MuscleMeat

Boeken over High Intensity Training...

DieNase

Forum therapeut
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
2.136
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Mensen nadat ik nu sinds een jaar volgens de high intensity training principes train wil ik mijn kennis hierover een stuk gaan uitbreiden.

Ik heb nu het boek "Nieuwe high intensity training - Ellington Darden" al meerdere malen gelezen. Goed boek en zeker een aanrader.

Welke boeken raden jullie nog meer aan? Hoeft niet alleen de klassieke High intensity training te zijn zoals ontwikkeld door Arthur Jones en Ellington Darden, maar ook over de heavy duty training van Mike Mentzer (hij heeft het van de "meester zelf" geleerd en verder ontwikkeld, prima dus).

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Ik heb zelf van Mentzer & co: Heavy Duty, Heavy Duty 2: Mind and Body en High Intensity Training
The Mike Mentzer Way.

Daarnaast heb ik ook nog Blood & Guts van Dorian Yates.

Van die 4 boeken heb ik zelf toch het meest gehad aan Blood & Guts: Geen gezever, goede info en uitleg waarom hij op deze manier traint. Best een pretig boek.

Als je echt een boek van Mentzer wil nemen, dan zou ik de originele Heavy Duty nemen. Heavy Duty 2 is op zijn zachtst gezecht "apart", evenals High Intensity Training
The Mike Mentzer Way. Ze gaan wel heel erg ver in de het doorvoeren van zeer infrequent trainen, en je krijgt een overload aan Ayn Rand filosofie over je heen i.p.v. duidelijke trainingsinfo.

Afijn: ik zou voor Blood & Guts kiezen dus. Overigens vind je over HIT en de Heavy Duty interpretatie daarvan sloten info op het net, dus er is geen noodzaak om daarover een boek aan te schaffen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Wat een luxe, kwak er een link neer en komt meteen een hele titel te staan.. ;)

Addendum:

Ik had er even niet aan gedacht. maar in feite zijn de ideeen van Stuart McRobert (Hardgainer.com - The Home of CS Publishing ook redelijk gebaseerd op HIT.

Ik heb van hem "Beyond Brawn" en "The Insider's Tell-All Handbook on Weight-Training Technique" (ik heb ooit redelijk wat boeken over training gekocht).

"Beyond Brawn" behandelt minder de HIT historie, maar de gedachtengang achter deze vorm van training en de adviezen die gegeven worden komen wel grotendels op HIT neer, als is deze schrijver (gelukkig) minder dogmatisch en meer pragmatisch ingesteld.

Als je mij vraagt welke boek op dit vlak ik nu het meest waardevol vindt, dan is dat eerlijk gezegd met afstand "beyond brawn", met als aardig boek erbij (voor aanwijzingen voor de oefeningen: "The Insider's Tell-All Handbook on Weight-Training Technique" .

Die vind ikzelf beter dan Blood & Guts, en vele malen beter dan de Mentzer boeken.

5.0 HIT vs. Hardgainer
-----------------------
Hardgainer and HIT methods are very similar. HIT concentrates
somewhat more on INTENSITY, e.g. using drop sets etc.; whereas
Hardgainer concentrates more on CYCLING intensity and keeping
the volume even lower than traditional HIT methods.

The eclectic reader is advised to try both methods and choose
which one works the best. Sometimes a change between the
two can be effective also.

Hardgainer Bodybuilding & Weightlifting FAQ

• Topic Starter Topic Starter
Thx mensen! Hier heb ik wat aan. Mentzer ga ik zowiezo niet voor, die draaide echt een beetje erg door. :P Dan liever Yates of dat van Hardgainer lijkt me ook interessant!

boek dorian yates

waar is ie ergens te verkrijgen a.u.b

joebel zei:
Addendum:

Ik had er even niet aan gedacht. maar in feite zijn de ideeen van Stuart McRobert (Hardgainer.com - The Home of CS Publishing ook redelijk gebaseerd op HIT.

Ik heb van hem "Beyond Brawn" en "The Insider's Tell-All Handbook on Weight-Training Technique" (ik heb ooit redelijk wat boeken over training gekocht).

"Beyond Brawn" behandelt minder de HIT historie, maar de gedachtengang achter deze vorm van training en de adviezen die gegeven worden komen wel grotendels op HIT neer, als is deze schrijver (gelukkig) minder dogmatisch en meer pragmatisch ingesteld.

Als je mij vraagt welke boek op dit vlak ik nu het meest waardevol vindt, dan is dat eerlijk gezegd met afstand "beyond brawn", met als aardig boek erbij (voor aanwijzingen voor de oefeningen: "The Insider's Tell-All Handbook on Weight-Training Technique" .

Die vind ikzelf beter dan Blood & Guts, en vele malen beter dan de Mentzer boeken.

Idd.
Heb zelf net 'Brawn' in mijn bezig van McRobert. Lijkt idd wat op HIT omdat je ook infrequent traint. Maar zoals wazzup al aangeeft, zijn er wel wat verschillen.
Het idee uit 'Brawn' spreekt me opzich wel aan. In elk geval niet zonde van je geld dat boek.

Terug
Naar boven