AndroidHealthClinic

Bodybuilding heeft tegen je gelogen, en dat is waarom je nog steeds mager bent

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is 4000 kcal met jouw gewicht en lengte ook niet gewoon te weinig om massa aan te zetten?
Heeft imo weinig met het gevolgde trainingsprogramma te maken.
 
Is 4000 kcal met jouw gewicht en lengte ook niet gewoon te weinig om massa aan te zetten?
Heeft imo weinig met het gevolgde trainingsprogramma te maken.

Volgens alle tabellen die ik gebruikt heb zit mijn onderhoud op 2800 à 3000 kilocalorieën. Ik ben het afgelopen half jaar 15 kilo aangekomen dus nee, het zal echt niet te weinig zijn. Ik ben enorm in vet aangekomen dus eet tegenwoordig 3200 kcal/dag (aangeraden door o.a. de Harris-Benedict en Katch-McArdle indices). Dat zou alsnog genoeg moeten zijn.
 
Ik cycle (periodeseer) daarom met schema's Je neemt gewoon 3 schema's het hele jaar door en je blijft groeien en sterker worden als je er goed bij eet en rust. Zelfs op onderhoud zal je massa aan blijven zetten mits je wel je onderhoud blijft verhogen want dat is noodzakelijk als je massa er bij krijgt.

Hoe vaak en volgens welk schema train jij dan?
 
Leuk verhaal, maar ik heb met een 4000 kcal dieet en 4 maanden full body trainen (back en front squats, deadlifts, bench presses, pullups, barbell rows, etc) weinig massa aangezet.
Je schrijft in de post hierna dat je 15kg bent aangekomen in afgelopen 6 maanden. Hoe zit dat.

---------- Post toegevoegd Thu 25 Aug 2011 om 16:27 ----------

Begrijp je ook dat hetgeen jij quote over de titel gaat en niks met de inhoud van stuk te maken heeft?
 
Je schrijft in de post hierna dat je 15kg bent aangekomen in afgelopen 6 maanden. Hoe zit dat.

Ok niet helemaal duidelijk. Ik heb arm- taille- en beenomtrek gemeten, foto's gemaakt en gewogen. Ik ben van 89 naar 103 kg gegaan, maar mijn arm is slechts van 38.9 cm naar 40.1 cm toegenomen. In de spiegel zie ik wel wat vooruitgang, maar voornamelijk in vet.
 
Wat ik een beetje mis in het eerste stuk (tweede stuk nog niet gelezen) is dattie afkraakt hoe het NIET moet, maar niet vertelt hoe het WEL moet.
Ben het er trouwens niet mee eens dat strength ook meteen massa is. Ken genoeg powerlifters bij ons op de sportschool die verschrikkelijk sterk zijn geworden in de afgelopen jaren, maar amper massa bij hebben gekregen.
 
Begrijp je ook dat hetgeen jij quote over de titel gaat en niks met de inhoud van stuk te maken heeft?

Begrijp jij ook dat ik het simpelweg niet eens ben met de genoemde inhoud en deze reactie?

De eerste spoiler is generaliserend en gecharcheerd, op z'n best...

The gym-culture says to eat every 2-3 hours to ‘keep the metabolic fires burning’. Right. The diet itself revolves around lean meats (almost always chicken), green veggies (almost always broccoli), and ‘clean carbs’ with oats being the number one contender.

Okay look, that’s fine if you’re already big and trying to maintain some degree of leanness. If you’re a little dude, just give it a rest. Seriously. I don’t care about your damn abs if you’re bitching about being stuck at 70kg for the last year.

Shut up and go eat a cheeseburger.

There’s nothing wrong with eating lean meats and ‘clean carbs’ later on, once you’ve actually gotten strong and added some muscle. I want you to try eating enough to grow with that diet, though. Smaller guys will probably need to push 4000 kcals per day to grow. That’s a lot of chicken and broccoli and oats. Really dedicated guys can do it, but I’m telling you it’s pointless macho bullshit. There are easier ways.

