Fitness Seller

Sticky Bodybuilding Boeken: Aanraders!

Bezoekers in dit topic

Wie weet misschien waar ik boeken van Ian King én Chris aceto kan kopen. Ik wil combineren omdat verzendkosten hoog zijn. Of weet iemand hier in Nederland een boekenzaak die ze heeft. American bookstore heeft ze volgens mij niet
 
Beetje scientific allemaal maar wel echte aanraaders voor mensen die is verder willen kijken naar de wetenschap achter het trainen

Exercise Physiology: Human Bioenergetics and Its Applications by George A. Brooks, Thomas D. Fahey, Timothy G. White

Strength and Power in Sport, 2nd ed. Edited by Komi.

Physiology of Sport and Exercise-3rd Edition by Jack H. Wilmore, David L. Costill

Practical Programming - Mark Rippetoe, Lon Kilgore
 
Everything you need to know about fat loss van Chris Aceto is ook heel goed
 
Ziezo lijst is vernieuwt, alle Amazon links staan erin, het is nu trouwens het moment om daar te bestellen nu de dollar historisch laag staat. Aantal boeken maakt ook niet veel uit, leveringskosten blijven hetzelfde :cool:
 
Een ander geweldig boek op het gebied van voeding en BB is Power Eating.
 
The new encyclopedia of modern bodybuilding by Arnold
The Zane way to a better body by Frank Zane
 
The new encyclopedia of modern bodybuilding by Arnold
The Zane way to a better body by Frank Zane

Uit Heerlen???

Peppermill...das lang geleden dat ik daar was :D
 
Weet iemand toevallig waar je bb boeken kunt halen in Amsterdam?

Alvast bedankt!
 
Weet iemand toevallig waar je bb boeken kunt halen in Amsterdam?

Alvast bedankt!
Heb je creditcard? Dan zou ik gewoon van Amazon bestellen, is handig en goedkoop. Alle linkjes naar de boeken staan in post#1.
 
kent misschien iemand de boeken:
'krachttraining' en 'complete workout krachttraining'?
 
Big T wat vind je van Dr. Mauro DiPasquale met zijn Anabolic en Metabolic boeken?
 
heb dat boek,

bodubuilding van arnold gelzen, was een leuk boek om te lezen, gewoon hoe hij begonnen is enzo
 
Waarom staan Starting strength en practical programming er niet bij van Mark Rippetoe?
Die twee boeken horen de basis te zijn voor krachttrainers.
 
Waarom staan Starting strength en practical programming er niet bij van Mark Rippetoe?
Die twee boeken horen de basis te zijn voor krachttrainers.
Dat dat de basis zou zijn is natuurlijk een persoonlijke mening, maar bedankt voor de toevoeging, is ook de bedoeling dat je je eigen voorkeuren hier post ;)
 
Dat dat de basis zou zijn is natuurlijk een persoonlijke mening, maar bedankt voor de toevoeging, is ook de bedoeling dat je je eigen voorkeuren hier post ;)

Nee dat het de basis behoort te zijn is onder andere (ook) de mening van Jim Wendel. ;)
 
Nee dat het de basis behoort te zijn is onder andere (ook) de mening van Jim Wendel. ;)
Dan is dat de persoonlijke mening van jou en Jim Wendel ;)

Nee ff serieus, kijk je kan denk ik niet zeggen dat één bepaald boek de basis vormt voor iets. Er zijn ook qua bodybuilding verschillende wegen naar Rome en elke auteur heeft een eigen opinie en mening. Bovendien wat voor de ene werkt hoeft niet voor de andere te werken. Het is beter om zoveel mogelijk opinies te lezen en uit te proberen wat voor jou werkt dan je vast te klampen aan één idee/mening/boek.

Ik heb nooit die boeken gelezen, net als vele anderen, en toch ga ik prima vooruit rekening houdend met mijn genetische aanleg (gemiddeld). Dat bewijst dus dat ik dat boek niet nodig heb gehad en mijn basis uit andere boeken en persoonlijke ervaringen heb gehaald. Het begrip 'basis' is relatief, het kan vanalles betekenen en kan overal vandaan komen. Zolang iets maar werkt, dat is het enige wat telt.

Als ik toch één bepaald boek als essentieel zou moeten aanduiden, dan is het 'Supertraining' van Mel Siff. Een absolute must-have voor de serieuze krachtatleet of trainer.
 
Weet iemand toevallig waar je bb boeken kunt halen in Amsterdam?

Alvast bedankt!

Kijk eens bij American Book Centre, vlakbij Koningsplein. Op de eerste etage hebben ze een afdeling met sportboeken. Hier hebben ze een aantal standaardwerken. En je kunt ook altijd de Slegte proberen. Daar heb ik een tijdje terug 3 boeken gekocht (2ehands).
Succes
 
wat is een echte aan rader
en waar kan je hem bestellen
ik train all 3.5 jaar maar kom nog niet echt voor uit
weeg 72 ben 19 jaar
alsiem and het alvast bedankt
 
wat is een echte aan rader
en waar kan je hem bestellen
ik train all 3.5 jaar maar kom nog niet echt voor uit
weeg 72 ben 19 jaar
alsiem and het alvast bedankt

Dit topic staat toch vol aanraders? Bestellen doe je op Amazon.com.

Het hangt er ook wat van af wat voor soort boek je precies wil. Ik kan wel een paar tips geven:

Iedereen die met gewichten traint moet IMO Starting Strength van Mark Rippetoe gelezen hebben. Ook Practical Programming van dezelfde auteur is een aanrader. Dit zijn instant klassiekers waar je niet omheen kunt.

Als je focus vooral op bodybuilding ligt, koop dan Beyond Brawn van Stuart McRobert. Zijn hele reeks wordt warm aanbevolen, maar beyond brawn is de enige die ik persoonlijk heb gelezen, over de andere kan ik dus niet oordelen.

Voor voeding en dieet: alles van Lyle McDonald, en From scrawny to brawny van John Berardi

Als je vooral in kracht geïnteresseerd bent, kijk dan eens naar Dinosaur Training door Brooks D. Kubik, of Rock, Steel, Iron van Steve justa. Ik ben momenteel aan het wachten op een bestelling met o.a. Maximum Strength van Eric Cressey. Ik laat wel weten of ik het goed vind.


Lees van alle boeken die ik opnoemde eens de reviews op amazon. com, dan krijg je een beter beeld van of het iets voor jou is of niet.
 
Back
Naar boven