- Waardering
- 3.426
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wedstrijdselectie?
Je beslist zelf wanneer je begint met wedstrijden.
Niet bij de vechtscholen hier in de buurt. Die laten je eerst toe tot beginnelingen/recreanten en dan kijken ze of je goed genoeg bent voor de wedstrijdselectie, om dan wedstrijden te''spelen''. Dit doen ze naar eigen zeggen om blessures te voorkomen en te zorgen dat je als recreant, niet tussen de naar hun zeggende opgefokte wedstrijdsboksers te mijden.
Bedankt. Ik ga eens kijken bij een sportschool hier dicht in de buurt waar ze echt heel veel sporten aanbieden.
Vindt het wel leuk om te horen dat ik er met 15 optijd bij ben(bij bv ijshockey, wat ik vroeger deed, haal je het niveau dan nooit meer in), want wedstrijdsambitie heb ik wel (ookal weet ik of denk ik dat er geen grote kans is om bij een goede sportschool/vechtschool opgenomen te worden in de wedstrijdselectie).
Wat betreft de tijd, 2x per week mma of boksen kan ik toch nog zeker 2/3 x massa ''bijjbouwen''/

Verbrand je zoveel calorieën op n goede training?
Heb mma gedaan, tijdelijk zelf overgestapt naar thaiboksen (vind ik leuker) weet wel dat t intens zwaar is enzo maar 1000kcal? Damn das nice![]()

[/COLOR]Oja, qua kg, ik ben nu 60 kg, en door de intensiviteit van 't boxen/mma/fitness zal de rest (paar kilotjes maar, 2/3) er heel snel af gaan denk ik. (mbt gewichtsklassa, maarja, duurt toch nog lang tot ik tot een wedstrijdsselectie zou gaan én zou willen)
Je bent 15 maak je daar nog maar geen zorgen over en verder is het een redelijke keuze. Ik zou je wel aanraden om te gaan kick/thaiboksen niet normaal.
Verder kun je je nauwelijks voorbereiden op je 1e training het is een ander soort conditie dan kracht / cardio, dat zul je wel merken. Gewoon beginnen dan stijg je het snelste.
Nou, ik heb zelf geen boksen gedaan ben direct begonnen met thaiboksen. (en heb half jaar mma gedaan.)
Ik snap niet waarom als je een basis wilt bouwen voor mma je maar voor de halve basis gaat (zonder beenwerk.) Lijkt mij dat je het trappen erbij het beste meteen kan aanleren, dit is ook een klus om goed te leren. Zelf lijkt boksen mij maar saai en eentonig trappen horen d'rbij om t af te wisselen. En het is uiteindelijk een betere basis voor mma dan boksen alleen. Maargoed beiden kunnen je moet doen wat je zelf wil.
En met gewoon bedoel ik dat je moet beginnen, ik bedoelde niet gewoon als in een soort sport xD. Pak gewoon de sport die je wil en begin d'rmee.
Ik raad je aan om mma te gaan doen, 15 jaar is een mooie leeftijd om te beginnen, was zelf ook op m'n 15e begonnen. En wat harder slaan betreft, dat komt vanzelf wel, de trainingen zijn niet makkelijk, daarnaast zou ik je aanraden om nog wat thaibox lessen te nemen (hoeft natuurlijk niet als je geen wedstrijdsambitie hebt), omdat je voornamelijk het grapplen clinchen en takedowns zal leren op mma. Ook moet je rekening houden dat massa opbouwen en mma moeilijk samengaan als je minimaal 2x per week mma wilt gaan doen. Wij hadden altijd anderhalf uur les, waarin je op z'n minst duizend calorieen verbrandt.

Je ouders zullen het boksen als de meest "veilige" optie zien waarschijnlijk, geen ouder wil dat hun zoon pijn aangedaan word maar als ze straks zien dat je gepassioneerd bent van de sport en dat je er hard voor werkt zullen ze het misschien wel goed vinden dat je eea uitbreid met kickboksen of mma. Een ouder wil namelijk ook dat hun kind gelukkig is in wat hij doet. Ik heb ook wel momenten gehad dat ik dacht...dit is toch wel pittig voor mijn kleine jongen maar als je ziet dat dat is wat hij wil dan probeer je als ouder, waar mogelijk, steun te bieden. Gewoon lekker met boksen beginnen dus en over een goed jaar ben je 16-17 dan bepaal je veel dingen toch al wat meer zelf en heb je je ouders kunnen laten zien dat het geen gril is maar dat je dit echt wil.
Succes!
Die spoort niet xD.Haha typisch, mijn vader vind het ook wel gaaf dat in een vechtsport doe en mijn moeder heeft het liever niet!
Kwam een keer thuis met een blauw oog, mijn moeder hem helemaal flippen dat ik geslagen was op thaibokstrainingDie spoort niet xD.
Misschien beter geweest om met kickboksen te beginnen, maar je bent nog 15 en het maakt dus verder vrij weinig uit je kan het altijd nog opbouwen!