Fitness Seller

Breaking News Brinkman wellicht ook vervolgd

Ik vind discrimineren op gedrag en cultuur trouwens iets heel anders als discrimineren op huidskleur, het is ook heel toevallig dat het altijd over 1 bepaalde bevolking gaat...

Ach racisme is altijd dom. Ik kom bijvoorbeeld oorspronkelijk uit Antwerpen en in de zomer zijn er veel Hollandse mensen te vinden op de terrasjes op de Groenplaats of aan de Vogelmarkt. Nu zijn er heel veel Antwerpenaren die als ze de Hollanders bezig horen zeggen 'daar zitten weer Hollanders zene, hoor ze maar eens lawaai maken'. Dit is ook een vorm van vooroordeel dat uiteraard niet te vergelijken is met de haat tegen de Islam maar toch, voor veel mensen in Antwerpen zijn die 'lawaaierige' Hollanders op de terrassen ook onbegrijpelijk. Wil dit dan zeggen dat alle Hollanders lawaaimakers zijn die bij elke gelegenheid uit de bol gaan? Natuurlijk niet, er zijn Hollanders die steeds uitgelaten zijn en er zijn ook rustige Hollanders, net zoals dat bij elk volk is.
Zo zijn er bij de Arabieren mensen die zich totaal niet willen intigreren en die naar onze landen komen om te profiteren van de bijstand, maar de overgrote meerderheid wil gewoon zijn best doen in hun nieuwe thuisland. Je mag bij niets veralgemenen, en dat is nu juist wat een Wilders steeds maar doet, hij spreekt over dè Islam, als waren alle mensen uit deze cultuur criminelen zonder onderscheid. Daarmee schept hij een verkeerd beeld en doet velen onrecht aan, en dat kan niet, dat is volgens mij de reden waarom men de wet tegen het racisme moet benutten om Wilders en co te vervolgen.
Iemand die een positie als politicus heeft mag deze positie niet misbruiken om een hele cultuur in een kwaad daglicht te stellen, dan is het de plicht van de overheid om daar tegen op te treden.

waar staat er in die quotes dat arabieren/moslims minderwaardige mensen zijn?

t*ring, moet ik het voor je spellen. Komt ie dan, woord voor woord:

Ben je geen Nederlander en werkloos, moet je je biezen pakken. Het is werken of vertrekken."
19 september 2007
Dus als je wel een Nederlander bent word je beter behandeld. Oke.

"Ik heb genoeg van de Koran in Nederland. Verbied dat ellendige boek zoals ook Mein Kampf verboden is!"
8 augustus 2007
En de bijbel en de Thora dan?

"Nederland staat aan de vooravond van een 'tsunami van islamisering'. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en zorgen voor criminaliteit en overlast, ook op het platteland."
6 oktober 2006
Moslims zullen automatisch zorgen voor criminaliteit en overlast....

#
"Als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien."
13 februari 2007
Waarom? Waar slaat dit op?
En wederom: en de bijbel en thora dan? bijvoorbeeld.

"Fortuyn sprak van een achterlijke cultuur en kreeg half Nederland over zich heen. Maar hij had gelijk. Het gaat mij om de politieke cultuur van de islam. Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan óns moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn?" 5 februari 2004

;)

dat heb ik ook niet gezegd.

alleen had de PVV met wat meer onderzoek, meer feiten boven tafel kunnen halen en concreet de namen noemen van de verantwoordelijke politici.

kijk anders maar eens in de lokale krant Amigoe:
www.amigoe.com
( lees ook eens de ingezonden brieven, burgers klagen wel maar er wordt totaal niets gedaan)

Ik zeg toch ook niet dat de bewoners het leuk vinden dat hun eiland corrupt is? Maar ja, als je methode om daarmee om te gaan is om mensen die het benoemen uit te schelden en te vervolgen zal het altijd zo blijven.

t*ring, moet ik het voor je spellen. Komt ie dan, woord voor woord:

Dus als je wel een Nederlander bent word je beter behandeld. Oke.

En de bijbel en de Thora dan?

Moslims zullen automatisch zorgen voor criminaliteit en overlast....

Waarom? Waar slaat dit op?
En wederom: en de bijbel en thora dan? bijvoorbeeld.

;)

je zit gewoon zelf je conclusies te trekken die eigenlijk helemaal nergens op slaan. Dat iemand de islamitische cultuur achterlijk vindt (en terecht) betekent niet dat hij islamitische mensen ook minderwaardig vindt. Verder is het gewoon een feit dat onder moslims de criminaliteit in verhouding groter is dan onder autochtonen.

Ik zeg toch ook niet dat de bewoners het leuk vinden dat hun eiland corrupt is? Maar ja, als je methode om daarmee om te gaan is om mensen die het benoemen uit te schelden en te vervolgen zal het altijd zo blijven.

hoe zeggen ze dat ook alweer in Rotterdam?

