Fitness Seller

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ja, cardio is inderdaad extra maar ik ging er van uit dat je altijd standaard al hardliep elke dag. Vandaar dat ik die cardio bij je onderhoud optelde.
 
maar voor jou geldt dus. Onderhoud is 2100 kcal. Dus in theorie moet je dus 1600 kcal eten om verantwoord af te vallen. Maar 1600 kcal is voor een man veels te weinig. Wat is je dus eerst moet doen is je onderhoudsniveau opkrikken door je stofwisseling te versnellen. Dit doe je door om de 2 a 3 uur een klein portie eten te nemen (6 a 7 maaltijden per dag) in plaats van 3 grotere porties. Hoe zag of ziet je eetgedrag er uit?
 
saint zei:
Ik heb nog een vraagje aan degenen die het boek hebben gelezen en het ook daadwerkelijk hebben uitgeprobeerd. Ik ben er namelijk ook mee begonnen vandaag en in het begin van het boek heeft de schrijver het over affirmations: herinneringen aan je doel die overal plaatst zodat je je doel niet kunt vergeten. Hiermee samenhangend heeft hij het ook over een zelfbeeld dat je creëert; dus dat je in gedachten je eindoel al vormt. Dit alles om je onderbewustzijn te prikkelen.

Heeft iemand dit ook daadwerkelijk gedaan? En zo ja, heb je ook echt het idee dat dit helpt?

Ik hoor het wel.

Leuk boek trouwens. Leest makkelijk weg, maar het is wel iets anders dan ik in gedachte had (veel psychologische benaderingen).

Saint
Ik heb het programma tot op de letter gevolgd. Voor mij waren de eerste hoofdstukken het meeste waard, omdat ik al heel wat wist over de praktische zaken. Wat hij in die hoofdstukken aanhaalt komt trouwens overeen met wat je leest in boeken als 'the 7 habits of highly effective people' ed. Dit zijn zaken die ook echt bewezen werken en belangrijk zijn. Je geest hang nu eenmaal samen met je lichaam en daarom zijn zoveel dieet programma's fout bezig door enkel op het lichaam te focussen, terwijl ze eigenlijk vergeten dat wat daarboven zit, alles bepaald. Dus ja dit was een factor die mij ook daadwerkelijk heeft geholpen, het bepalen van een doel, het bepalen van de tijd waarin je ongeveer dit doel wilt halen en dit koppelen aan het onderbewustzijn waardoor je een sterkere motivatie tot slagen hebt.
 
wazzup zei:
Voor sommige mensen is het verschrikkelijk moeilijk om zich netjes aan een dieet te houden... iets van 75% van de Amerikanen heeft overgewicht, die hebben alle beetjes hulp nodig die ze kunnen krijgen (en dus ook post-it memo's op de koekjestrommel).

En het is tenslotte een Amerikaans boek.
Niet alleen Amerikanen worstelen met dat probleem, al zijn ze wel koploper in de wereld natuurlijk.

Zelda: hoofdstukken overslaan vind ik in dit programma niet echt goed. Je kan maar een goed beeld krijgen als je alles gelezen hebt. Maakt niet uit of je het al wist, bevestiging kan nooit kwaad en het bewijst dat meerdere mensen er zo over denken.
 
saint zei:
Ik heb nog een vraagje aan degenen die het boek hebben gelezen en het ook daadwerkelijk hebben uitgeprobeerd. Ik ben er namelijk ook mee begonnen vandaag en in het begin van het boek heeft de schrijver het over affirmations: herinneringen aan je doel die overal plaatst zodat je je doel niet kunt vergeten. Hiermee samenhangend heeft hij het ook over een zelfbeeld dat je creëert; dus dat je in gedachten je eindoel al vormt. Dit alles om je onderbewustzijn te prikkelen.

Heeft iemand dit ook daadwerkelijk gedaan? En zo ja, heb je ook echt het idee dat dit helpt?

Ik hoor het wel.

Leuk boek trouwens. Leest makkelijk weg, maar het is wel iets anders dan ik in gedachte had (veel psychologische benaderingen).

