Fitness Seller

Bodybuilding heeft tegen je gelogen, en dat is waarom je nog steeds mager bent

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het soort beginner dat de verkeerde richting op gaat een half jaartje dit advies zou opvolgen scheelt dat sowieso wel ja, en dan is het een prima artikel.

Moet er dan bij vermeld worden dat je daarna zelf moet ontdekken wat werkt om verder dan dat begin te komen?

Je hoeft het niet eens te zijn of als een oplossing te zien persoonlijk op maat. En jij hebt al dingen uitgeprobeerd en aan je stats te zien ben je geen absolute beginner meer die zich maar angstvallig vastklampt aan enkel schone voeding. Ik zou zeggen, doe wat het beste bij jou past. Is ook een antwoord van niks maar wat voor mij werkt is ontzettend simpel en voor mij maakt een stijging van BF niet zoveel uit. Ik cut het er daarna wel af in paar maandjes.
True, true. Dat probeer ik ook nog allemaal goed te krijgen, en zo blijf ik op zoek naar een soort filosofie om ook voorbij noobgains aan te kunnen houden. Als we die vinden en delen met beginners helpt dat hoop ik nog meer.
 
True, true. Dat probeer ik ook nog allemaal goed te krijgen, en zo blijf ik op zoek naar een soort filosofie om ook voorbij noobgains aan te kunnen houden. Als we die vinden en delen met beginners helpt dat hoop ik nog meer.
Begrijp je en dat is ook het lastigste...Eenmaal voorbij pakweg de eerste drie jaar gaat progressie minder vanzelfsprekend. Voor mij hield dat in dat ik wel iets groter nog kon worden maar niet veel sterker en ik wilde mezelf meer op kracht richten en heb toen begeleiding gevraagd waarmee ik echt wel sprongen heb gemaakt (periodiseren) zowel in massa als kracht. Voeding is bij mij vaak een ondergeschoven kindje geweest, maar ben diabetes patient en door goed te controleren weet ik wel wat voeding doet met mij. Sinds enige tijd ben ik meer met voeding bezig en soms zie je de bomen niet meer door het bos, wat helpt is dan een richting opgaan en die blijven aanhouden en evalueren. Ik moet ergens beginnen en doen.
 
Laatst bewerkt:
True. 3 jaar progressie ben ik echter nog niet, en daarvoor kan het al best lastig zijn als je op meer wilt letten dan alleen sterker worden. Of, zou je zeggen dat je de eerste 3 jaar je eigenlijk om niks anders druk moet maken dan je kracht progressie?
 
True. 3 jaar progressie ben ik echter nog niet, en daarvoor kan het al best lastig zijn als je op meer wilt letten dan alleen sterker worden. Of, zou je zeggen dat je de eerste 3 jaar je eigenlijk om niks anders druk moet maken dan je kracht progressie?
Dit is best een lastige vraag. Zie je kracht puur als een absoluut iets (neuromusculair) en hoger 1rm dan nee dan denk ik niet dat je als beginner enkel hier je aandacht op moet richten. Zie je kracht als iets dat naast een verhoging van 1rm ook een stijging van een 8repper e.d kan zijn (zoals schrijver van artikel) dan denk ik nog steeds dat techniek, mobiliteit/ flexibiliteit, balans en dat soort aspecten niet verwaarloosd mogen worden maar zou ik wel hiervoor kiezen. Persoonlijk zou ik dus voor de wat bredere basis kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad ja, helemaal mee eens. Het beste lijkt mij ook een brede basis, door kracht te ontwikkelen voor meer dan 1 rep range. Inderdaad zoals in dit artikel beschreven was.
 
eten en hogere reprange?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven