MuscleMeat

Boxen óf MMA?

• Topic Starter Topic Starter
Vraagje: Is het slecht dat de boksschool me nú ál liet spelboxen, zonder enige bescherming?
+ nu (2de les) ook al sparren

Graag asap antwoord, ouders willen me eventueel alweer laten stoppen :(.

Vraagje: Is het slecht dat de boksschool me nú ál liet spelboxen, zonder enige bescherming?
+ nu (2de les) ook al sparren

Graag asap antwoord, ouders willen me eventueel alweer laten stoppen :(.

Is niet erg.. wordt je harder van, als je het zelf niet wilt of wat dan ook moet je gewoon niet meedoen met de sparringsessies. Als je geen wedstrijdambities hebt zou ik alleen heel licht gaan sparren om toch een beetje te kijken hoe het met je technieken staat wanneer het open season is, kan nooit kwaad

Ik wil 't zelf wel, alleen mn ouders hebben me al verboden om wedstrijden te doen. Ik accepteerde dit dan, alleen nu ik (eerlijk) vertel dat ik ook spar, vinden ze het niet goed want dat is even ''gevaarlijk'' als wedstrijden boksen..
En ja, zelf sparren vind ik leuk, dus het is niet dat ik het niet wil ofso..

Gr.

licht sparren moet kunnen, gewoon om je het gevoel te geven en gewoon te laten worden.

Als ze je tegen wedstrijdboksers zetten die doormatsen, andere gym zoeken.

En bescherming is niet nodig als het maar licht is(buiten mondstuk en 16oz handschoenen). Het is vooral een tag-spel. Je tikt waar je openingen ziet.

Het is wel écht vol sparren, maar wel tegen andere beginners, alleen ik heb mn dekking nog niet eens goed geleerd...

Klinkt dit als andere gym zoeken? :(

Waar train je? Naam van de gym? Hebben ze wedstrijdvechters? Als je wilt leren vechten is dit het beste.. het moet natuurlijk wel gecontroleerd sparren blijven, blessures oplopen als recreant in de sparringsessies is natuurlijk niet de bedoeling.

Het is wel écht vol sparren, maar wel tegen andere beginners, alleen ik heb mn dekking nog niet eens goed geleerd...

Klinkt dit als andere gym zoeken? :(

Nee want, zo ga je het echt leren. Nu moet je voor je gevoel gaan blokken want, je lichaam is het zat om telkens een klap hier en daar te vangen. Is misschien vervelend nu maar later ben je ze er dankbaar voor.

Oh oke, dat is iniedergeval duidelijk haha.

Ik wil 't zelf wel, alleen mn ouders hebben me al verboden om wedstrijden te doen. Ik accepteerde dit dan, alleen nu ik (eerlijk) vertel dat ik ook spar, vinden ze het niet goed want dat is even ''gevaarlijk'' als wedstrijden boksen..
En ja, zelf sparren vind ik leuk, dus het is niet dat ik het niet wil ofso..

Gr.

tip: niet alles aan je ouders vertellen ;)

Neenee, als ik niks vertel, dan wordt t al helemaal niks, dus ik blijf maar lekker eerlijk haha ;)

ALs je nu al een jaar gaat boksen dan heb je die basis toch al. Dan kan je verder uitbreiden naar kickboks of mma. Door MMA te doen zal je nooit super worden in één bepaalde discipline, je wordt goed all round.

Terug
Naar boven