XXL Nutrition

Bodybuilders en religie, enquete

Peiling Peiling welke religie?

• Atheist

Stemmen: 59 45,0%
  • Agnost, al denk ik dat de kans groter is voor het niet bestaan van een God.

Stemmen: 9 6,9%
  • Agnost, al denk ik dat de kans wel groter is voor het bestaan van een God.

Stemmen: 4 3,1%
  • Theist, maar niet hoe een kerlijk instituut het voor schrijft

Stemmen: 4 3,1%
  • Christen

Stemmen: 20 15,3%
  • Christen meer bepàald Katholiek

Stemmen: 6 4,6%
  • Christen meer bepaald protestant, Calvinist of iets dergelijks

Stemmen: 5 3,8%
  • moslim, je weet wel HaTeRzzzz !!!

Stemmen: 7 5,3%
  • Jood

Stemmen: 5 3,8%
  • Oosterse mystiek, boedhisme, reincarnatie e.d.

Stemmen: 12 9,2%

• Totaal stemmers
    131
Hier krijg je úm behoorlijk hard op de neus, Roxxe. :roflol:

Ik kan me er eerlijk gezegd niet zo binden aan geloof en alles. Ik zeg hiermee niet dat het na de dood ophoudt. Er zijn veel verhalen over bijna doodervaringen die bij lange na niet achterhaald zijn. De wetenschappers twijfelen ook of het bewustzijn wel in de hersenen wordt gecreeerd. Ik geloof niet dat een hogere macht de zaak regeerd, het zal uiteindelijk allemaal wetenschappelijk te verklaren zijn. De mens is en blijft een dier, met een beperkt verstand. We moeten niet gaan denken dat we alle puzzelstukjes op deze aardkloot en daarbuiten op kunnen lossen. Ik irriteer me altijd verschrikkelijk aan mensen die denken dat 'de mens' oppermachtig is. We zijn toevallig maar allemaal passanten, die door de evolutie zijn ontstaan... voortplanten en weer doodgaan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
tja die doodservaringen zijn makkelijk te verklaren, gezichtsvernauwing, bepaalde prikkeling in de hersenen en aanmaak van morfine.
btw uitzonderlijke stellingen vragen uitzonderlijke bewijzen, zo gaat het in zijn werk.

@ Marky, je neemt blijkbaar een soort dualisme aan, een scheiding tussen het geestelijke en het materiele, IMO kan je gewoon als materialistisch monist veel verklaren over de menselijke ziel en denken. zeker met de opkomst van ICT en het AI debat.

Dat de mensheid al lang verdwenen is als het heelal zijn hoogste entropie heeft bereikt geeft al aan hoe weinig goddelijk we zijn.

wat een pessimisme weer zeg ..;)

Volgens de bijbel zijn we geschapen naar het evenbeeld van god toch? Niet in de zin van het tastbare, maar hoe we handelen en denken. Wel vreemd dat die goddelijke mensheid gewoon op den duur verdwijnt en het heelal gewoon blijft doorgaan. Zijn we toch niet zo goddelijk als gedacht.

Volgens de bijbel zijn we geschapen naar het evenbeeld van god toch? Niet in de zin van het tastbare, maar hoe we handelen en denken. Wel vreemd dat die goddelijke mensheid gewoon op den duur verdwijnt en het heelal gewoon blijft doorgaan. Zijn we toch niet zo goddelijk als gedacht.

de mens denkt het altijd beter te weten...............

................niet dus, vandaar de ondergang!

God denkt het toch ook altijd beter te weten?

tja die doodservaringen zijn makkelijk te verklaren, gezichtsvernauwing, bepaalde prikkeling in de hersenen en aanmaak van morfine.
btw uitzonderlijke stellingen vragen uitzonderlijke bewijzen, zo gaat het in zijn werk.

Dit is wel erg kort door de bocht. Zag laatst een interessante documentaire erover op RTL. Zo makkelijk als jij stelt is het dus niet. Die mensen maken zo'n ervaring mee terwijl de hersenactiviteit gewoon 0,0 is. Bewustzijn is momenteel een raadsel... Er gaan verschillende theorien in de ronde, maar echt harde bewijzen zijn er gewoonweg niet.

Ik geloof gewoon dat doodgaan misschien een ander proces in de natuur is dan dat wij denken, maar dat wij als mensen onmogelijk dat kunnen verklaren. Maar ja, ik schrijf het niet toe aan een hogere macht. Als er iets is, is dit dus gewoon een proces van moeder natuur.

Dit is wel erg kort door de bocht. Zag laatst een interessante documentaire erover op RTL. Zo makkelijk als jij stelt is het dus niet. Die mensen maken zo'n ervaring mee terwijl de hersenactiviteit gewoon 0,0 is. Bewustzijn is momenteel een raadsel... Er gaan verschillende theorien in de ronde, maar echt harde bewijzen zijn er gewoonweg niet.

Ik geloof gewoon dat doodgaan misschien een ander proces in de natuur is dan dat wij denken, maar dat wij als mensen onmogelijk dat kunnen verklaren. Maar ja, ik schrijf het niet toe aan een hogere macht. Als er iets is, is dit dus gewoon een proces van moeder natuur.

Kort door de bocht?,.. er is helemaal geen bocht voor hem.
Al is het een stofje in de hersens die BDE veroorzaakt, dan nog is dat er met een reden !!!
En die reden is al een bewijs dat er meer is dan de dood alleen.

GOD is je Schepper................HIJ weet het gewoon beter!!

:cool:

Yeah, en de hele evolutietheorie is een atheistische samenzwering.... Right...

Weet dat het vaak vruchteloos is om tegen overtuigd theïsten hun onredelijkheid te betogen, maar vice versa is het wat mij betreft helemaal onbegonnen werk omdat atheïsten gewoon de rede aan hun zijde kennen.

GOD is je Schepper................HIJ weet het gewoon beter!!

:cool:

God is niet mijn schepper, ik ben mijn eigen schepper.
En ik schep mijn situatie van minuut tot minuut.
En HIJ staat niet los van mij.
Hetzelfde dat God alle zonde zou vergeven, als je maar om vergeving bid.
Maar je wel naar de hel stuurt als je in zonde hebt geleeft.
En je hebt niks aan iemand die het beter weet, als je niet in die ander wil geloven..
God test ons niet, wij testen onszelf. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
God is niet mijn schepper, ik ben mijn eigen schepper.
En ik schep mijn situatie van minuut tot minuut.
En HIJ staat niet los van mij.
Hetzelfde dat God alle zonde zou vergeven, als je maar om vergeving bid.
Maar je wel naar de hel stuurt als je in zonde hebt geleeft.
En je hebt niks aan iemand die het beter weet, als je niet in die ander wil geloven..
God test ons niet, wij testen onszelf. :cool:

grote man ben jij die buiten de eigen ervaring en inductieve wetenschap kan spreken, grote rationalisten als Kant hebben ons al duidelijk proberen te maken, dat de mens zijn eigen gezichtspunt niet kan overstijgen om uitspraken te doen over dat gene wat verder ligt dan de wereld van de verschijnselen, maar jij kan het natuurlijk wel he verlichte musclebear.

Terug
Naar boven