XXL Nutrition

broodje aap, gezond??

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou jullie nog wat vertellen over het thee lepeltje pindakaas voor het slapen gaan. Ik heb het even na gevraagd en het blijkt best goed voor je te zijn! In pindakaas zit namelijk veel lijnolie. Door de complexe structuur van pindakaas word het langzaam afgebroken in je lichaam. Hierdoor houd je een constante stofwisseling, en blijf je dus verbranden, zelfs in je slaap!!

DutchDedication

Ik zou jullie nog wat vertellen over het thee lepeltje pindakaas voor het slapen gaan. Ik heb het even na gevraagd en het blijkt best goed voor je te zijn! In pindakaas zit namelijk veel lijnolie. Door de complexe structuur van pindakaas word het langzaam afgebroken in je lichaam. Hierdoor houd je een constante stofwisseling, en blijf je dus verbranden, zelfs in je slaap!!

DutchDedication

klinkt raar, maar is best mogelijk.

zou best kunnen, zou best kunnen!?!?!?!?! Twijfel jij aan me?!?!?! RESPECT MY AUTHORITY!!!!!!:cool:

:p

Nou hier het beloofde lulverhaal(tje:o). Het drankje heet AQUA+ btw.
"Aqua+ is een dieet sportwater met L-Carnitine dat wordt beschouwd als een aminozuur dat echter niet als bouwstof dient voor lichaamsweefsel, zoals andere aminozuren, maar een belangrijke rol speelt in de vetstofwisseling. Tevens fungeert carnitine als antioxidant."

Voedingswaarde per 100/500 ml
Energie: 0Kcal/0Kcal
Eiwit: 0g/0g
Koolhydraten: 0g/0g
Vet: 0g/0g

Mineralen per 100/500 ml
L-Carnitine: 1000mg/5000mg
Calcium: 8,25mg/41,25mg
Magnesium: 1,04mg/5,20mg

www.sport-energy.nl (importeur)

gaat dit nog over citroen? want hier zit het niet eens in als ik het zo lees

ja dit gaat nog over de citroen ja ;) Maar we hebben (hopelijk) dat hoofdstuk afgesloten :p nieuw, dillemma maar: (of zijn er nog vragen over 't thee lepeltje pindakaas?)

Melk, veel mensen zweren erbij maar melk heeft wel degelijk ook een duistere kant. Melk (producten) bevat namelijk heel veel lactose... niet zo goed dus.. Wat zijn jullie meningen over melk??

DutchDedication

Ik drink veel melk..
melk is goed voor elk
altijd veel gedronken btw

maja, melk is dus blijkbaar niet goed voor elk, in ieder geval niet voor de BB'er die niet te veel lactose wil binnenkrijgen... ;)

DutchDedication

Het verhaal komt volgens mij hieruit:

Water met citroen is zuur dus passeert snel de maag. Hierna wordt je vertering geactiveerd waardoor je een paar calorieën verbrandt. Hetzelfde kan je doen s'ochtends met lauw water, dat is al op lichaamstemperatuur dus komt ook sneller door je maag. Een combinatie zou dus het snelst werken.

Maar die paar calorieën die je daarmee verbrandt zetten geen zoden aan de dijk. Je kan beter eten s'ochtends zodat je uit katabole toestand komt. Met je spieren verbrand je namelijk over de hele dag energie.

Er zit dus wel een waarheid in, maar is verder niet interessant.

Het verhaal komt volgens mij hieruit:

Water met citroen is zuur dus passeert snel de maag. Hierna wordt je vertering geactiveerd waardoor je een paar calorieën verbrandt. Hetzelfde kan je doen s'ochtends met lauw water, dat is al op lichaamstemperatuur dus komt ook sneller door je maag. Een combinatie zou dus het snelst werken.

Maar die paar calorieën die je daarmee verbrandt zetten geen zoden aan de dijk. Je kan beter eten s'ochtends zodat je uit katabole toestand komt. Met je spieren verbrand je namelijk over de hele dag energie.

Er zit dus wel een waarheid in, maar is verder niet interessant.

die paar calorien dat het verbrand maakt het idd niet echt interessant. maar ik blijf erbij het is lekker en ik krijg er een lichtere maag van.

ja dit gaat nog over de citroen ja ;) Maar we hebben (hopelijk) dat hoofdstuk afgesloten :p nieuw, dillemma maar: (of zijn er nog vragen over 't thee lepeltje pindakaas?)

Melk, veel mensen zweren erbij maar melk heeft wel degelijk ook een duistere kant. Melk (producten) bevat namelijk heel veel lactose... niet zo goed dus.. Wat zijn jullie meningen over melk??

DutchDedication

een vingerhoedje melk kan best.

Maar pas op, melk is het WITTE VERGIF ;)

melk is een redelijk natuurlijk product. als het voor babies goed is en in sommige gevallen het enige wat bepaalde babies en dieren drinken waarom zou het dan slecht zijn voor oudere personen?

het gaat niet zo zeer over de oude persoon in het algemeen, maar voor de BB'er. Tuurlijk, melk bevat veel eiwitten, maar ook lactose. Een gewoon iemand geeft daar niet om maar de serieuze BB'er wil dit vermijden... lijkt mij ;)

DutchDedication

het gaat niet zo zeer over de oude persoon in het algemeen, maar voor de BB'er. Tuurlijk, melk bevat veel eiwitten, maar ook lactose. Een gewoon iemand geeft daar niet om maar de serieuze BB'er wil dit vermijden... lijkt mij ;)

DutchDedication

daar heb je me wel, waarom is lactose zo slecht?

is het omdat het de huid zijn strakheid doet verliezen?

Mag ik nog ff terugkomen op het citroenverhaal? In tijden van verkoudheid drink ik redelijk veel grog (heet water met citroensap en suiker) en ik merk wel dat het op mijn darmen slaat en dus wel iets doet voor de spijsvertering...

En melk drink ik veel omdat ik het lekker vind, en ik water moeilijk weg krijg (alleen tijdens trainen lukt het me een paar liter weg te tanken).

:)

Laatst bewerkt:
Mag ik nog ff terugkomen op het citroenverhaal? In tijden van verkoudheid drink ik redelijk veel grog (heet water met citroensap en suiker) en ik merk wel dat het op mijn darmen slaat en dus wel iets doet voor de spijsvertering...

En melk drink ik veel omdat ik het lekker vind, en ik water moeilijk weg krijg (alleen tijdens drinken lukt het me een paar liter weg te tanken).

hoe komt dat?

En melk drink ik veel omdat ik het lekker vind, en ik water moeilijk weg krijg (alleen tijdens drinken lukt het me een paar liter weg te tanken).

zonder te drinken krijg ik water ook moeilijk weg....... :rolleyes:

daar heb je me wel, waarom is lactose zo slecht?

is het omdat het de huid zijn strakheid doet verliezen?

Ik citeer een paar stukjes van Centaur:

"Zuivelproducten bevatten lactose, maar bedenk je dat bijna al het zuivel toch wel wat bewerkt is, dus de lactose ook een redelijk simpele vorm van koolhydraten is.''

"Waarom is een koolhydraat die zijn complexe structuur verloren heeft - dus een simpele koolhydraat - slecht voor je? Simpele koolhydraten worden snel opgenomen vanuit de maag omdat het verterings systeem geen enkele moeite heeft met het opnemen van de simpele structuur."

bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/slechte-goede-voeding-onderscheid-113259/ (echt aan te raden om te lezen!!! word je een stuk wijzer van ;))

DutchDedication

Terug
Naar boven