AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

ka2 zei:
Mijn dieet is niet 2100 maar 2600 calorien per dag. Ik had er al 500 van af getrokken die ik verbrand met mijn 45 minuten cardio. Ik eet 6 keer per dag, 50% koolhydraten, 35% eiwitten, 15% vet. (elke individuele maaltijd bestaat ook uit deze verhouding.) Verder drink ik nog 3 liter water per dag, en train ik nog 4 keer in de week met gewichten (45 tot maximaal 60 minuten) Ik kan anders mijn dieet hier wel even plaatsen?

yeah :thumbs:

Dat je daar nog overheen kunt lezen???

Sommige mensen kunnen alles :D

oo mijn god!

Ben nu bezig met hoofdstuk 5 en las net het stukje over Endomorps..

Echt super herkenbaar, gewoon alles wat er staat is gewoon van toepassing op mij.. :D

Dit boek scoort opeens hoger bij mij ;)

ervaringen en motivatie

Voordat ik BFFM ga aanschaffen, wil ik graag weten wie dit boek heeft en wat de ervaringen zijn. Ik twijfel nog wel erg aan de reclame's (ik bedoel Amerikanen en hun hoge TellSell gehalte...)

Ik wil erg graag, maar zal wel willen weten waarom ik het aanschaf en wat het mij oplevert.

Wie o wie?

Ikzelf ben em nu ook aan het lezen en vind het een geweldig boek.
Waarom? Omdat het zo duidelijk en simpel leest.
En omdat er ook zoveel dingen in worden behandeld waarom ze niet werken.
Dus waarom je met bv. een crash dieet de mist in gaat. Dat soort dingen worden allemaal uitgelegd. Maar het is ook makkelijk om mee te beginnen, want er staat precies in wat je moet doen. Als je het tot op de letter volgt kan het niet misgaan! :)

Bedankt

Pre-Post workout voedsel in BFFM

Voor de heren/dames die dit programma al gevolgd hadden.
Hebben jullie ook gebruik gemaakt van pre en post workout shakes/voedsel
want ik kan daar niks over vinden in het boek???

"Een maaltijd is pas een maaltijd zodra er complexe koolhydraten, eiwitten en vetten in zitten". En: "macronutrienten ratio's gelden niet alleen voor de gehele dag, maar ook voor iedere individuele maaltijd".

Ik houd zelf gedurende de dag de k/e/v constant, m.u.v. pre en post WO shakes. Op de uiteindelijke (netto) ratio k/e/v, heeft dit in mijn geval nauwlijks effect.

Hoe ziet jouw pre en post workout maaltijden er dan uit?
Ik ben trouwens vandaag begonnen met cutten en ik eet 1 uur voor de training een gewone maaltijd met alles erin. En na de training neem ik 40gr whey en een uurtje later weer een volledige vaste maaltijd.

Bij mij ziet het er zo uit (bulken):

maaltijd, kcal, (%e/%k/%v)
1: 550 kcal (30/50/20)
2: 500 kcal (30/50/20)
3: 500 kcal (30/50/20)
4: 500 kcal (30/50/20)
5: 500 kcal (25/55/20)
post-WO: 260 (33/66/1)
6: 450 kcal (30/50/20)

totaal: 3000 kcal + 260 kcal ( 29/52/18 )

Verhoudingen zijn uitgerekend uitgaande van de calorische waarden.

1h voor de training neem ik een wat makkelijk opneembare maaltijd (650mL melk + 50gr brinta). Na de training 30gr whey + 50gr dextrose in water.

Ben nog aan het experimenteren met een pre-workout shake, dat wordt 20gr whey een half uur voor en 50gr dextrose + 20gr whey direct na de training. Maltodextrine voor de training wil ik nog wel eens proberen (http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=24979).

Maar ten alle tijde zorg ik dat de normale maaltijden in orde zijn, de extra calorien uit de PWO tel ik er gewoon bij, zonder naar het effect op de totale verhoudingen te kijken.

