XXL Nutrition

Brab0 & Gains

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 94K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Cardio 31-5-2020

1AFD0043-BA89-4CF6-ADEC-18A549A414CA.jpeg


Ik weet niet of dit klopt maar ik heb in ieder geval bijna een uur gefietst op een goed tempo.
De volgende keer ff via een app bijhouden, is wel zo handig.
 
wat dan? Lange afstanden fietsen?
Lage intensiteit cardio. HIIT heb ik ook wel gedaan en beviel wel. Nu doe ik enkel fietsen met weinig weerstand en wandelen. Als je geen last hebt van hardlopen, kan het wel, maar ik denk het bij de meesten in de cut/prep niet de voorkeur geniet.
 
Cardio 31-5-2020

Bekijk bijlage 492993

Ik weet niet of dit klopt maar ik heb in ieder geval bijna een uur gefietst op een goed tempo.
De volgende keer ff via een app bijhouden, is wel zo handig.
Tempo is wel goed inderdaad. Ik denk dat de kcal iets te hoog zijn berekend, maar het hangt er heel erg van af. Stadsfiets zonder versnellingen, wielrenfiets. Daarnaast is hartslag, gewicht, VP etc. ook wel erg van belang.
 
Tempo is wel goed inderdaad. Ik denk dat de kcal iets te hoog zijn berekend, maar het hangt er heel erg van af. Stadsfiets zonder versnellingen, wielrenfiets. Daarnaast is hartslag, gewicht, VP etc. ook wel erg van belang.

stadsfiets met versnellingen :D
Wat is de richtlijn voor hartslagen per minuut als je je wilt focussen op vetverbranding? Of is dat een broodje aap?
 
stadsfiets met versnellingen :D
Wat is de richtlijn voor hartslagen per minuut als je je wilt focussen op vetverbranding? Of is dat een broodje aap?
Tussen de 60 en 70% (i.i.g. voor hardlopen) van je maximumhartslag. Het is geen broodje aap. Op hogere hartslag ligt je verbranding uiteraard hoger (meer kcal per tijdseenheid), maar is je lichaam geneigd energie ook koolhydraten te halen (kost minder energie, dus levert sneller energie).
 
:toothpick:1500 Das niet veel
 
Vanaf vandaag kcal inname op 1500 per dag.
Jo man van hoeveel kcals kom je af ? Ik heb zelf ook een keer crash approach gedaan ben toen ook op 1500 gestart. Het is zwaar je valt af maar ook hier ga je tegen een plateau aanlopen uiteindelijk en dan ? Op 1k gaan zitten en niet meer aan je macros kunnen komen ? Je metabolisme gaat op deze manier ook flink inkelderen en dit moet je dan weer gaan fixen. Ik zou wel wat hoger in kcals gaan zodat je een base hebt en vanuit daar als je tegen een plateau aanloopt met de kcals spelen. Maar 1500kcals been there done that nooit meer brengt uiteindelijk meer ellende met zich mee dan goed.
 
Wat is de richtlijn voor hartslagen per minuut als je je wilt focussen op vetverbranding? Of is dat een broodje aap?
Met de 'vetverbrandingszone' wordt meestal het niveau van inspanning bedoelt waarop je per minuut de meeste vetten verbrand. De vraag is echter of dit relevant is, dus of je er iets aan hebt tijdens het cutten om juist op dit niveau te sporten. Waarschijnlijk niet. Uiteindelijk is het de negatieve energiebalans die voor vetverlies zorgt. Ik raad je aan dit artikel eens te lezen: https://chivo.nl/vetverbrandingsstand/
 
Jo man van hoeveel kcals kom je af ? Ik heb zelf ook een keer crash approach gedaan ben toen ook op 1500 gestart. Het is zwaar je valt af maar ook hier ga je tegen een plateau aanlopen uiteindelijk en dan ? Op 1k gaan zitten en niet meer aan je macros kunnen komen ? Je metabolisme gaat op deze manier ook flink inkelderen en dit moet je dan weer gaan fixen. Ik zou wel wat hoger in kcals gaan zodat je een base hebt en vanuit daar als je tegen een plateau aanloopt met de kcals spelen. Maar 1500kcals been there done that nooit meer brengt uiteindelijk meer ellende met zich mee dan goed.

M’n onderhoud is tussen de 2000-2300 kcals. Ik ga het niet doen ;) Meer cardio toevoegen.
 
M’n onderhoud is tussen de 2000-2300 kcals. Ik ga het niet doen ;) Meer cardio toevoegen.
Zeker weten dat onderhoud niet wat hoger ligt ? Zelfde stats hier wel een wat lager vp dan jou vgm en de mijne ligt tussen de 2800-3k. zittende baan ?
 
Jezus wat ben jij hard vooruitgegaan.
 
Training 24-08-2020

Squat
Opwarmen
6 x 60 KG
6 x 60 KG
5 x 120 KG
5 x 120 KG
5 x 120 KG
5 x 120 KG

Bench press
Opwarmen
6 x 60 KG
3 x 92 KG
4 x 90 KG
4 x 90 KG
3 x 90 KG

Plate loaded chest press machine
4x
8 x 60 KG

Military press
Opwarmen
4x
6 x 50 KG

De squat ging lekker. Ik begin alleen scheitziek te worden van de vlakke bench press. Om één of andere reden is het gewoon niet mijn favoriet. Ik houd er nare pijntjes/blessures van over. De decline bench press gaat als een raket en doe ik ook graag. Wellicht dat ik voortaan beter de decline kan combineren met een vlakke/incline dumbbell press.
Ook blijf ik hangen op hetzelfde gewicht bij de military press. Hebben jullie tips misschien snowke90 of chrash ?
 
Training 25-08-2020

Deadlift
Opwarmen
5 x 120 KG
4 x 120 KG
3 x 120 KG
6 x 100 KG

Bent over row
8 x 85 KG
8 x 85 KG
7 x 85 KG
5 x 85 KG

Pull Down
6 x 85 KG
6 x 85 KG
5 x 85 KG
5 x 85 KG

Barbell Curl
Opwarmen
7 x 50 KG
7 x 50 KG
6 x 55 KG
6 x 55 KG
7 x 50 KG

Push Down triceps
Opwarmen
4x
6 x 45 KG

De deadlift heeft enorm invloed op de rest van mijn oefeningen (die ik toch wel belangrijker vind). Even goed nadenken of ik ermee wil doorgaan.
 
Hier ook in!
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven