XXL Nutrition

Welke powerlifting riem gebruiken jullie?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn middel is op het smalste punt 30,7 inches (78cm). Ik veronderstel dat ik dan size Small nodig heb: 28-32 inch. Of zou een medium ook werken? 33-35 inch. Aangezien ik wel op lange termijn naar de 80kg wil gaan en dat mijn middel dan wel een stuk dikker zal zijn. Al ben ik van 69kg tot 74kg wel gebleven op 78cm.

Meeste mensen dragen hun riem niet op het smalste punt van hun middel.

Meeste mensen dragen hun riem niet op het smalste punt van hun middel.

In een filmpje zag ik dat ze rond de navel afmeten om de maat van de riem te bepalen.
Dit leek me ook niet zeer logisch. Ik meet straks eens de uiterste punten waar de riem zal zitten (wel slechts 1 maal met een riem gelift, dus weet ook niet precies waar ik dan wel moet meten).
Zal ongeveer 32" zijn denk ik, dus net op het rande van een small en een medium...

Nog even ter informatie voor de overige mensen die belts zoeken. Ik ben nu met deze site aan het mailen over uitlevering naar Nederland: http://www.innerstrengthproducts.ca.

De Canadese dollar is lekker cheap, een 13mm inzer forever belt staat daar voor 125 dollar op de site en dat is dus maar 89 euro. Ik zal jullie laten weten hoe dit uitpakt.

Oh ja, ze hebben zelfs wahlander belts daar voor maar 230 canadese dollars... 156,- euro ongeveer.

Laatst bewerkt:
Interessante link hoop dat je het allemaal gaat lukken. Helaas net strength shop belt gehaald, die wahlander is wel übernice !

66 canadese dollars verzendkosten. Dat is de 2e optie. Je hebt ook een mogelijkheid van 50 dollar, maar dan duurt het 1-3 maanden voor de belt er is.

Komt in totaal dus op 135 euro voor de belt + verzendkosten. Dat is nog steeds 15 euro goedkoper dan Duitsland en daar zit dan nog geen verzendkosten bij. Enige waar je dus kans op hebt is dat de douane gaan haten.

Laatst bewerkt:
66 canadese dollars verzendkosten. Dat is de 2e optie. Je hebt ook een mogelijkheid van 50 dollar, maar dan duurt het 1-3 maanden voor de belt er is.

Komt in totaal dus op 135 euro voor de belt + verzendkosten. Dat is nog steeds 15 euro goedkoper dan Duitsland en daar zit dan nog geen verzendkosten bij. Enige waar je dus kans op hebt is dat de douane gaan haten.

doune plus invoer tell er 30% bij.

Ik bestel regelmatig bij die chinese webwinkels en nog nooit last gehad van douane, volgens mij als je bestelbedrag niet al te hoog is en pakket niet al te groot glip je er doorheen.

Ik bestel regelmatig bij die chinese webwinkels en nog nooit last gehad van douane, volgens mij als je bestelbedrag niet al te hoog is en pakket niet al te groot glip je er doorheen.
Gewoon ook wristwraps of zo bijkopen en vragen als ze die op een afzonderlijke factuur zetten en enkel deze bij het pakket bijvoegen. Onder de 25 euro heb je NOOIT importkosten.
Vanuit china heb je ook veel minder kans dan vanuit VS. Vorig jaar 500 euro importkosten moeten betalen terwijl ik dacht dat het klein genoeg was zodat ze het zouden overzien :(.

---------- Toegevoegd om 02:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:42 ----------

http://www.wahlanders.se/webbutik/katalog/product_info.php?products_id=79
160 euro voor die wahlander rechtstreeks uit Zweden. Ziet er wel f***ng goed uit!

doune plus invoer tell er 30% bij.

Ja, dan wordt hij alsnog duurder dan Duitsland.

Misschien hangt het er wel een beetje van de afmetingen af van wat je besteld. Chris werd er ook gewoon uitgeplukt met zijn belt vanuit Amerika.