Ways like pizza.

Laat ik beginnen met iets positiefs: de ‘keep the metabolic fires burning’ mythe is inmiddels wel ontkracht, bv door intermittent fasting. Maar iemand die 'vast zit' op 70 kg moet maar pizza en cheeseburgers gaan eten in plaats van mager vlees, groene groente en langzame KH? Als de complete onzinnigheid daarvan niet ziet...

De 2e spoiler is pro-powerlifting, anti-BB propaganda, niet meer en niets minder.
 
Begrijp jij ook dat ik het simpelweg niet eens ben met de genoemde inhoud en deze reactie?

De eerste spoiler is generaliserend en gecharcheerd, op z'n best...



Laat ik beginnen met iets positiefs: de ‘keep the metabolic fires burning’ mythe is inmiddels wel ontkracht, bv door intermittent fasting. Maar iemand die 'vast zit' op 70 kg moet maar pizza en cheeseburgers gaan eten in plaats van mager vlees, groene groente en langzame KH? Als de complete onzinnigheid daarvan niet ziet...

De 2e spoiler is pro-powerlifting, anti-BB propaganda, niet meer en niets minder.
Je mist de strekking volledig. Jammer.
 
Ik ben het niet oneens met dirty bulk, als je je macros haalt maakt het voor spiermassa denk ik weinig uit waar het vandaan komt en laten we toegeven dat kcal-dens voedsel het beginners makkelijker maakt dan kilo's kip en groente moeten leren eten.

Waar het advies naar mijn mening fout zit is dat het een life-long bulk mode mentaliteit over brengt terwijl het gewoon de basics van eten uit moet leggen. Adviseer dan gewoon dat je je dagelijkse kcal met de juiste hoeveelheid proteine en vet behaalt, hoe je dat berekend, en dat ze voor hun eigen gevoel maar moeten uitzoeken hoe ze dat doen, met pizzas of zonder. Als het maar gebeurt. Kwestie van begrip hebben voor de doelen van beginners en het geheel een beetje chill verwoorden.

Maar dat is niet stoer genoeg natuurlijk om internet volgers te krijgen.
 
Waar het advies naar mijn mening fout zit is dat het een life-long bulk mode mentaliteit over brengt terwijl het gewoon de basics van eten uit moet leggen.
Dat veel dieper ingaan op dat soort zaken is meer geschikt voor een ander artikel mijns inziens, als ik kijk naar de bedoeling van dit artikel. En doet hij ook in andere posts.
Maar dat is niet stoer genoeg natuurlijk om internet volgers te krijgen.
Ik lees vrijwel alle artikelen van deze schrijver en het komt op mij niet over als stoerdoenerij om volgers te lokken. Deze man werd al opgemerkt door menigeen toen hij gewoon op diverse fora posts maakte wars van broscience. En het verhaal/ opmaak in beginpost is natuurlijk enigszins gechargeerd (daar geef ik goodguy heus gelijk in), soms moet je de zaken beetje dikker aanzetten om dat ene punt te maken.
 
Laatst bewerkt:
Jup, natuurlijk. Maar de gechargeerde adviezen kunnen net zo verkeerd uitpakken als de broscience die het artikel tegen wil gaan.

Hij hoeft ook niet dieper in te gaan op de voeding binnen dat artikel, een zin of wat over totalen en macro's is al genoeg. Die specifiteit, wat net zo oppervlakkig mag blijven als het pizza advies, hebben beginners meer aan lijkt mij.

Althans, degenen die het op z'n face-value innemen en niet in dat topic vragen gaan stellen. Ik moet ook zeggen dat ik het topic verder niet gelezen heb, mooi als het advies daarin veel beter is.

Ik zou wel willen weten hoe je met een pizza en hamburger mentaliteit op 3-400 gram proteine per dag @ 3200kcal uit kan komen, want ik vind de bodybuild aanpak van bakken kip met sla ook niks. Te moeilijk.