Saint

Ja, heb ik verleden week gedaan. Ik heb het in het klad al opgeschreven maar ik moet het nog op mn prikbord zetten na mn vakantie. Het is belangrijk om idd een doel te hebben en daar naar toe te streven. :)
 
ka2 zei:
Ik heb het boek nu ook gelezen, het is best wel een goed boek, geen rare onzin feiten. En er staat ook in dat alle sportpreperaten onzin zijn en dat ze niet werken, behalve eiwit poeders en creatine. Alleen al voor het feit dat hij dit naar voren brengt krijgt dit boek een 10 van mij.

Maar een ding snap ik niet helemaal. Als je wilt afvallen moet je een calorie tekort creëren. Dit kan door dieet en cardio. Maar als ik 500 calorien van mijn dieet afhaal, moet ik dit dan niet compenseren door mijn cardio? (ik verbruik ook 600 calorien met 45 minuten cardio per dag)

Dus met andere woorden moet ik mijn dieet gewoon weer opschroeven met 500 calorien? Anders crëeer ik denk een tekort van 1100 calorien per dag.
De meeste mensen die niet aan bb doen gaan met dit dieet MEER gaan eten. Maar ze gaan ook veel meer moeten sporten. In begin ga je door meer te eten juist gewicht winnen, zelfs als je cardio doet. Dit komt omdat het lichaam eerst de stofwisseling moet versnellen om aan de nieuwe extra maaltijden te wennen. Het is in begin dus vooral wennen aan de nieuwe manier van leven en pas na een hele tijd kan je vet verliezen. Een tekort van 500 kcal zal in begin niet veel veranderen tenzij je al een snelle stofwisseling hebt.
 
Smoothmold zei:
maar voor jou geldt dus. Onderhoud is 2100 kcal. Dus in theorie moet je dus 1600 kcal eten om verantwoord af te vallen. Maar 1600 kcal is voor een man veels te weinig. Wat is je dus eerst moet doen is je onderhoudsniveau opkrikken door je stofwisseling te versnellen. Dit doe je door om de 2 a 3 uur een klein portie eten te nemen (6 a 7 maaltijden per dag) in plaats van 3 grotere porties. Hoe zag of ziet je eetgedrag er uit?

Mijn dieet is niet 2100 maar 2600 calorien per dag. Ik had er al 500 van af getrokken die ik verbrand met mijn 45 minuten cardio. Ik eet 6 keer per dag, 50% koolhydraten, 35% eiwitten, 15% vet. (elke individuele maaltijd bestaat ook uit deze verhouding.) Verder drink ik nog 3 liter water per dag, en train ik nog 4 keer in de week met gewichten (45 tot maximaal 60 minuten) Ik kan anders mijn dieet hier wel even plaatsen?
 
Big_T zei:
Ik heb het programma tot op de letter gevolgd. Voor mij waren de eerste hoofdstukken het meeste waard, omdat ik al heel wat wist over de praktische zaken. Wat hij in die hoofdstukken aanhaalt komt trouwens overeen met wat je leest in boeken als 'the 7 habits of highly effective people' ed. Dit zijn zaken die ook echt bewezen werken en belangrijk zijn. Je geest hang nu eenmaal samen met je lichaam en daarom zijn zoveel dieet programma's fout bezig door enkel op het lichaam te focussen, terwijl ze eigenlijk vergeten dat wat daarboven zit, alles bepaald. Dus ja dit was een factor die mij ook daadwerkelijk heeft geholpen, het bepalen van een doel, het bepalen van de tijd waarin je ongeveer dit doel wilt halen en dit koppelen aan het onderbewustzijn waardoor je een sterkere motivatie tot slagen hebt.

Oke, goed om te weten. Ik vind het eerste deel verschrikkelijk interessant, ook omdat het niet alleen op bodybuilding van toepassing is, maar op alles in het leven. Ik begin binnenkort met een nieuwe studie en op de manier waarop hij het beschrijft, had ik mijn studie nog niet benadert (de vraag is niet of ik het ga halen, maar hoe ik het ga halen).
Ik voelde me in eerste instantie alleen een beetje dom om die doelen zo op te schrijven. Ik heb het uiteindelijk toch gedaan (beetje vluchtig, toch nog een beetje schaamte), maar het is goed om te zien dat er meerdere zijn die dit gedeelte serieus nemen.

