MuscleMeat

Borst wel of niet

Peiling Peiling Stang op de Borst ja of nee?

• Tot op de borst

Stemmen: 106 65,4%
  • Stukkie erboven

Stemmen: 43 26,5%
  • Ik train met dumbbels

Stemmen: 9 5,6%
  • Ik train geen borst

Stemmen: 4 2,5%

• Totaal stemmers
    162
waarom zou het beter zijn om geen volledige ROM te maken dan, al dan niet in de opbouwfase?

Het is niet beter.. Met betrekking tot wel of niet tot de borst drukken heeft het argument spanning erop houden ook niets mee te maken, je kan immers ook gelijk weer de bar omhoog drukken. Dressed black presst ook nooit het laatste stukje uit.. Ik ben benieuwt wat er dan nog van een benchpress overblijft, zo kan je concluderen dat het partial presses zijn met een halve rom ergens in het midden (dus geen benchpress).

Geen idee of het al dan niet beter is, het voelt voor mij beter.
Om op adon te antwoorden, het valt wel mee hoor met die bench van mij, ik stop net voor ik de borst raak (dus dat is slechts een fractie verschil) en stop net voor mijn armen gestrekt zijn.
Je moet eens een filmpje bekijken van Coleman, toch niet de eerste de beste, die neemt wel heel korte reps.

Een milimeter erboven. Vind persoonlijk de stuiter op de borst vrij zinloos, tenzij ten einde van de set alszijnde smokkel methode.

Tot op de borst natuurlijk , sommige in de gym blijven dan 20 cm van hun borst en dan hebben ze ook " Veel " gewicht gepakt.

te diep is niet lekker voor mijn schouders
bovendien ga ik altijd bouncen als ik tot op chest doe. dus gewoon stukje erboven(5cm)

Gwn aantikken die borst, vind het echt waardeloos als je hem half gaat uitvoeren..

Afwisselen.

Waarom zou je hem niet tot de borst laten zakken?

Spanning erop houden is een crap argument, meer triceps is een crap argument (doe dan een close grip, board of pin press), meer brost is een crap argument (doe dan dumbbell press, fly, of wijde bench).

Het voortdurende spanning principe is geen crap imo.

Bij touch&go hou je ook nagenoeg altijd spanning op je borst. Als je hem maar niet laat rusten, of gebruik maakt van de bounce.

Heb je gelijk in!
Die mannen die een zware stang laten bouncen dat is overigens echt gekkenwerk.

Spreek je jezelf niet tegen?
Overigens houd je met touch en go ook vrijwel (al dan niet) volledige spanning.
Plus wat is er zo belangrijk aan spierspanning? Het gaat toch om de spierschade en het herstel van het lichaam daarop.

Spreek je jezelf niet tegen?
Overigens houd je met touch en go ook vrijwel (al dan niet) volledige spanning.
Plus wat is er zo belangrijk aan spierspanning? Het gaat toch om de spierschade en het herstel van het lichaam daarop.

Ik spreek mezelf niet tegen, ik geef gewoon beginner gelijk als hij zegt dat je met touch & go ook voldoet aan het continuous tension principe, als je de baar maar niet laat bouncen.
Ikzelf laat de baar slechts komen tot vlak boven de borst omdat dat nu eenmaal mijn manier van trainen is, maar wat beginner zegt is ook juist natuurlijk.
Het belang van voortdurend spanning op de spieren houden kan en mag niet onderschat worden, je begrijpt toch zelf dat als je spieren voortdurend onder stress staan tijdens een set dat dat meer spiergroei veroorzaakt dan dat je de spieren steeds een tel rust gunt na elke rep.

sorry dressed black maar vooral je argument met ronnie coleman als vb slaat natuurlijk nergens op

Terug
Naar boven