XXL Nutrition

buikspier oefeningen?

powerroel

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

ik heb zelf van alles voor de buikspieren geprobeerd, bijna elke grondoefening etc. Maar hier ben ik nooit echt tevreden over aangezien ik deze niet lang volhoud en er niet een voldaan gevoel van krijg... Heeft iemand een goede vervanger voor deze buikspieroefeningen?

Hanging leg raises. Moet je maar even zoeken op google. Werkt goed voor mij!

^ idd lekkere oefening
Knee raises met een dumbbell kan je ook doen, cable crunch, dragonflags

touch-toe situps voel ik wel enorm goed, en al vanaf 10 reps

• Topic Starter Topic Starter
ik ga die cable crunches is proberen, dragonflags kan ik helaas niet doen in mijn gym volgens mij.

serratus crunches (met gewicht)

Ab wheel

Oh ja ab-wheel rollouts zijn ook best lekker. Oh en vergeet planks niet !

---------- Toegevoegd om 08:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:27 ----------

Hanging leg raises. Moet je maar even zoeken op google. Werkt goed voor mij!

Vind ik persoonlijk echt helemaal niks. Althans zoals ik de meeste mensen ze zie doen. Al dat gezwaai met die benen .. goed als je je heupstrekkers wilt trainen (en dat is de reden dat ik ze wel eens doe), maar het is niet bepaald een dynamische belasting voor je buikspieren. Niet dat er iets mis is met een statische belasting, net als planks en dragon flags. Daar zijn buikspieren voor tenslotte; om je core sterk te houden en je ingewanden te beschermen. Maar voer ze in ieder geval dynamisch uit (dus bekken kantelen naar je borst toe) of voeg een belastte crunch toe.

Dragon Flag (die kun je overal doen als je maar een bankje hebt)
Planks
Side Plank
Dumbbell/Cable Side Bend (Is voor de zijkant van de buikspieren de Obliques)
Weighted Lying Leg-Hip Raise

En natuurlijk met Squatten en Deadliften pak je ook je buikspieren. Persoonlijk doe ik geen crunches, vind ze gewoon irritant, maar de decline crunch is ook wel een goede om te doen.

Laatst bewerkt:
Rope crunches
Squatten
Deadliften
Woodchops

Beste DBB'ers,

ik heb zelf van alles voor de buikspieren geprobeerd, bijna elke grondoefening etc. Maar hier ben ik nooit echt tevreden over aangezien ik deze niet lang volhoud en er niet een voldaan gevoel van krijg... Heeft iemand een goede vervanger voor deze buikspieroefeningen?

De beste buikspier oefeningen;
squat, deadlift, 'willekeurige verzwaarde buikoefening waarbij je niet meer dan 8-10 herhalingen maakt en toch kapot bent' & clean eten

Het lekkerste als je met je benen in de lucht hangt op je kop super zwaar en je ziet echt heel snel resultaat je heb van die ben klemmen met haken er voor ik weet niet hoe ze heten maar zwaarder kan je het niet doen

Terug
Naar boven