Gewoon ook wristwraps of zo bijkopen en vragen als ze die op een afzonderlijke factuur zetten en enkel deze bij het pakket bijvoegen. Onder de 25 euro heb je NOOIT importkosten.
Vanuit china heb je ook veel minder kans dan vanuit VS. Vorig jaar 500 euro importkosten moeten betalen terwijl ik dacht dat het klein genoeg was zodat ze het zouden overzien :(.

---------- Toegevoegd om 02:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:42 ----------

http://www.wahlanders.se/webbutik/katalog/product_info.php?products_id=79
160 euro voor die wahlander rechtstreeks uit Zweden. Ziet er wel f***ng goed uit!

Ik ben voor de wahlander vanuit Zweden gegaan uiteindelijk. 22,85 verzendkosten en voor de rest geen kans op bijkomende onzin. Hij staat in bestelling, hij gaat mijn naam er ook nog in graveren. Fucking chill, minder kans op diefstal. Wat ook chill is is dat je 9 gaatjes hebt, dus 25cm speling. Dan kan ik dus probleemloos met deze belt doorgroeien naar -93 en misschien zelfs -105 met de jaren.

Ben ook aan het mailen met die gast van Wahlander. Ben aan het twijfelen als ik die lederen wristwraps er ook nog bijneem. Ik ga waarschijnlijk voor de rode variant gaan met gravure (niet mijn naam, maar iets anders).

Ik heb inmiddels de Wahlanders belt binnen. Ding voelt oerdegelijk. Afgelopen maandag betaald met paypal en gisteren al in huis. De sluiting is geweldig, als hij superstrakt zit kun je hem alsnog easy openklikken. Dikte is bij mij 11mm en dit voelt als een wereld van verschil om mijn taille. Ik kwam er dus achter dat mijn oude belt maar 8mm was, dus dat is niet zo gek dan. Kan niet wachten tot ik er vanmiddag mee kan squatten.

Wat betreft de service ben ik in ieder geval zeer tevreden, hij heeft hem in zijn vakantie gemaakt en het product ziet er echt top uit. Kan kijken of ik eens foto's kan plaatsen hier. Al met al heeft het met 215,- gekost met verzendkosten erbij. Waarschijnlijk de laatste belt die ik ooit zal kopen, aangezien ik nog 10-15cm op mijn taille kan plakken en dan alsnog de belt dicht kan krijgen (en dat was iknniet van plan).

Nice die Wahlanders belts. Denk dat hij het zich nog niet beklaagd heeft dat hij de IPF fee betaald heeft, zie haast dagelijks instagram foto's met nieuwe belts.

Nice die Wahlanders belts. Denk dat hij het zich nog niet beklaagd heeft dat hij de IPF fee betaald heeft, zie haast dagelijks instagram foto's met nieuwe belts.

Ja klopt. Denk dat hij het er wel easy uithaalt. Inmiddels mee gesquat en gedeadlift. Is nog wat stug (begrijpelijk), maar voelt zo solide rondom mijn taille. Het sluitingsysteem is ook echt geweldig. Ben er heel tevreden mee.

Na heel lang twijfelen uiteindelijk toch besteld, de Rogue Ohio belt:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goede recensies. Wat mij vooral aansprak is dat het zeer soepel leer is en daardoor niet 'ingedragen' hoeft te worden. Alle andere belts die ik tot nu toe om heb gehad waren super stijf en pijnlijk om te dragen.

Ziet er nice uit. Wat kost zo'n belt? Jammer dat hij niet IPF approved is.

Die van mij is ook net binnengekomen. Ziet er fantastisch uit en het systeem werkt zeer goed, een perfecte hybride tussen een lever en een double prong. Voelt nog wat stroef aan, maar zit in een lichte bulk, dus binnen een maand of 2 zal hij perfect zitten ;).

Ik heb hm binnen, geweldige riem. Het leer is heel soepel, nog soepeler dan ik had verwacht. Hierdoor is die zeer comfortabel en kun je de riem gemakkelijk strak aandoen en weer los maken. Afwerking is niks op aan te merken, materialen zijn van hoge kwaliteit. Heb maat L genomen en hou nog 2 gaatjes over (mijn middel is 80-82cm).

Gaat trouwens om deze riem:

Terug
Naar boven