Fitness Seller

Boerka-verklikkers België

Ik heb bepaalde zaken in me leven meegemaakt waarmee ik gehoord ben geweest op een extreme wijze. Dit is 1 van de redenen waarom ik geloof, Ik moet of zo ontzettend veel geluk hebben gehad of de juiste dingen moeten op het juiste moment gebeurt zijn nadat ik gevraagd had, puur per toeval. Dat laatste vind ik moeilijker te geloven.
Idd, veel mensen gaan geloven vanuit een moeilijke situatie omdat ze niets anders (of weinig) hebben waaraan ze zich kunnen vastklampen of steun van hebben.
Het steeds puur toeval. Eenmaal je geloofd krijg je meer kracht en moed, het zijn deze je voorruit helpen (niet god).
Ik vind het jammer dat mensen zo gaan geloven maar ik respecteer je geloof wel.

Als we niets doen is een Islamitische staat en terrorisme het volgende.
De politiek doet niet genoeg dus er moet iets gebeuren.

:roflol:

Worden wetten bij jullie niet geinitieerd door politiek?

Angst regeert blijkbaar. En dat wordt alleen maar erger met dit soort vijandige maatregelen.

Echt sneu, geld bieden om medeburgers te verraden. Is dat de normale gang van zaken in Belgie bij verboden?

Dan heb ik zoveel geluk gehad en is de toeval zo puur en sterk geweest op net de juiste momenten dat het wel een heel sterk verhaal wordt en dat bijna als religie zelf neergepend kan worden.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:22 ----------

Mensen denken meteen dat het het IQ hebt van een aardappel als je zegt dat je gelooft maar neem van mij aan ik ben geen simpele ziel. Mensen als stephan hawking ook niet en hij is ook gelovig wist je dat? Als je dan al een houding in moet nemen lijkt agnostisch mij verstandiger

:roflol:

Worden wetten bij jullie niet geinitieerd door politiek?

Angst regeert blijkbaar. En dat wordt alleen maar erger met dit soort vijandige maatregelen.

Echt sneu, geld bieden om medeburgers te verraden. Is dat de normale gang van zaken in Belgie bij verboden?
De politiek doet atm bijna niets of niet genoeg.

Fout, als er niets gedaan wordt (zoals nu) krijgen ze steeds meer moed en durven ze steeds verder gaan. Ze hebben al gezegd met geweld te durven beginnen, moeten we dan afwachten tot ze het werkelijk doen? Als we ze op tijd de kiem insmoren kunnen we schade proberen beperken maar nu krijgen ze steeds meer steun van andere extremistische jongeren en hangjongeren zonder job die niets te doen hebben en niet bang zijn om criminele feiten te plegen. Ze roepen ook op tot geweld!

Lees mss alle artikels die de laatste 2 weken gepubliceerd zijn hierover.
Nogmaals dit is waar sharia4belgium voor staat:
Sharia4Belgium is een Belgische radicale moslimorganisatie. De woordvoerder is Fouad Belkacem, alias Abu Imran.
Sharia4Belgium verwerpt de democratie en roept op om van België een islamitische staat te maken. Woordvoerder Abu Imran heeft meermaals controversiële uitspraken gedaan. Zo predikte hij de doodstraf voor holebi's en verklaarde hij te hebben gebeden voor Osama bin Laden. In 2010 verstoorde de organisatie een lezing van Benno Barnard aan de Universiteit Antwerpen.[1] Begin april 2010 liet minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom de website van de organisatie volgen,[2] waarop de site de volgende dagen door de provider offline werd gehaald. De organisatie noemde in 2011 de dood van Vlaams Belang-politica Marie-Rose Morel een straf van God.[3] Ook Bart De Wever, Filip Dewinter en Geert Wilders mogen volgens Sharia4Belgium consequenties verwachten als ze geen berouw tonen. Defensieminister Pieter De Crem werd op internet met de dood bedreigd wegens de Belgische deelname aan Operatie Odyssey Dawn in Libië.[4]
Hoewel Sharia4Belgium voor de correctionele rechtbank moest verschijnen voor het aanzetten tot haat,[5] werd de organisatie nooit veroordeeld. Boegbeeld Abu Imran heeft een strafdossier voor inbraak en weerspannigheid en werd daarvoor in 2002, 2004 en 2007 veroordeeld.[6]
Verschillende islamitische leiders hebben afstand genomen van de uitspraken van Abu Imran en beschouwen Sharia4Belgium niet als representatief voor de moslims.
In 2012 kreeg Abu Imran 2 jaar gevangenisstraf wegens het aanzetten tot haat en geweld tegen niet-moslims.[7] Hij was in 2002, 2004 en 2007 al eerder veroordeeld voor inbraak en weerspannigheid.[8]
Hen leider is gekend voor meerdere criminele feiten en wordt voor onder andere drugshandel gezocht in zijn thuisland. Volgens de sharia die hij ook in België wil laten invoeren had hij zelf al lang tot de doodstraf veroordeeld moeten worden.

Staar je ook niet blind op wat je ziet of weet. Het is allang bekend dat de zintuigelijke waarneming van mensen heel beperkt is.

Dan heb ik zoveel geluk gehad en is de toeval zo puur en sterk geweest op net de juiste momenten dat het wel een heel sterk verhaal wordt en dat bijna als religie zelf neergepend kan worden.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:22 ----------

Mensen denken meteen dat het het IQ hebt van een aardappel als je zegt dat je gelooft maar neem van mij aan ik ben geen simpele ziel. Mensen als stephan hawking ook niet en hij is ook gelovig wist je dat? Als je dan al een houding in moet nemen lijkt agnostisch mij verstandiger
Hawking is op zijn manier gelovig. Maar inderdaad ook sommige slimme mensen geloven maar er is wel een algemene trend dat slimmere mensen minder gelovig zijn. Nee, noem je niet dom.

