FabulaActaEst
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 633
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 87kg
Ik antwoord met:
Ik dacht al zoiets
Zou ook maar dom zijn om constant aan te passen want dan heb je niet veel meer aan dat cijfer. Als 1 jaar veel slimme mensen IQ test zouden ondergaan (wat ook gebeurt, ik moest vroeger ook IQ test doen via CLB ofzo omdat ze dachten dat ik hoogbegaafd was, dus automatisch worden tegenwoordig vooral slimmere mensen gemeten), en gemiddelde op 100 zetten, dan krijg je een bevolking met een gemiddeld IQ van 90
Elke jaar opnieuw een nieuwe normgroep zetten is ook niet reëel
IQ 100 bepalen ze dan ook niet aan de hand van de mensen die bij CLB IQ test moeten doen hé... Dat zou even dom zijn als het IQ van de gemiddelde persoon in een instelling gebruiken voor IQ = 100.
Maar wat jij zegt dat je niet veel aan dat cijfer hebt is niet juist. Jij wil er enkel de verkeerde dingen mee meten.
IQ dient NIET om te meten hoe slim de bevolking in het algemeen is. IQ dient om te meten hoe slim een individu is in vergelijking met de rest.
Wechsler introduced a different procedure for his test that is now used by almost all IQ tests. When an IQ test is constructed, a standardization sample representative of the general population takes the test. The median result is defined to be equivalent to 100 IQ points. In almost all modern tests, a standard deviation of the results is defined to be equivalent to 15 IQ points. When a subject takes an IQ test, the result is ranked compared to the results of the standardization sample and the subject is given an IQ score equal to those with the same test result in the standardization sample.