MuscleMeat

Broodje gezond?

• Topic Starter Topic Starter
Als ik er nog 5 satees bij bestel ben ik binnen een maand moddervet haha, ik kom zo snel bij als ik niet let op gezonde voeding :) natuurlijk kan 1 keer in de week geen kwaad, soms wel is 2 of 3 maar dan moet ik de volgende dagen toch wel hard trainen en op men voeding letten

Als ik er nog 5 satees bij bestel ben ik binnen een maand moddervet haha, ik kom zo snel bij als ik niet let op gezonde voeding :) natuurlijk kan 1 keer in de week geen kwaad, soms wel is 2 of 3 maar dan moet ik de volgende dagen toch wel hard trainen en op men voeding letten

Reken dan jouw behoefte uit wat je nodig hebt, als jij daar niet boven gaat, zal jij ook niet aankomen.
Tenzij jij 1 of andere ziekte hebt. Neem mijn advies aan, je kan eten wat je wilt, enige regel is: TE is nooit goed. TEveel TEweinig. Nu waarschijnlijk veel haat van de foodpolice, die enkel kip en rijst eet, maar goed.
Mijn mening is gezegd hier, je doet ermee wat je wilt.

Alles is een opinie, geen feit. Als je auschwitz stats hebt, is eten wel degelijk eten.
ALS mofo'ker.

---------- Toegevoegd om 09:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

OMDAT JE EEN PAAR BROODJES GEZOND EET... KNUL als dat nou 2 broodjes tegelijk zou zijn wel ja. Op je voeding letten wil niet zeggen dat je weinig moet eten... Eet nu gewoon maar eens wat meer en stop met keulen about your stinkin sandwish. xD

ALS mofo'ker. ---------- Toegevoegd om 09:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ---------- OMDAT JE EEN PAAR BROODJES GEZOND EET... KNUL als dat nou 2 broodjes tegelijk zou zijn wel ja. Op je voeding letten wil niet zeggen dat je weinig moet eten... Eet nu gewoon maar eens wat meer en stop met keulen about your stinkin sandwish. xD

Sterke argumentatie Unclefucker. :roflol:

Je hebt geen flauw die waar je het over hebt. Een broodje gezond is sowieso niet gezond, is gwn 90% carb. Vreet dan gewoon een hamburger die wél lekker is.

Lees de stickies eens door en bereken je onderhoudsbehoefte + activiteitsfactor en koppel daaraan macro's. Ga vanuit daar werken naar een of meerdere schema's.

Je begrijpt dat 7000 kcal boven onderhoud gelijk staat aan 1 kilo aankomen? Of je nou snel vet aanzet of niet is hier totaal niet relevant bij. 7000 kcal = 1 kilo. De verhouding van die kilo in termen van spiermassa vs vet varieert natuurlijk wel van persoon tot persoon (en omstandigheden, macro's van de 7000 kcal, tijdstip van inname (7000 op 1 dag of 7000 verdeeld over 2-3 weken, trainingsintensiteit etc etc) maar uiteindelijk is 7000 kcal overschot gelijk aan 1 kilo lichaamsgewicht aankomen. Of je nou snel vet aanzet of juist niet, 7000 is (ongeveer) 1 kilo.

Bang zijn dat je van 200-300 kcal overschot teveel dus gelijk 'moddervet' wordt is de grootste onzin die je je kunt bedenken, dat heet anorexia..

50 kg en druk maken om vet worden... dude..

als je gezond wil aankomen, freet dan rijst met kip en dan geen broodje 'gezond' want dan kan je beter gewoon friet eten met jouw stats.

Het hangt natuurlijk af van wat ertussen zit, maar broodjes kunnen onverwacht veel kcal bevatten, soms zelfs meer dan bepaalde junkfood. Gezond is ook relatief, vaak zitten er meer vetten en suikers in dan groenten.

Het hangt natuurlijk af van wat ertussen zit, maar broodjes kunnen onverwacht veel kcal bevatten, soms zelfs meer dan bepaalde junkfood. Gezond is ook relatief, vaak zitten er meer vetten en suikers in dan groenten.

Ik ben dan ook echt blij met mijn friettent in het dorp. Als ik dan na 'n middag/avond terras toch in de friettent ga eten uit gemak heeft die van ons tenminste een zuivere menu kaart. Broodje kip, bruin volkoren stokbrood of italiaanse bol met 200~ gram gebakken kipfilet van een bakplaat met alleen groene groenten en een saus naar keuze, bakken in vrij weinig olie en een open keuken waarin je precies kunt zien wat er precies met je eten gebeurd. Zelden zulke friettenten tegen gekomen waar je zulke 'cleane' maaltijden kunt halen voor nog betaalbare prijs.

Ik weet mijn onderhoud enzo al, ik heb altijd heel weinig gegeten en wil nu ook bijkomen. Mijn onderhoud is 2300 kcal per dag en ik eet er nu 2000, de bedoeling is om naar de 2500 te gaan maar in kleine stappen en dan misschien nog te verhogen als ik niet meer bijkom, maar ik ben nu in een week al bijna 2 kilo bij gekomen omdat ik eerst altijd zo weinig at denk ik... men lichaam moet gewoon nog wat wennen en een bruin broodje met sla tomaat ei komkommer en wortelen is denk ik nog wel iets gezonder als een friet hoor, ik weet dat niet alle broodjes zo gezond zijn als ze klinken, maar dit valt wel mee bij mijn broodje.

