Fitness Seller

Broodje gezond?

• Topic Starter Topic Starter
Wat reken je dan wel als cheat meal?

Oh oke, want als ik soms is een stuk taart of pannenkoeken eet zorg ik eigelijk altijd dat het in men macro`s past, bij alles dat ik van ongezond soms eet, meestal 1 of 2 keer in de week. Alleen als het bijvoorbeeld iets is met veel kcal en het alleen in men macro`s past door door heel de dag heel weinig te eten waardoor ik niet om de 3 uur iets binnenkrijg, dan overschrijdt ik ze wel zodat men spieren toch voldoende voeding krijgen over heel de dag :) dus dan is het wel een cheat meal, maar dit gebeurt zelden. Een kapsalon eet ik trouwens nooit haha ;)

Voeding dat niet binnen je macro's past en waardoor je iets hoger in kcal zit. Denk hierbij aan een kapsalon e.d.
Eet jij in een kapsalon ? xD wtf is kapsalon?

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:32 ----------

Het kan helemaal kloppe dat je pas bijkomt met een overschot van 9000 kcal, maar je hebt toch ook al wel gehoord over dat sommige mensen veel sneller bijkomen als andere door hun stofwisseling enzo, ik ben dus iemand die heel snel bijkomt, en het is ook de bedoeling dat ik bijkom maar zo veel mogelijk in spiermassa en weinig mogelijk in vet. Daarom probeer ik gezond te eten, maar ik ben 16 en eet dus ook wel is graag een hotdog of friet of iets vettigs, maar wanneer is dit nu een cheat meal? Is dit als het niet meer in je macros past en je bijvoorbeeld 300 kcal te veel eet die dag, of geldt dit ook als je een pizza pakt van 1000 kcal, maar de rest van de dag ervoor zorgt dat je minder eet en de pizza zo toch nog in je macro`s doet passen?
Cheat meal is of het nu vettig is of niet... boven je macro's zitten...

Clean en dirty food is anders...

Cheat meal is gelijk ze zeggen... boven je onderhoud of boven je normale bulk niveau.

Een kapsalon is iets van in een kebabzaak met veel calorieen, allemaal groenten en vlees. En oke dus gewoon als ik niet boven men macro`s zit is het geen cheat meal. danku

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Dus, ik moet zaterdag naar een familiefeest met ijs en taart. Als ik nu bijvoorbeeld 1 bol vanille ijs en een stuk bananentaart pak, maar ik pas dit wel in men macro`s van die dag, dus let wat meer op men voeding die dag, kan dit eigelijk geen kwaad? Dit is dus geen cheat meal?

Een kapsalon is iets van in een kebabzaak met veel calorieen, allemaal groenten en vlees. En oke dus gewoon als ik niet boven men macro`s zit is het geen cheat meal. danku

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Dus, ik moet zaterdag naar een familiefeest met ijs en taart. Als ik nu bijvoorbeeld 1 bol vanille ijs en een stuk bananentaart pak, maar ik pas dit wel in men macro`s van die dag, dus let wat meer op men voeding die dag, kan dit eigelijk geen kwaad? Dit is dus geen cheat meal?

En waar ga je exacte voedingswaarden vandaan halen van die taart zodat 't in je macros past? Zorg gwn dat je eens een paar weken constant gaat eten op een x aantal kcal, bijvoorbeeld 2.700 - 3.000. Anders ga je echt niet snel spieren aanmaken en weeg je over een jaar nog steeds niet meer dan 60 kg.

Ik eet nu toch ook constant op 1800 kcal? en ik ben van plan dit in 2 weken te verhogen naar 2500 kcal, ik moet nog wat aanpassen aan zoveel te eten dus doe ik het in stappen

Inderdaad gewoon alles optellen.

Mijn voedingsschema varieert wel redelijk hard, maar ik zal zeggen wat ik gistere heb gegeten voor als je dan nog tips of advies hebt
9uur ontbijt : Magere yoghurt met fruit en havermout kcal 220 Kh 35g vetten 2g eiwitten 16g
half 12 Middag : 2 roereieren, 1 tomaat, 4,5 volkoren boterhammen en een halve kip goulash kcal 702 Kh 76g Vetten 28g Eiwitten 35g
half 3 tussendoortje : 250 gr magere kwark met een banaan kcal 215 Kh 28,5g Vetten 0g Eiwitten 22g
Avondeten 17uur : 100 gr wortelpuree en 1 mediterraanse filetlap kcal 244 Kh 10g Vetten 14g Eiwitten 17g
Tussendoortje 20uur : 60g havervlokken met 200ml halfvolle melk kcal 297 Kh 44g Vetten 7g Eiwitten 15g
Voor het slapen 22uur : 250g magere kwark kcal 220 Kh 7,5g Vetten 0 gr Eiwitten 21gr

Waardoor ik op een totaal kom van ongeveer 1800 kcal met Kh 201g Vetten 53g en eiwitten 126 g

Dit is ongeveer volgens mijn richtlijnen maar zoals ik al zei varieert het elke dag dus vandaag kan het zijn dat ik wat mee koolhydraten eet maar minder vetten, dit verschil is nooit groot.

hmmzz 50kg, had ik toch ff 4 broodjes gezond genomen met kilo pindakaas en 1kg ei

Ik heb net volkoren spaghetti gegeten, maar ben het helemaal vergeten te wegen
weet iemand toevallig hoeveel gram gekookte volkoren spaghetti 1 bord is? Met een bord bedoel ik dan een diep soepbord van gemiddelde grote, niet klein niet groot, dit bord is niet tot de rand gevuld. Weet iemand hoeveel dit is?

toevallig vd week 200 gram gekookt volkoren spaghetti gehad en dat zit op 248kcal.
200gr redelijk bordje vol

Oke dan heb ik nu denk ik ongeveer 300gr gegeten, ik had 1 diep bord net niet tot de rand en dan daarna nog eens de helft ervan. Dus dat zal wel rond de 300 zitten. Dan nog 2 spiegeleieren erop, smaakt wel na beentraining :D

Neem eens wat meer vetten. Kan best als je wil bulken.
Ontbijtje kan ook wel wat groter. Zal niet veel havermout inzitten als het met de zuivel en fruit maar 220 kcal is..

Nee in men ontbijt zit inderdaad niet veel havermout. Maar ik ga elke week men vetten en Kh nog wat verhogen dus vanaf volgende week zal er wel meer havermout inzitten in men ontbijt, want ik vind dit ook maar weinig voor een ontbijt en ik ga ook meer vetten eten door noten toe te voegen.

Beetje normaal ontbijt bevat al 75-100 gram havermout... naast de melk en eventueel eiwitpoeder etc..

Terug
Naar boven