Fitness Seller

Borst ingescheurd

• Topic Starter Topic Starter
Zo dat is een beste plek, hoelang verwacht je dat het gaat duren totdat je weer hersteld bent?

In het ziekenhuis zeiden ze enkele weken, ik hou het zelf op 6-8 weken voordat ik weer hersteld ben, en denk 12-14 weken voordat ik weer train. Maar kan er opzich weinig over zeggen. Als ik volgende week int ziekenhuis ben geweest, kan ik er denk ik meer over zeggen.

Laatst bewerkt:
sterkte kerel dat weer vlug de oude bent;)

Het klinkt echt heel pijnlijk en ziet er ook niet fijn uit ! Succes!!

Als er een deuk in je borst zit is er een gedeelte afgescheurd!!!
Dat moet dan binnen een bepaalde tijd ik ben dat vergeten weer aangehecht worden
Nu kan dat niet meer

Ik heb geleerd dat spieren eigenlijk nooit AFscheuren maar alleen kunnen INscheuren, en dat is nooit in de spier zelf maar in de verbinding tussen spier en pees.. Klopt niet?

kheb t vorig jaar gehad met mn hamstring. was staand aan t curlen en niet eens zwaar. ik deed in de rust van de oefening een setje preacher curl voor biceps en daarna weer hamstrings en zo verder. k was bezig met een kilootje of 30 en t ging lekker en net toen k bovenin was ....PATS!!...k voelde mn hamstring in mn been omhoog krullen alsof er een elastiek sprong. idd precies zoals jij zei , ineens is de kracht weg, en mn been viel gewoon naar beneden . kon er direct niet meer op lopen of staan en k strompelde naar een bankje. k kon niet eens meer zitten en ben van ellende op de grond gaan liggen.

En dit klinkt overigens ook HEEL scary!!

En dit klinkt overigens ook HEEL scary!!

Het klinkt gek inderdaad, maar het is echt zo. Ik voelde mijn borstspier ook naar binnen schieten. Zeg maar vanuit de schouder/oksel voelde ik echt iets wegknappen wat richting borstbeen schoot zeg maar. Heel gek gevoel.

Jakkie. :eek:

aaaaaauuuuuuuu :eek:

Sterkte, man!

Er moet alleen gehecht worden als er een volledige ruptuur is, dus ook niet meer aangespannen kan worden. De uiteinden liggen dan te ver uit elkaar en groeien niet meer vanzelf vast. Dit is "gewoon" een partiele ruptuur. Je zal er alleen wel iets door in kracht afnemen helaas. Spiercellen die eenmaal kapot zijn komen niet meer terug, komt gewoon collageen bindweefsel voor terug. Dat is erg sterk weefsel maar kan uiteraard geen kracht leveren.
Het feit dat die plek zo groot is op je arm zijn gewoon bloedvaten die geknapt zijn. Bloed zakt uit tussen de weefsels, dus vandaar ook in je oksel. De plek wordt groter omdat dat uitzakken van het bloed wat tijd kost en je het dus niet gelijk aan het oppervlak ziet. Na 6 weken moet je het weer heel licht kunnen belasten. Lichtjes trainen na 3 maanden ongeveer. Duurt wel weer even voor je kan knallen kerel!

Nogmaals sterkte! :sad:

(Doe het maar even via deze weg, aangezien ik je er weinig online gezien heb....nee geen verkapte ik heb TheRock in mijn msn lijstje post! :P )

Er moet alleen gehecht worden als er een volledige ruptuur is, dus ook niet meer aangespannen kan worden. De uiteinden liggen dan te ver uit elkaar en groeien niet meer vanzelf vast. Dit is "gewoon" een partiele ruptuur. Je zal er alleen wel iets door in kracht afnemen helaas. Spiercellen die eenmaal kapot zijn komen niet meer terug, komt gewoon collageen bindweefsel voor terug. Dat is erg sterk weefsel maar kan uiteraard geen kracht leveren.
Het feit dat die plek zo groot is op je arm zijn gewoon bloedvaten die geknapt zijn. Bloed zakt uit tussen de weefsels, dus vandaar ook in je oksel. De plek wordt groter omdat dat uitzakken van het bloed wat tijd kost en je het dus niet gelijk aan het oppervlak ziet. Na 6 weken moet je het weer heel licht kunnen belasten. Lichtjes trainen na 3 maanden ongeveer. Duurt wel weer even voor je kan knallen kerel!

Nogmaals sterkte! :sad:

(Doe het maar even via deze weg, aangezien ik je er weinig online gezien heb....nee geen verkapte ik heb TheRock in mijn msn lijstje post! :P )

Tnx :) Ik ben inderdaad niet veel online de laatste tijd, maar komt wel weer :P

Heb sinds vandaag een beetje last van mijn schouder gekregen, werd er vanmorgen mee wakker. Zal wel komen door de klap die m'n arm/schouder gemaakt heeft toen de borstspier inscheurde. Doordat ik geen kracht meer had verloor ik de controle deels over m'n arm, en deze klapte naar achter. Maar ik neem aan dat dit redelijk snel weer over is.

Ik kijk wel wanneer ik weer ga trainen, doe het niet eerder voordat ik er echt weer 100% klaar voor ben, ook al duurt het 5 maanden bijvoorbeeld.

damn, zwaar zuigen voor je man. Ik hoop dat je snel hersteld en er daarna terug goed kan gaan knallen.

Kop op kerel en props aan je trainingsmakker.

sterkte.
ik lig er nu zelf ook al 3 weken uit.
ik ga volgende week weer beginnen.
heb er 2 maanden geleden ook al 4 weken uitgelegen.

maar hoe gaat dat dan bij jouw op je werk of op school??
omdat je er zolang uitben.

jeeez, scary shit dude!
enorm veeel sterkte met het herstel!

Klinkt niet best, als je het leest. Sterkte bro!

Hoe kan zo iets gebeuren? Verkeerde houding? Of teveel kracht ineens op de spier? Dus de spanning is eraf en dan vol uitdrukken.

Hoe kan zo iets gebeuren? Verkeerde houding? Of teveel kracht ineens op de spier? Dus de spanning is eraf en dan vol uitdrukken.

Ik heb geen idee, ik was zoals al eerder gezegd goed warm, had het gewicht al eerder gedaan, en voelde me verder prima. Had net een deload achter de rug, dus was ook niet overtraint.

Bedankt voor alle reacties!

Toch is het vreemd dat dit soort dingen kunnen gebeuren.

Terug
Naar boven