Ik ben van plan ook te gaan clean bulken, nu weet ik dat ik weinig weeg, en ik ben dan ook van plan zo gezond mogelijk te eten met 2 keer in de week een cheat meal ( ik weet dat sommige het mij elke dag ofzo aanraden omdat ik zo weinig weeg, maar zo wil ik het doen) mijn vraag daarover is nu, wat zien jullie als een cheat meal? Als jullie bijvoorbeeld een friet eten met een bicky burger, maar als je dan nog binnen je macros en caloriebehoefte van de dag zit, geldt dit dan als cheat meal? of is het alleen als je je calorieen overschrijdt?

Ik weet mijn onderhoud enzo al, ik heb altijd heel weinig gegeten en wil nu ook bijkomen. Mijn onderhoud is 2300 kcal per dag en ik eet er nu 2000, de bedoeling is om naar de 2500 te gaan maar in kleine stappen en dan misschien nog te verhogen als ik niet meer bijkom, maar ik ben nu in een week al bijna 2 kilo bij gekomen omdat ik eerst altijd zo weinig at denk ik... men lichaam moet gewoon nog wat wennen en een bruin broodje met sla tomaat ei komkommer en wortelen is denk ik nog wel iets gezonder als een friet hoor, ik weet dat niet alle broodjes zo gezond zijn als ze klinken, maar dit valt wel mee bij mijn broodje. Ik ben van plan ook te gaan clean bulken, nu weet ik dat ik weinig weeg, en ik ben dan ook van plan zo gezond mogelijk te eten met 2 keer in de week een cheat meal ( ik weet dat sommige het mij elke dag ofzo aanraden omdat ik zo weinig weeg, maar zo wil ik het doen) mijn vraag daarover is nu, wat zien jullie als een cheat meal? Als jullie bijvoorbeeld een friet eten met een bicky burger, maar als je dan nog binnen je macros en caloriebehoefte van de dag zit, geldt dit dan als cheat meal? of is het alleen als je je calorieen overschrijdt?
Ja doe het maar gezond en luister niet naar die clowns die zeggen eet maar friet... gewoon meer eten maar proper.

Ja ik probeer ook zo gezond mogelijk, maar soms eet ik ook wel eens graag pannenkoeken of een pizza of stuk taart op feesten, maar als dit in je macros past, is dit dan een cheat meal? Of geldt al het vettige ongezonde wel als cheat meal?

Daarna afleiden naar x, dan integreren naar y. Als je dan de 3e-machtswortel van het natuurlijke logaritme van deze waarde neemt, bekom je het aantal kcal. Kcal tellen is niet simpel hoor, hiervoor moet je gestudeerd hebben!

notsrs

Als het een rond broodje is de straal x pi doen, een vierkant broodje zoals een ciabatta lengte x breedte x hoogte. Dan hetzelfde met de kaas en komkommer.

Ik pak geen kaas, toch bedankt voor de formule

Je begrijpt dat 7000 kcal boven onderhoud gelijk staat aan 1 kilo aankomen? Of je nou snel vet aanzet of niet is hier totaal niet relevant bij. 7000 kcal = 1 kilo. De verhouding van die kilo in termen van spiermassa vs vet varieert natuurlijk wel van persoon tot persoon (en omstandigheden, macro's van de 7000 kcal, tijdstip van inname (7000 op 1 dag of 7000 verdeeld over 2-3 weken, trainingsintensiteit etc etc) maar uiteindelijk is 7000 kcal overschot gelijk aan 1 kilo lichaamsgewicht aankomen. Of je nou snel vet aanzet of juist niet, 7000 is (ongeveer) 1 kilo.
Bang zijn dat je van 200-300 kcal overschot teveel dus gelijk 'moddervet' wordt is de grootste onzin die je je kunt bedenken, dat heet anorexia..

9000 kcal is 1 kilo aankomen,
7000 is 1 afvallen

Het kan helemaal kloppe dat je pas bijkomt met een overschot van 9000 kcal, maar je hebt toch ook al wel gehoord over dat sommige mensen veel sneller bijkomen als andere door hun stofwisseling enzo, ik ben dus iemand die heel snel bijkomt, en het is ook de bedoeling dat ik bijkom maar zo veel mogelijk in spiermassa en weinig mogelijk in vet. Daarom probeer ik gezond te eten, maar ik ben 16 en eet dus ook wel is graag een hotdog of friet of iets vettigs, maar wanneer is dit nu een cheat meal? Is dit als het niet meer in je macros past en je bijvoorbeeld 300 kcal te veel eet die dag, of geldt dit ook als je een pizza pakt van 1000 kcal, maar de rest van de dag ervoor zorgt dat je minder eet en de pizza zo toch nog in je macro`s doet passen?

Ja ik probeer ook zo gezond mogelijk, maar soms eet ik ook wel eens graag pannenkoeken of een pizza of stuk taart op feesten, maar als dit in je macros past, is dit dan een cheat meal? Of geldt al het vettige ongezonde wel als cheat meal?

Zou ik niet als cheat meal rekenen. Je moet ook nog een beetje kunnen genieten, zoveel maakt het echt niet uit en al helemaal niet als het in je macro's past en je ook nog eens in de bulk zit. In de cut is dit een ander verhaal maar dat is mijn mening.

Terug
Naar boven