- Waardering
- 3.422
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 13%
Voila, mooi gezegd!
---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:41 ----------
Als je op die manier onderzoekt geloof ik wel dat het antwoord nee is.
Maar als je hier in België of anders ontwikkeld Europees land een onderzoek zou doen met IQ-test + geloofsvraag denk ik wel dat je een significant verband zou vinden.
Kan het idd niet onderstaven. Denk ook niet meteen dat dit iets is dat men zal onderzoeken aangezien het grote verontwaardiging zou kunnen oproepen.
Probleem met dat onderzoek dat jij zegt is dat er te veel bijkomende factoren zijn die het resultaat beïnvloeden. Economie zegt ook niet meteen iets over IQ.elezen
Antwoord in kort:
sterke positieve correlatie tussen strengheid van religie en zwakke economien
Belangrijkste outlier: de VS. Maar: strengergelovigste delen van VS hebben zwakkere economie dan gemiddeld.
Sterke positieve correlatie tussen average IQ van een land en sterkte van de economie.
Gevolg is ook een sterke positieve correlatie tussen average IQ en strengheid van religie.
Causatief verband niet te vinden/te bewijzen. Inderdaad meer factoren ws.
Ik besef me net dat ik mijn thesis op mn kapotte laptop stond en ik nergens een backup had.
Anyway.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

.
zo'n stom achterlijk verhaaltje vertellen en het proberen te onderbouwen met een uit context gerukt citaat van een wetenschappelijke authoriteit (hier hawking).