Geen idee in hoeverre je rekening met de PWO moet houden tijdens je cut, maar hier: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=19359 is er een discussie over.

Laatst bewerkt:
Ja zo ziet het bij mij er ongeveer ook uit in de bulk.
Maar het ging mij erom of je ook dextrose gebruikt in de cut na de training.
Aangezien Venuto het daar niet over heeft.

(Soulfly) zei:
Voor de heren/dames die dit programma al gevolgd hadden.
Hebben jullie ook gebruik gemaakt van pre en post workout shakes/voedsel
want ik kan daar niks over vinden in het boek???
De manier waarop ik het gedaan heb is zonder dextrose. IMO werkt dat echt contraproductief op heel het dieet. Totaal geen snelle suikers had bij mij de beste resultaten. De manier waarop vet verbrand na cardio of na KT is geheel anders als je een gewone maaltijd eet tegenover een hoog-glycemische shake. Wat ik uiteindelijk deed was een proteïne blend ongeveer 15 minuten voor het einde van de KT sessie en daarna onmiddelijk beginnen met cardio.

Lage glucose in spieren en bloedsomloop, gevolg weinig insuline, dus meer vrije lipiden in het bloed tijdens de cardio, ga je dextrose nemen na de KT dan is de situatie heel anders en zal er van vetverbranding het eerste half uur geen sprake zijn.

Het is natuurljk een persoonlijke keuze, en de meningen zijn verschillend. In het programma word er weinig aandacht besteed aan suppletie of shakes omdat het simpelweg zo een onbelangrijke factor omvat van het werkelijk vetverbranden.
Je zou denken geen dextrose na de KT maakt je slap en vraagt om spierverlies, echter klopt die redenering in praktijk helemaal niet, tenzij je op heel laag vetpercentage staat zal je altijd eerder vet verbranden dan eiwit met lage bloedglucose/reserves. Ik heb ieg helemaal geen spiermassa verloren, het zag er eerder allemaal strakker en voller uit. Gewoon zorgen dat je blijft eten, daar draait het allemaal om.

oke bedankt T :thumbs:

oh nog een klein vraagje, jij hebt dus de cardio naar de KT gedaan? Of ook s'morgens?

Ik had alleen tijd na de KT ('s avonds), maar het is me goed bevallen dus ik blijf het zeker doen.

Hoeveel minuten doe je die cardio dan T? En als je nou genoeg tijd had, zou je die cardio dan op een andere moment doen (bijv. op nuchtere maag)??

Tussen de 45 en 60 min, als ik de mogelijkheid had om cardio te doen op elk moment dan zou ik waarschijnlijk wel eens afwisselen maar na detraining bevalt me zo goed dat het zeker zou blijven.

(Helemaal nuchter doe ik nooit cardio, er moet tenminste eiwit shake of aminotabs aan vooraf gaan).

RendezVous zei:
oo mijn god!

Ben nu bezig met hoofdstuk 5 en las net het stukje over Endomorps..

Echt super herkenbaar, gewoon alles wat er staat is gewoon van toepassing op mij.. :D

Dit boek scoort opeens hoger bij mij ;)

Jij ook al.. zucht dat verklaart al die afgelopen jaren van jojo /training stops.
damn dit is echt een leuk en goed e-book... Thnxs voor the info van het bestaan van dit boek, medeforummers!

Heb em zelf ook gekocht nu.........echt bangelijk(e) e-boekje(s).

Geen valse beloftes....klare taal.......nuttige tips en uitleg........zen geld waard.
Of het nu het boek der boeken is weet ik jullie te zeggen binnen enkele maanden.
Na 20 kilo vetverlies ben ik op een halt gekomen en wil men lichaam niets (vet) meer kwijt blijkbaar.........na een eindje lezen in deze ebook heb ik gisteren men schema aangepast en zal ik jullie binnen enkele weken al weten zeggen of het geholpen heeft.......ik was blijkbaar nog niet zo goed bezig ondanks de 20KG vetverlies.
Ik hou jullie op de hoogte.

Terug
Naar boven