Saint
 
saint zei:
Oke, goed om te weten. Ik vind het eerste deel verschrikkelijk interessant, ook omdat het niet alleen op bodybuilding van toepassing is, maar op alles in het leven. Ik begin binnenkort met een nieuwe studie en op de manier waarop hij het beschrijft, had ik mijn studie nog niet benadert (de vraag is niet of ik het ga halen, maar hoe ik het ga halen).
Ik voelde me in eerste instantie alleen een beetje dom om die doelen zo op te schrijven. Ik heb het uiteindelijk toch gedaan (beetje vluchtig, toch nog een beetje schaamte), maar het is goed om te zien dat er meerdere zijn die dit gedeelte serieus nemen.

Saint

En deze opgeschreven doelen moet je dan ook elke dag lezen en erin geloven. Plak het op de koelkast ofzo:) Zolang je erin gelooft, het hele BFFM programma en dat je het echt kan, lukt het echt.
 
saint zei:
Ik voelde me in eerste instantie alleen een beetje dom om die doelen zo op te schrijven. Ik heb het uiteindelijk toch gedaan (beetje vluchtig, toch nog een beetje schaamte), maar het is goed om te zien dat er meerdere zijn die dit gedeelte serieus nemen.

Saint
Ik heb het ook net gedaan en op de deur van de slaapkamer geplakt zodat je het kan lezen als op bed gaat en als je opstaat:).
 
Hoe hebben de mensen die BFFM gevolgd hebben hun vetperc. gemeten?
Allemaal met huidplooimeter? Want die heb ik niet en ook niet bij ons op de sportschool:(. We hebben alleen zo'n achterlijke Omron meter. :rolleyes:
 
Laten meten met huidplooimeter. Iemand zoeken die het doet of er 1 aanschaffen die je alleen kan gebruiken.
Op het einde (zat op 7%) had ik alleen nog de spiegel nodig om te zien of er vooruitgang was. Je moet dan alleen letten op de buik. Aan de weegschaal heb je niet zoveel met dit programma omdat je namelijk ook wat spier wint. Niet dat je echt veel groeit, maar je spieren worden niet plat zoals met andere diëten.
 
Ik gebruik een tanita weegschaal. Misschien zijn ze niet nauwkeurig, maar het gaat er om of je vetpercentage ziet stijgen of dalen.
 
ka2 zei:
Ik gebruik een tanita weegschaal. Misschien zijn ze niet nauwkeurig, maar het gaat er om of je vetpercentage ziet stijgen of dalen.

Klopt. Dat stond ook in het boek. Een weegschaal met vetmeter (die heb je waarschijnlijk) is niet echt een betrouwbaar instrument, maar je kunt in ieder geval zien of je percentage stijgt of daalt.
 
He, ik ben nu bijna op de helft van het boek en ik moet toegeven dat het een zeer inspirerend boek is. Echt top!!!!

Ik vroeg me dan ook af of het boek ook in de gewone, harde variant bestaat. Dus niet als e-book, maar gewoon een pocket of zo waar je lekker in kunt bladeren. En ja, ik heb het boek al uitgeprint, maar dat is niet hetzelfde. Ookal gooi je er nog zo een mooie kaft omheen. Ik heb het hier echt over de emotionele waarde die zo een boek met zich mee kan brengen.

Ik hoor het wel.

Saint
 
Daar heb ik ook al naar gekeken maar ik kon niks vinden helaas.
 
saint zei:
He, ik ben nu bijna op de helft van het boek en ik moet toegeven dat het een zeer inspirerend boek is. Echt top!!!!

Ik vroeg me dan ook af of het boek ook in de gewone, harde variant bestaat. Dus niet als e-book, maar gewoon een pocket of zo waar je lekker in kunt bladeren. En ja, ik heb het boek al uitgeprint, maar dat is niet hetzelfde. Ookal gooi je er nog zo een mooie kaft omheen. Ik heb het hier echt over de emotionele waarde die zo een boek met zich mee kan brengen.

Ik hoor het wel.

Saint
Bestaat (nog) niet. Ik heb Tom hierover al gemaild en hij zou er wel aan denken om een gelijkaardig boek te laten drukken, mogelijk in andere talen dan engels, mogelijk nederlands. Er is echter nog geen datum/termijn vastgesteld dus meer kan ik er ook nog niet over kwijt.
 
het boek is in zeer eenvoudig engels geschreven, geen moeilijke woorden of termen( moeilijke termen worden verklaard)
max 1 onverstaanbaar woord per 50 blz
 
Ben nu ook een aardig eindje op weg en ik vind het een topboek:thumbs:
 
Back
Naar boven