XXL Nutrition

Bodybuilding riem nodig, welke kiezen?

Heb ook last van mijn rug in het dagelijkse leven. ik probeer goed op mijn houding te letten (bv achter de PC etc.)

Maar naast mijn warmup sets / goodmornings / SLDL wil ik graag een riem gebruiken voor squats en deadlifts.

iemand een goede website voor mij? 25/30 euro lijkt me wel voldoende.
Ik heb geen zin om veel geld uit te geven, ben een beginner.
(goedkoop is duurkoop zullen jullie denken)

Alvast bedankt.

en oja, ga ergens anders je assortiment bespreken van je website'je aub. 3 artikelen :D

Je komt zelf met de grootste schijtriem allertijden aanzetten in je openingspost, waar ze ook nog eens 50 euro voor durven te vragen, en gaat dan iemand afkraken die wél topwaliteit spul heeft en ook nog de moeite neemt om je daarover te informeren in dit topic?

Triest.

En 25/30 euro koop je geen goeie riem voor, in je OP was 50 euro nog een "redelijke prijs", nu niet meer?

Heb ook last van mijn rug in het dagelijkse leven. ik probeer goed op mijn houding te letten (bv achter de PC etc.)

Maar naast mijn warmup sets / goodmornings / SLDL wil ik graag een riem gebruiken voor squats en deadlifts.

iemand een goede website voor mij? 25/30 euro lijkt me wel voldoende.
Ik heb geen zin om veel geld uit te geven, ben een beginner.
(goedkoop is duurkoop zullen jullie denken)

Alvast bedankt.

en oja, ga ergens anders je assortiment bespreken van je website'je aub. 3 artikelen :D
Ik hoop dat je beseft dat je dagelijkse last van je rug niet overgaat met een goedkope riem? Als het daarvan wel overgaat, is het tijdelijk, en waarschijnlijk omdat je uitvoering niet goed is. Misschien theoretisch wel goed, maar niet voor jouw lichaam goed. Pijn buiten de spierpijn, hoe mild dan ook, is nooit goed.

Ik denk dat je veel meer eraan hebt als je alles gericht versterkt, anders gaat opwarmen en je uitvoering eens onder de loep neemt

Dat heb ik ook al gelezen, maar de uitleg overtuigd me niet helemaal. Zolang de riem breed genoeg is aan de voorkant, maakt het dan echt nog uit of hij even breed is achteraan? En is die 10 cm echt wel nodig? Wat smaller zal toch ook wel voldoende zijn om je buik tegen te duwen?
En wanneer gebruik je best een riem?

Sorry voor de explosie van vragen :p

Geen probleem man. In principe geldt hoe meer oppervlak er is voor je buikspieren om tegenaan te drukken, hoe meer kracht je er tegen kunt zetten en hoe stabieler je bent in theorie. Als je kijkt naar het oppervlakte van je buikspieren dan zie je dat het meer is dan 10cm.

Zoals in het artikel staat; 10cm is de maximaal toegestane afmeting in vrijwel alle powerlifting bonden. Maar nog belangrijker is misschien wel dat 10cm bij de meeste mensen de maximale breedte is, die comfortabel zit tussen heupbot en ribben.

Wanneer je een riem gebruikt is misschien een persoonlijke kwestie. Sommige dragen het liefst nooit een riem en andere elke set. Persoonlijk gebruik ik hem vanaf 80% a 85% van mijn werksets. Niet omdat ik het dan al perse nodig heb, maar zo is mijn lichaam er al op voorbereid voor bij de zwaarste sets.

Heb je ook kleine maten Martijn of is het one size fits all?

Geen probleem man. In principe geldt hoe meer oppervlak er is voor je buikspieren om tegenaan te drukken, hoe meer kracht je er tegen kunt zetten en hoe stabieler je bent in theorie. Als je kijkt naar het oppervlakte van je buikspieren dan zie je dat het meer is dan 10cm.

Zoals in het artikel staat; 10cm is de maximaal toegestane afmeting in vrijwel alle powerlifting bonden. Maar nog belangrijker is misschien wel dat 10cm bij de meeste mensen de maximale breedte is, die comfortabel zit tussen heupbot en ribben.

Wanneer je een riem gebruikt is misschien een persoonlijke kwestie. Sommige dragen het liefst nooit een riem en andere elke set. Persoonlijk gebruik ik hem vanaf 80% a 85% van mijn werksets. Niet omdat ik het dan al perse nodig heb, maar zo is mijn lichaam er al op voorbereid voor bij de zwaarste sets.

+1

Mijn riem komt vandaag binnen zag ik Martijn! Bedankt voor de snelle levering!

Heb je ook kleine maten Martijn of is het one size fits all?
Div maten zie website !

Terug
Naar boven