Maar misschien is het beste advies: meer moeite doen.
 
Laatst bewerkt:
Jup, natuurlijk. Maar de gechargeerde adviezen kunnen net zo verkeerd uitpakken als de broscience die het artikel tegen wil gaan.
Het blijft een lastig iets om en een grote groep je bedoelingen duidelijk te maken middels internet en ze verder te bewegen zelf onderzoek te doen. Dat zal altijd blijven denk ik. Maar kan me voorstellen dat je de opmaak minder vindt of jezelf vragen stelt. Dat is ook een goed iets.
Ik zou wel willen weten hoe je met een pizza en hamburger mentaliteit op 3-400 gram proteine per dag @ 3200kcal uit kan komen, want ik vind de bodybuild aanpak van bakken kip met sla ook niks.
Deze snap ik niet helemaal?
 
Je mist de strekking volledig. Jammer.

... daar geef ik goodguy heus gelijk in

Jup, natuurlijk. Maar de gechargeerde adviezen kunnen net zo verkeerd uitpakken als de broscience die het artikel tegen wil gaan.

Kris maakt mijn punt, zij het met een understatement. Ik heb minder moeite met de bro cultuur in een artikel, zolang het artikel juiste informatie op wetenschappelijke- of ervaringsbasis bevat. Vind het zelf wel een amusante stijl.

De stijl van de quotes die jij aanhaalt daarentegen spreekt mij niet aan en bekritiseer ik inhoudelijk, op basis van argumenten. Er is meer dan enkel de strekking...
 
Kris maakt mijn punt, zij het met een understatement. Ik heb minder moeite met de bro cultuur in een artikel, zolang het artikel juiste informatie op wetenschappelijke- of ervaringsbasis bevat. Vind het zelf wel een amusante stijl.

De stijl van de quotes die jij aanhaalt daarentegen spreekt mij niet aan en bekritiseer ik inhoudelijk, op basis van argumenten. Er is meer dan enkel de strekking...

Voor de duidelijkheid, op onderstaand verhaal heb jij gereageerd. Denk dat je een beetje kort door de bocht ging, met name omdat er niet staat alleen hamburgers en pizza en het voornamelijk gaat om mensen die vast zitten en al een jaar niet verder komen dan 70 kg. Dat maakt mij verder niet overigens, ieder zijn mening.

The gym-culture says to eat every 2-3 hours to ‘keep the metabolic fires burning’. Right. The diet itself revolves around lean meats (almost always chicken), green veggies (almost always broccoli), and ‘clean carbs’ with oats being the number one contender. Okay look, that’s fine if you’re already big and trying to maintain some degree of leanness. If you’re a little dude, just give it a rest. Seriously. I don’t care about your damn abs if you’re bitching about being stuck at 70kg for the last year. Shut up and go eat a cheeseburger.

There’s nothing wrong with eating lean meats and ‘clean carbs’ later on, once you’ve actually gotten strong and added some muscle. I want you to try eating enough to grow with that diet, though. Smaller guys will probably need to push 4000 kcals per day to grow. That’s a lot of chicken and broccoli and oats. Really dedicated guys can do it, but I’m telling you it’s pointless macho bullshit. There are easier ways.

Ways like pizza.

If you want a solid plan to grow without turning into a total fatass, a strategy to which I can relate, then set your daily calorie intake to around 18 times your body weight in pounds as a starting point. Set protein to at least 1 gram per lb first. Put carbs at maybe 2-2.5 times body weight, depending on your preference, and then make up the remainder from fat. The actual type of food doesn’t matter so much; if you can fit in cheeseburgers, fit them in. Cheeseburgers want to be eaten. Just remember that the numbers come first.

Depending on how sloppy you want to get, you may find that you want to eat more than this. That’s fine too. Just remember that to be realistic, it’s probably not the best of ideas to add 50 lbs of fat in order to bump your squat 10 lbs. I’m all for bulking, but experience has taught me that bulking out of control is counterproductive. If you’re going to do it, do it right – make sure you’re actually adding strength and adding muscle.
 