"geen woorden, maar daden"

en dat begint door het beestje bij de naam te noemen, en dat getuigt van lef............iedereen kan wel wat algemeens lopen schreeuwen: concreet blijven, zo werkt dat ook in het bedrijfsleven.
( je kunt wel een idee benoemen of een probleem op tafel leggen maar zolang je het probleem niet in detail durft te benoemen, kan niemand er wat mee)

ik ben het soms niet eens met de PVV, maar in het geval van de Antillen hadden ze hun huiswerk beter moeten doen, nu zijn ze duidelijk niet geslaagd voor het examen.
:p

je zit gewoon zelf je conclusies te trekken die eigenlijk helemaal nergens op slaan. Dat iemand de islamitische cultuur achterlijk vindt (en terecht) betekent niet dat hij islamitische mensen ook minderwaardig vindt. Verder is het gewoon een feit dat onder moslims de criminaliteit in verhouding groter is dan onder autochtonen.

Ik trek geen conclusies die nergens op slaan, ze slaan wel degelijk ergens op. Want ook jij ziet het bruggetje, en zo is het ook bedoeld. Geloof niet dat Wilders het allemaal heel beleefd heeft bedoeld.
Hij vindt het een belachelijke cultuur, maar vindt de mensen niet belachelijk en minder humaan? :roflol: OK, never mind.

Verder is het gewoon een feit dat onder moslims de criminaliteit in verhouding groter is dan onder autochtonen.

Dat wilt niet zeggen dat elke moslim een crimineel is, wat zijn citaat wel laat uitschijnen.
Verder is er zelfs geen sluitende verklaring dat moslim-zijn crimineel gedrag veroorzaakt. Denk dat iemand's sociaal milieu veel meer invloed heeft dan dan iemand's geloof. (en moslims/allochtonen zijn in verhouding ook vaker slachtoffer van allerlei stressfactoren)

Juist omdat ik al zo oud ben heeft de ervaring mij geleerd dat het zo is. Mensen als Wilders zijn mensen van het moment, maar in de loop der geschiedenis zijn ze, in het beste geval, slechts een enkel woord waard in een slecht geschiedenisboek.
Denk jij nu echt dat het is eender welke politicus in onze kleine en onbelangrijke landjes ook maar iets wezenlijks kan veranderen? Denk jij nu echt dat een Wilders de, door hem blijkbaar zo gehate, Islam wel eens even een lesje zal leren?
Denk jij nu echt dat iemand buiten onze Nederlandstalige grenzen wakker ligt van een Wilders, of hem zelfs maar kent of ooit zal kennen? Hoe onbelangrijk en zielig ben je als je in een land als Nederland gaat staan roepen dat de Islam een gevaarlijke ideologie is, wel wetende in je eigen hart dat slechts weinigen luisteren en dat je even goed op de markt kan gaan staan om vis te verkopen? Misschien dat de stank van de vis nog meer effect zou hebben om de Islamieten te verjagen dan zijn ijdele en niet zo slimme woorden.

Extreem rechtsen zijn ook een gevaar, maar dat is wilders niet, vergeet ook niet dat de kwade rechts extremisten van de geschiedenis europa gered hebben en met dank aan deze rechtsen leven de mensen nog in dit land waar het land van is.

en is het europese paradijs niet overgenomen door schoften, die denken een land in te kunnen pikken wat opgebouwd is door hardwerkende europeanen zonder ervoor gestraft te worden.

Ik trek geen conclusies die nergens op slaan, ze slaan wel degelijk ergens op. Want ook jij ziet het bruggetje, en zo is het ook bedoeld. Geloof niet dat Wilders het allemaal heel beleefd heeft bedoeld.
Hij vindt het een belachelijke cultuur, maar vindt de mensen niet belachelijk en minder humaan? :roflol: OK, never mind.

zegt meer over jouw als jij gelijk dat bruggetje slaat. dat die mensen een achterlijke cultuur aanhangen omdat ze zo zijn opgevoed betekent niet dat er geen ruimte voor verbetering is.

zegt meer over jouw als jij gelijk dat bruggetje slaat. dat die mensen een achterlijke cultuur aanhangen omdat ze zo zijn opgevoed betekent niet dat er geen ruimte voor verbetering is.

Ja en Wilders geeft ze graag die ruimte, daarom wil hij ook alle moslims hun koran laten verscheuren?

Wilder begrijpt dondersgoed dat dat bruggetje geslagen wordt, hij is geen dom persoon. Het zijn gewoon provocatieve discriminerende opmerkingen.

Jullie linksen mogen schreeuwen hoe kwaad de rechtsen uit de geschiedenis waren, en terecht met de moorden die ze gepleegd hebben.

Maar vergeet 1 ding dan niet, jij zit hier en kan je mooie leventje lijden dankzij deze moordlustige mannen.

Dan neemt nog niet weg dat het moet kunnen, maar denk daar maar eens goed over na.

Maar ik ben niet politiek correct, maar ik vind dat oorsprokelijke bewoners van een land boven alle andere mensen staan in hun eigen land.

Terug
Naar boven