Geen enkele arts gaat je testosteron voorschrijven zolang je natuurlijke testosteron niet te laag is.

Terug
Naar boven