... En het verhaal in beginpost is natuurlijk gechargeerd (daar geef ik goodguy heus gelijk in), soms moet je de zaken beetje dikker aanzetten om dat ene punt te maken.

Voor de duidelijkheid, op onderstaand verhaal heb jij gereageerd. Denk dat je een beetje kort door de bocht ging, met name omdat er niet staat alleen hamburgers en pizza en het voornamelijk gaat om mensen die vast zitten en al een jaar niet verder komen dan 70 kg. Dat maakt mij verder niet overigens, ieder zijn mening.

Je bekritiseerd mij op "kort door de bocht gaan," na het plaatsen van de tekst waarmee je het topic start, terwijl je zelf al hebt aangegeven dat deze tekst gechargeerd is...

:haha: Humor = karma +1 :roflol:
 
Dus wat moet je hier nu mee? Ik zie nog steeds geen oplossing in wat hij zegt.

Hoe meer pizzas en cheeseburgers erbij betrokken zijn hoe moeilijker het wordt om genoeg proteines binnen te krijgen zonder nog verder boven het energieverbruik uit te komen en dus nog slechtere resultaten (meer vet) te krijgen. Dan moet de rest van je voeding nog schoner zijn, en de moeilijkheid daarvan was juist het probleem.

Ik weet uit ervaring dat ik met zijn voorgestelde voeding methodiek (18kcal en 1 gr protein / lbs bw) aanzienlijk veel vet aanzet t.o.v. spieren. Waarschijnlijk heb ik aanzienlijk meer proteine nodig, en minder kcal totaal... Of meer training gericht op bodybuilding i.p.v. kracht.

Of het vet voor genoegen nemen en weer cutten, toch? Maar dat spoelt de klok weer achteruit en ben ik terug bij af. Al het advies gevolgd, veel tijd en energie overal aan versplid, nog steeds geen degelijk resultaat. Dus wat is nu het geheim?
 
Je bekritiseerd mij op "kort door de bocht gaan," na het plaatsen van de tekst waarmee je het topic start, terwijl je zelf al hebt aangegeven dat deze tekst gechargeerd is...

:haha: Humor = karma +1 :roflol:
Nu begrijp je mij ook niet helemaal goed. Is begrijpend lezen lastig voor je omdat je graag in zwart wit termen lijkt te denken? Als je het niet eens met de simpele strekking of het niet begrijpen kunt, prima. Maar ga dan een ander topic vervuilen.

---------- Post toegevoegd Mon 29 Aug 2011 om 15:11 ----------

Dus wat moet je hier nu mee? Ik zie nog steeds geen oplossing in wat hij zegt.

Hoe meer pizzas en cheeseburgers erbij betrokken zijn hoe moeilijker het wordt om genoeg proteines binnen te krijgen zonder nog verder boven het energieverbruik uit te komen en dus nog slechtere resultaten (meer vet) te krijgen. Dan moet de rest van je voeding nog schoner zijn, en de moeilijkheid daarvan was juist het probleem.

Ik weet uit ervaring dat ik met zijn voorgestelde voeding methodiek (18kcal en 1 gr protein / lbs bw) aanzienlijk veel vet aanzet t.o.v. spieren. Waarschijnlijk heb ik aanzienlijk meer proteine nodig, en minder kcal totaal... Of meer training gericht op bodybuilding i.p.v. kracht.

Of het vet voor genoegen nemen en weer cutten, toch? Maar dat spoelt de klok weer achteruit en ben ik terug bij af. Al het advies gevolgd, veel tijd en energie overal aan versplid, nog steeds geen degelijk resultaat. Dus wat is nu het geheim?
Je hoeft het niet eens te zijn of als een oplossing te zien persoonlijk op maat. En jij hebt al dingen uitgeprobeerd en aan je stats te zien ben je geen absolute beginner meer die zich maar angstvallig vastklampt aan enkel schone voeding. Ik zou zeggen, doe wat het beste bij jou past. Is ook een antwoord van niks maar wat voor mij werkt is ontzettend simpel en voor mij maakt een stijging van BF niet zoveel uit. Ik cut het er daarna wel af in paar maandjes.
 