Pak dan die organisatie aan, niet vrouwen in burka. Lijkt me wat doeltreffender.

Ik ben bewust van al die kennis maar hij zegt ook dat al dat aangestuurd kan zijn geweest. Als iemand dat uit zijn positie dat zegt, zegt dat al veel. Heb dat boek overigens voor een deel gelezen en het staat op me pc. Interesseerd me sterk dat soort dingen. Het zijn met name me eigen ervaringen waarom ik geloof. Ben overigens ook op me eigen manier gelovig

Godsdienst is opium voor de dwazen.
Ik wil de lijken niet tellen die omwille van een of ander religieus hoger doel vijf voet diep liggen te rotten.

Godsdienst is opium voor de dwazen.
Ik wil de lijken niet tellen die omwille van een of ander religieus hoger doel vijf voet diep liggen te rotten.

Ja ik begrijp vanuit mijn optiek eerlijk gezegd niet hoe dat verbonden kan zijn geweest aan geloof of god. Zoiets wordt alleen mogelijk door mensen heen.

Ik ben zelf ook sociaal niet sterk.
Vroeger had dit bij me toch een eerder extreme vorm.
Ik had dan - om het makkelijk te houden - 3 opties:
1. verder als whéééééé
2. me ertegen verzetten en mn kracht verzamelen om het te doorbreken
3. religie

Heb 2 gedaan. Gevolg, véél verbeterd (nog steeds niet top) maar als je ziet waar ik vandaan kom zou je het ook een mirakel kunnen noemen.
Moest ik 3 gekozen hebben zou het gevolg wellicht het zelfde geweest zijn maar op andere manier. Dan zou ik ook gedacht hebben van "oh god bestaat echt, kan niet anders, blabla...". Het komt erop neer dat de menselijke geest zéér krachtig is. Het is je geest die je geholpen heeft. Je kan dan ofwel gaan geloven in de kracht van je hersenen of in god. Dan zijn het eerder mensen met een minder geestelijk vermogen die voor god gaan kiezen omdat ze het minder goed kunnen verklaren. Groot deel van de slimme gelovigen hebben hen geloof slechts geerft van hen ouders. Wil nog steeds niet beweren dat iedereen die gaat geloven dom is. Durf wel te beweren dat de gelovige gemiddeld enkele IQ punten 'dommer' is dan de gemiddelde atheïst.

Voortdurend dingen beoordelen alsof je het alziend oog bent vind ik overigens ook behoorlijk dwaas.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:35 ----------

Mijn geest kan me niet geholpen hebben met dingen die buiten mezelf liggen man

Nu nog de treinen laten rijden en een paar jaar later is het weer van "wir haben es nicht gewusst". :o

Pak dan die organisatie aan, niet vrouwen in burka. Lijkt me wat doeltreffender.

Tja, daar is de gemiddelde stemmer (of dbber) niet slim genoeg voor....
Kan men niet. Men moet de wet volgen en kan men volgens de wet nu niet doen... en aangezien de regering ook niet meteen krachtig optreed...

Het Vlaams Belang doet ten minste iets. De organisatie sharia4belgium maakt boel omwille van die boerka en aangezien die illegaal zijn gaat men dan ook op die manier reageren wegens gebrek aan een alternatief. Het Vlaams Belang maakt overigens ook geen deel uit van de regering, dus ze hebben niet meteen een ander middel om iets mee te kunnen bereiken.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:37 ----------

Voortdurend dingen beoordelen alsof je het alziend oog bent vind ik overigens ook behoorlijk dwaas.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:35 ----------

Mijn geest kan me niet geholpen hebben met dingen die buiten mezelf liggen man
Zeg mss eens KORT je verhaal.
Mag in PM

Prima initiatief. Intollerant tegen de intolleranten.

Durf wel te beweren dat de gelovige gemiddeld enkele IQ punten 'dommer' is dan de gemiddelde atheïst.

kan je dit onderstaven?

(ik weet het antwoord want ik heb er een deel van een thesis aan gewijt, om met name de correlatie tussen strenggelovige landen en economien te onderzoeken :D)

Prima initiatief. Intollerant tegen de intolleranten.
Voila, mooi gezegd!

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:41 ----------

kan je dit onderstaven?

(ik weet het antwoord want ik heb er een deel van een thesis aan gewijt, om met name de correlatie tussen strenggelovige landen en economien te onderzoeken :D)
Als je op die manier onderzoekt geloof ik wel dat het antwoord nee is.
Maar als je hier in België of anders ontwikkeld Europees land een onderzoek zou doen met IQ-test + geloofsvraag denk ik wel dat je een significant verband zou vinden.

Kan het idd niet onderstaven. Denk ook niet meteen dat dit iets is dat men zal onderzoeken aangezien het grote verontwaardiging zou kunnen oproepen :p.

Probleem met dat onderzoek dat jij zegt is dat er te veel bijkomende factoren zijn die het resultaat beïnvloeden. Economie zegt ook niet meteen iets over IQ.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:44 ----------

Vind dit nu net:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/2111174/Intelligent-people-less-likely-to-believe-in-God.html
Heb het zelf nog niet gelezen

Laatst bewerkt:
Intolerant is trouwens met één l...maar wel zielig voor de hardwerkende zandvrouwtjes die elke dag van 9 tot 5 meedraaien in de samenleving en volop meedoen met de maatschappij :verneder:

Maar goed, even serieus als je je zonodig minderwaardig moet voelen aan de superieure man, wat ik trouwens prima kan begrijpen, dan ga je toch lekker wonen in een woestijn/land waar je ook als afval wordt behandeld door je broeders van het geloof der liefde.

Terug
Naar boven