AndroidHealthClinic

Broodje gezond?

Het enige broodje dat je echt nodig hebt in het leven is een brie, bacon, appel, siroop broodje

• Topic Starter Topic Starter
Wat is er dan mis met een bruin broodje met komkommer ei sla tomaat en wortelen? Allemaal groenten en een ei

Ow ik eet maar 15gr havermout en soms 30, ligt eraan wat ik de rest van de dag eet. Maar als een ontbijt als snel 75 gr bevat kan ik het idd beter verhogen

---------- Toegevoegd om 18:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Dan vindt ik mijn broodje wel wat lekkerder ;)

Bij 50kg bw moet je 's morgens een heel pak havermout opeten

Ja ik weet het ma ik heb altijd weinig gegeten dus ik ben dit per week wat aan het verhogen om men lichaam te layen wennen aan de extra calorieen zodat ik niet veek vet aanzet

---------- Toegevoegd om 18:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

Als jullie pannenkoeken eten, wat doen jullie dan op die pannenkoek? Ik doe er altijd beetje bloemsuiker op, maar dit lijkt me geen godde keuze dus zijn er gezondere keuzes die toch lekker zijn? Of kan bloemsuiker weinig kwaad

Ik maak ze alleen met spek en kaas :o en eventueel wat ui, paprika en prei.

Poedersuiker kan echt geen kwaad.
Stroop, appelstroop, vers fruit, ingemaakte gember, ijs (evt met fruit) je kan er alles opdoen. ;)

Met ijs aardbeien en slagroom is natuurlijk ook nooit slecht ;) en vers fruit? Wat voor fruit dan?

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:01 ----------

Ale ik bedoel welk fruit is lekker bij een pannenkoek ;)
en weet nog iemand iets anders lekkers voor bij de pannenkoek? Of misschien iets gezond? Is een pannenkoek zelfs goed voor in de bulk of is het echt ongezond?

Het enige broodje dat je echt nodig hebt in het leven is een brie, bacon, appel, siroop broodje

Welke appel en welke siroop bedoel je? Ben wel eens benieuwd naar die combinatie.

Met ijs aardbeien en slagroom is natuurlijk ook nooit slecht ;) en vers fruit? Wat voor fruit dan?

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:01 ----------

Ale ik bedoel welk fruit is lekker bij een pannenkoek ;)
en weet nog iemand iets anders lekkers voor bij de pannenkoek? Of misschien iets gezond? Is een pannenkoek zelfs goed voor in de bulk of is het echt ongezond?

Of iets ongezond of gezond kun je niet direct zeggen. Het gaat erom of het in JOUW voedingsschema past. Zelf een Big Mac of een pizza kan dagelijks in je schema passen.

Ik zou zelf voor blauw bessen, frambozen en aardbeien in combinatie met wat ijs en poedersuiker gaan, als je fruit op je pannenkoek wil.

Ik zorg gewoon dat het in men voedingsschema past :) dus ja het past er zeker in.
en dat klinkt inderdaad niet slecht, wat ik nog veel mensen zien doen is choco erop smeren. Is dit beter en gezonder als bloemsuiker of net niet? Op zich past choco wel iets beter in menschema omdat bloemsuiker toch heel veel koolhydraten bevat, maar als choco echt slechter is schrap ik wel wat koolhydraten in men andere maaltijden en eet ik meer eiwitten en vetten om de bloemsuiker te doen passen... dus wat is het beste van de 2?

Ik zorg gewoon dat het in men voedingsschema past :) dus ja het past er zeker in.
en dat klinkt inderdaad niet slecht, wat ik nog veel mensen zien doen is choco erop smeren. Is dit beter en gezonder als bloemsuiker of net niet? Op zich past choco wel iets beter in menschema omdat bloemsuiker toch heel veel koolhydraten bevat, maar als choco echt slechter is schrap ik wel wat koolhydraten in men andere maaltijden en eet ik meer eiwitten en vetten om de bloemsuiker te doen passen... dus wat is het beste van de 2?

Poedersuiker veel carb? Choco minder carb? In welke wereld leef jij? :p

Ja ik had het opgezocht en bloemsuiker was voor 12,5 gram 15 koolhydraten en choco voor 10 gram 5,1... dus wat kanik dan beter pakken?

Whatever jij lekker vindt.

Haha oke, je hebt wel gelijk, als het toch in men macro`s en calorieen van die dag past, maakt het niet zoveel uit.

---------- Toegevoegd om 07:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:23 ----------

Maar bij men ontbijt, ik gebruik myfitnesspall en als ik dan mager yoghurt met fruit intyp kom ik uit wat in men voedingsschema staat, maar als ik de magere yoghurt en het fruit dan apart bereken kom ik meer calorieen en koolhydraten uit, dus moet ik het dan apart berekenen of klopt het als je magere yoghurt met fruit gebruikt? Want het wordt toch helemaal onder elkaar gemixt of maakt dat niet uit

Haha oke, je hebt wel gelijk, als het toch in men macro`s en calorieen van die dag past, maakt het niet zoveel uit.

---------- Toegevoegd om 07:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:23 ----------

Maar bij men ontbijt, ik gebruik myfitnesspall en als ik dan mager yoghurt met fruit intyp kom ik uit wat in men voedingsschema staat, maar als ik de magere yoghurt en het fruit dan apart bereken kom ik meer calorieen en koolhydraten uit, dus moet ik het dan apart berekenen of klopt het als je magere yoghurt met fruit gebruikt? Want het wordt toch helemaal onder elkaar gemixt of maakt dat niet uit

Lees gwn de etiketten van de producten in plaats van zo'n app dan

Ja maar ik lees eerst het product en dan zoek ik het op de app van het juiste merk en de juiste voedingswaarde.
Maar als ik nu aan men magere yoghurt nog fruit toevoeg en havermout en dat allemaal meng, kan ik dan beter alles apart optellen? Of maakt het niet uit of ik magere yoghurt met fruit samentel?
Bijvoorbeeld : 125gr magere yoghurt van danone met 5 aardbeien, 10 druiven en 1 banaan en 27 gram havermout, beter alles apart kiijken en dan optellen? Of in totaal dan met het fruit 300gram magere yoghurt met het fruit is dan zoveel kcal etc. en de havermout alleen apart?

Ja maar ik lees eerst het product en dan zoek ik het op de app van het juiste merk en de juiste voedingswaarde.
Maar als ik nu aan men magere yoghurt nog fruit toevoeg en havermout en dat allemaal meng, kan ik dan beter alles apart optellen? Of maakt het niet uit of ik magere yoghurt met fruit samentel?
Bijvoorbeeld : 125gr magere yoghurt van danone met 5 aardbeien, 10 druiven en 1 banaan en 27 gram havermout, beter alles apart kiijken en dan optellen? Of in totaal dan met het fruit 300gram magere yoghurt met het fruit is dan zoveel kcal etc. en de havermout alleen apart?

Alles apart natuurlijk..

Is toch wel een groot verschil haha, ik ben zo dom geweest xD Bedankt allemaal voor al het nuttige advies, jullie hebbe me echt goed verder geholpen

Terug
Naar boven