Laatst bewerkt:
Nu begrijp je mij ook niet helemaal goed. Is begrijpend lezen lastig voor je omdat je graag in zwart wit termen lijkt te denken? Als je het niet eens met de simpele strekking of het niet begrijpen kunt, prima. Maar ga dan een ander topic vervuilen...

...Ik schei ermee uit.

Als ik het niet eens ben met de inhoud van een topic moet ik maar een ander topic gaan 'vervuilen?' Volgens mij heeft u het concept van een internetforum niet helemaal begrepen gedaan.

Al mijn posts in dit topic bevatten een tegengeluid en als enige reactie daarop krijg ik van je te horen dat ik "de strekking mis" en "het niet begrijp."

Als je geen weerwoord accepteert kun je er inderdaad maar beter mee uitschei'en...
 
Als ik het niet eens ben met de inhoud van een topic moet ik maar een ander topic gaan 'vervuilen?' Volgens mij heeft u het concept van een internetforum niet helemaal begrepen gedaan.

Al mijn posts in dit topic bevatten een tegengeluid en als enige reactie daarop krijg ik van je te horen dat ik "de strekking mis" en "het niet begrijp."

Als je geen weerwoord accepteert kun je er inderdaad maar beter mee uitschei'en...
Denk dat we langs elkaar heen posten of elkaar niet begrijpen. Dat komt helaas ook voor in het concept van een internetforum.
Het stukje is vooral voor beginners eh T.
Hij haalt ook aan dat veel BB'ers op een manier trainen dat ze nauwelijks sterker worden, maar wel groter. Maar hoe zijn ze ooit zo groot geworden? Door eindeloze curls en extensions te doen? Dacht het niet, maar door massa te bouwen met zware compounds.

Veel BB'ers hebben ook een PL achtergrond in hun jonge jaren.
Punt van de schrijver is gewoon: alle skinny bastards, stop met TE clean te eten, te trainen als een nicht zoals in de boekjes staat, want als je niet genoeg massa hebt of niet genoeg juiced, zal het niet helpen.
Dit is de strekking zoals ik het ook zie.
 
Laatst bewerkt:
Denk idd dat hij gewoon bedoelt dat PL niet eens zo heel ver van BB afligt, zeker in het begin niet en mensen van 70kg (tieners) te vaak naar prof's kijken en hun schema's overnemen met cable crossovers e.d. erin die die bb'ers gebruiken om hun basis verder te 'sculpten'. En dan niet vooruit gaan na een paar maanden. Daarnaast een 12 weken massaplan volgen met kip en rijst erin waarin ze misschien 2 van de 6 bakjes per dag opeten, 2 van de 6 eieren en dan denken dat het wel goed zit omdat er bij staat: 'voor een bber van 90kg'. Daarnaast kijken naar Arnold en zeggen: 'hey ik zie hem ook niet echt de hele tijd maar bench pressen en squatten ofzo' en het dan ook niet doen. Wat ze vergeten is dat in Oostenrijk wel alleen maar zwaar werd getraind en al dan niet op een PL-kracht manier, wel op een manier waarbij kracht werd gebouwd en meteen een massa basis waar je op verder kunt gaan. En aangezien ik bb'ers als Ronnie etc. ook een PL (of iig sterke) achtergrond zie hebben denk ik dat het idd een goede basis bouwt met kwaliteitsmassa. Later kun je dan meer focussen op massa alleen ik denk dat je in het begin (zeg tot 100-120kg BP bijvoorbeeld) ziet aan iemand dat het principe 'Strength is size' wel op gaat. Misschien daarna niet meer zo erg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven