AndroidHealthClinic

Boerka-verklikkers België

hoody mong**l

Dat alle steden dit vroeger hadden is geen bewijs dat het niet zonder god kan. Dat er nu steden vanuit het niets worden opgericht, of vroeger steden die ontstonden rond bv goudmijnen of zoutmijnen nog verder terug bewijzen echter wel dat steden ook zonder geloof kunnen ontstaan.

Nog meer: steden die zo ontstaan kunnen zelfs meerdere godsdiensten verenigen die anders in conflict zijn. Bij een goudmijn draait alles geld en dan vergeet men de verschillen en het geloof.

je legt een ongeoorloofd causaliteitsverband. De maatschappijen uit het verleden waren niet succesvol OMDAT ze gelovig waren.
Ze waren wel allemaal gelovig, en de oorzaak daarvan is gewoon gebrek aan kennis over de realiteit.

Dus zonder geloof was dit allemaal ook mogelijk? Hoe hield men in die tijd grote bevolkingsgroepen in toon door angst, oorlogen noem maar op. Daarnaast kan je ook gelijk even 99% van de menselijk historie aan oorlogen in de prullenbak gooien(wat voor doorbraken heeft gezorgt), als geloof nooit ontstaan heeft. Dat mensen elkaar opzochten voor veiligheid in het verleden is bekend, zo zijn dorpen ook ontstaan, steden in toon houden is weer een ander verhaal.

Dus zonder geloof was dit allemaal ook mogelijk? Hoe hield men in die tijd grote bevolkingsgroepen in toon door angst, oorlogen noem maar op. Daarnaast kan je ook gelijk even 99% van de menselijk historie aan oorlogen in de prullenbak gooien(wat voor doorbraken heeft gezorgt), als geloof nooit ontstaan heeft. Dat mensen elkaar opzochten voor veiligheid in het verleden is bekend, zo zijn dorpen ook ontstaan, steden in toon houden is weer een ander verhaal.

zie roman empire link;) geen algemene overkoepelende religie die heel de boel samenhield.

Serieus gast, je doet uitspraken die op geen **** gebaseerd zijn:roflol:

Ja Hoody en dat weet jij allemaal want jij hebt een tijdmachine enzo, en hebt in een parallel universum de aarde zien ontwikkelen zónder geloof, dus kun je deze conclusies trekken

anders hadden wij nu op dit moment het jagers/verzamelaars cultuur.

Er is zoveel fout aan deze uitspraak.
1) De mens is zeer vroeg begonnen aan landbouw. Geloof kwam daar niet aan te pas. De mythe dat iedereen jager/verzamelaar was voor de grote samenlevingen ontstonden is bullshit: landbouwer was zowat het eerste échte beroep ter wereld! (en niet h**r).
2) Oorlog/religie heeft meer kapot gemaakt dan doen ontstaan. De grote samenlevingen had sneller wetenschappelijke sprongen kunnen maken en civiliseren zonder religie. Bovendien ligt religie mee aan de basis van een hele hoop etnische conflicten in Europa en over de hele wereld.

zie roman empire link;) geen algemene overkoepelende religie die heel de boel samenhield.

Serieus gast, je doet uitspraken die op geen **** gebaseerd zijn:roflol:

Jij hebt het nu over de expansie van het romijnse rijk, mijn punt was ook waar het romeinse rijk op gefundeerd was, als je goed leest;)

Jij hebt het nu over de expansie van het romijnse rijk, mijn punt was ook waar het romeinse rijk op gefundeerd was, als je goed leest;)

ten eerste boeit het niet waar het op gefundeerd is. Bovendien is het meer gefundeerd op het veredelen van hun leider de keizer en het klassensysteem met de daarmee gepaarde militaire macht om de gewone bevolking onder controle te houden, dan op religie.

ten 2de zei je dat het in die tijden onmogelijk is om steden onder controle te houden zonder religie, en de expansie van het romeinse rijk laat zien dat je vol poep zit.

:kiss:

ten eerste boeit het niet waar het op gefundeerd is. Bovendien is het meer gefundeerd op het veredelen van hun leider de keizer en het klassensysteem met de daarmee gepaarde militaire macht om de gewone bevolking onder controle te houden, dan op religie.

ten 2de zei je dat het in die tijden onmogelijk is om steden onder controle te houden zonder religie, en de expansie van het romeinse rijk laat zien dat je vol poep zit.

Ok wil je mij het tegendeel dan bewijzen? noem 1 succesvolle samenleving op die niet op geloof gefundeerd is, dan neem ik al mijn woorden terug en heb jij, met je IQ van 142 gewonnen.

Karmasnoepje voor jou

Ok wil je mij het tegendeel dan bewijzen? noem 1 succesvolle samenleving op die niet op geloof gefundeerd is, dan neem ik al mijn woorden terug en heb jij, met je IQ van 142 gewonnen.

het romeinse rijk, ben je ****ing blind:roflol:

Trouwens begon deze hele discussie nadat iemand zei "religie is achterlijk" en toen zei jij iets in de aard van "dat is niet waar, zonder religie was de mensheid nooit zover gekomen blablabla, alle steden zijn gefundeerd op religie blablabla".

Toegegeven dat geloven in zo'n sprookjes het k*tleven van de mensen in die tijd wat draaglijker maakte, net zoals het geloof in sinterklaas het leven van vele kinderen in deze tijd veel leuker maakt.
Dat betekent echter niet dat het verhaal van sinterklaas en van elke religie niet volslagen achterlijk is:)

1. Idioot
2. Weet je hoe Amrika is ontstaan
3. Bam in your face

Het is niet omdat men geloofsgebouwen heeft dat de samenleving op geloof gebaseerd is

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 20:08 ----------

1. Idioot.
2. weet jij wat de oorsprong van Amerika is?
3. Bam in your face
Dit is nog maar een linkje dat ik snelsnel gegoogled heb.
http://www.nobeliefs.com/Tripoli.htm
Of course many Americans did practice Christianity, but so also did many believe in deistic philosophy. Indeed, most of our influential [Link niet meer beschikbaar], although they respected the rights of other religionists, held to deism and Freemasonry tenets rather than to Christianity.
triple bam in your face

Ik ga lekker niet naar de hell!

Terug
Naar boven