Fitness Seller

buikje dr af trainen

FreddyJaeger

Novice
Waardering
0
Goedemiddag mensen!!

Ik had even een vraaagje..
Ik train nu ongeveer 2.5 jaar goed.
Omdat ik niet echt aanleg moeten de spieren van ver komen:(
Ben nu ook steeds meer bezig met voeding en daarbij creatine en proteine.
Nu wil ik voor de zomer ff dat vetlaagje bij de buik weghebben..
Ik traine ongeveer 4 a 5 x in de week.. en wil dus nu ook cardio erbij pakken..
Is het zo dat wanneer je hardslag harder gaat dan 120 je ook meer spiermassa gaat verbranden?? dat is voor mij namelijk niet de bedoeling..
Ik wil alleen wat droger worden en het buikje moet eraf

Alvast thxx voor je reactie :)

Vooral minder calorieen innemen dan je verbruikt. Zie ook de stickies en zoekfunctie.

Mooie hartslag houden.
Als je bijvoorbeeld 15 min. roeit, 15 min. aan lage intensiteit ben je goed op weg.
Op de sportschool zijn die toestellen meestal voorzien van een 'vetverbrandingsprogramma' die je juiste hartslag berekent en behoudt tijdens de cardio.

normaal zijn er in de gym idd zo van die apparaten die je hartslag meten tijdens het trainen maar je zal het wss moeten vragen en zij kunnen je er normaal alles over vertellen :cool:
als het een goede gym is natuurlijk :p

voeding heeft meer invloed op behoud van spiermassa dan je hartslag.

maximale intensiteit voor cardio tijdens cut is voor mij het punt dat ik naar admen ga snakken.

heeft te maken met het feit of er vooral vet of kh verbrand word.

dat omslagpunt ligt voor mij tussen 150 en 60 hartslag.

je moet dus gewoon nog een normaal gesprek kunnen voeren dan ben je goed bezig :)

voor spierbehoud neem je voor de training veel eiwit en tijdens de training een dextrose/zout/water mix.

het doel van cardio is in het eerste geval hoog houden van het metabolisme. ten tweede kcal verbranden. je moet dus niet bang zijn om dus rond de cardio iets extra's te eten, want doordat je stofwisseling door de carido hoger blijft verbrand je ook extra vet

Je verbrandt of verbruikt in principe geen spier voor energie, ook niet als je intensief traint. Maar je moet dan:

1 Niet nuchter trainen
2 Niet na de KT trainen
3 Niet langer dan 45-50 minuten vlakke kardio doen
4 Hoe intensiever de kardio hoe korter, voor spiersparing dan.

Het gaat erom dat je tijdens de training voldoende glukose in je bloed houdt, uit voeding of uit de glykogeenbuffer, voor de voeding van bv hersenen en rode bloedcellen. Als je dat niet doet, is het lichaam verplicht eiwitten in glukose om te zetten om die organen te voeden, want die draaien alleen op glukose.

De hoogte van de hartslag maakt op zich niets uit. De intensiteit wel: intensievere kardio verbruikt meer kalorieën per tijdseenheid maar je gaat ook sneller door de glykogeenbuffer heen. Als de glykogeen op is en je neemt geen extra KH in, dan begint eiwitafbraak tbv glukoseaanmaak.

Intervalkardio, dwz kardio met een paar forse sprints erin, kost de minste tijd, kost per tijdseenheid de meeste kalorieën, geeft de meeste direkte vetverbranding, en heeft de beste naverbranding en metabole stimulatie.

NB:

Voor afvallen maakt het in principe niet uit of je glukose/glykogeen of vet verbrandt tijdens de training, als het maar geen spiereiwit is. In feite verbrand je altijd allebei, en hoe intensiever de kardio hoe meer van allebei je verbrandt.

De verbrande glykogeenbuffer wordt na de training uit voeding weer aangevuld, terwijl je ondertussen extra vet verbrandt: de naverbranding. Na intensieve kardio is die dan ook veel hoger dan na rustige kardio waarbij je het vet direkt verbrandt.

Uiteindelijk komen -als je je spieren goed beschermt- alle kalorieën die je meer verbruikt dan je inneemt (in welke vorm dan ook) uit je vetvoorraad. Glykogeen is alleen een tussenbuffer om snelheidsverschillen tussen verbruik van energie en aanvoer van energie op te vangen.

tijdens cut word je glycogeendepot niet volledig aangevuld, vandaar dat het belangrijk is ook je glycogeen te sparen om zo toch intensief te kunnen KT'en

Als ik het goed heb, is zoiets wel goed:
net voor de training een 25 gram dextrose nemen,
half uur intervaltraining (gemiddelde hartslag van +- 150)

Dit 3 a 4 keer in de week en ik mag me verwachten aan vetverlies en behoud van vvm. (welja, lichte winst mits krachttraining bij)

Als ik op elderson afga is het dus niet nodig om een uurtje voor de cardio nog wat platte kaas te eten, itt wat rnbflavour zei.

Elderson, wat versta je onder 'vlakke cardio'?
Niet na je KT cardio, wanneer dan wel...op dezelfde dag ander tijdstip of op rustdagen, wat dan géén rustdagen meer zijn?

Bedankt, Elderson...
...'t zou overigens leuk en motiverend zijn wanneer je je progressie met een fotootje laat zien!

@Elderson
Ontzettend goed bezig. Vooruitgang.
Ook je beschrijving van het proces nu, minder technisch dan cijfertjes en juist heel precies het gevoelsmatige deel. Vaak is dat erg belangrijk, minder vastpinnen op de weegschaal en dergelijke, maar goed leren observeren en benoemen wat er in en aan je lichaam veranderd.

Elderson, ik moet bekennen dat ik me aan kan sluiten bij je foto gedachte!

je voeding is 80% van je training. je moet zoveel calorieën innemen die je in staat stelt om normaal te kunnen functioneren. bij zittend werk hoef je natuurlijk niet veel calorieën te nemen. bij zittend, normaal en hard werken is +300 calorieën meer nodig in die volgorde. dus je calorieen normaal nemen en train er 700 a 1000 KCal eraf. voorbeeld: normaal verbruik je 2700 kc per dag trek 700 voor je training eraf en je hebt 2000 = afvallen !:rolleyes:

!
1 Calorie (USA)= 1 KCal (voor rest van de wereld). hier raken mensen af en toe in de waar

Terug
Naar boven