XXL Nutrition

Buikspieren hoe en wat?

Bezoekers in dit topic

jaaaaaah

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jun 2006
Berichten
33
Waardering
0
Ik train me buikspieren nu ook al een tijdje, nu vraag ik me af wat is het best... elke dag? 1 keer per week? hoeveel reps en sets??
 
Net hetzelfde als elke spiergroep. 1 a 2 maal per week. reps varieren tussen 4-12
 
Ongelijke spiergroei

dag mensen,

ik vroeg me af hoe ik heb best van mijn "probleem" af kan komen,
aangezien, mijn Linkerborstspier groter is, Linker Lat ook ! maar mijn rechter arm (boven/onder) zijn aanzienlijk dikker ! is dat er af te trainen?
 
dat lijkt me wel,,,kzou verder niet weten hoe...misschien is het handiger om hier een topic over te starten dan het onder buikspieren te posten
 
Buikspieren trainen? Waarvoor dan? :p (*geintje*)
 
Tuurlijk maar een of twee keer per week trainen. Het is een spier en spieren moeten rusten. Je deadlift toch ook niet elke dag? (hopelijk toch...)

Persoonlijk kan ik abs niet tussen de 4-12 reps trainen aangezien ik minimum 15 moet doen en ik kan niet nog hoger in gewicht gaan omdat ik dan last krijg van men rug. Wel kan je leg raises doen rond de 12 reps. Check ff logboeken van de DBB'ers en dan zul je wel wat vinden. Of gebruik de [Link niet meer beschikbaar]
 
is dat een reactie op sjeun? die van buikspieren trainen? waarvoor dan? ik meende dat dat (hopelijk) niet serieus bedoeld was????
 
jaaaaaah zei:
Ik train me buikspieren nu ook al een tijdje, nu vraag ik me af wat is het best... elke dag? 1 keer per week? hoeveel reps en sets??

Als je zwakke buikspieren hebt, hebben ze meer herstel nodig na een training. Na verloop van tijd kun je ze vaker trainen, 3 keer per week ofzo. Ik doe altijd zoveel reps tot het flink gaat branden. Dat kan per set verschillen. Aantal sets en oefeningen moet je ook opbouwen, te beginnen met 1 of 2 sets van 2 oefeningen tot 4 of 5 sets per oefening en misschien ook wel 4 of 5 oefeningen.
 
boerenkool zei:
Als je zwakke buikspieren hebt, hebben ze meer herstel nodig na een training. Na verloop van tijd kun je ze vaker trainen, 3 keer per week ofzo. Ik doe altijd zoveel reps tot het flink gaat branden. Dat kan per set verschillen. Aantal sets en oefeningen moet je ook opbouwen, te beginnen met 1 of 2 sets van 2 oefeningen tot 4 of 5 sets per oefening en misschien ook wel 4 of 5 oefeningen.
Maar ik train ze dus al een tijdje en merk dat ik best wle vaker kan dus je zegt 3 keer per week maximum?
 
Ik train buikspieren altijd aan einde van iedere training (4 maal per week dus).
Ik doe dan twee oefeningen, bijvoorbeeld crunches, leg raises etc. Werkt perfect
 
Luukie23 zei:
Ik train buikspieren altijd aan einde van iedere training (4 maal per week dus).
Ik doe dan twee oefeningen, bijvoorbeeld crunches, leg raises etc. Werkt perfect
Ik train 2 keer per week daarin verwerk ik ook buikspier oefeningen... plus thuis nog wat...
 
jaaaaaah zei:
Ik train 2 keer per week daarin verwerk ik ook buikspier oefeningen... plus thuis nog wat...

Das in principe goed, maar het gaat erom met welke intesiteit je traint natuurlijk. Let er ook op dat de buikspieren uit verschillende sub-groepen bestaan (simpel gezegd het bovenste deel, onderste deel en zijkant). Verschillende oefeningen leggen de nadruk op verschillende delen
 
misschien heeft iemand hier nog wat aan...ik vind het aardig handig...de oefeningen kent idereen denk ik wel maar er staan ook handige dingen in die je moet weten...bijvoorbeeld dat rechtop zitten alleen al heel goed kan zijn voor een platte buik... btw er staat trouwes in dat je maximaal 4 maal in de week deze oefeningen uit mag voeren

[Link niet meer beschikbaar]
 
jaaaaaah zei:
is dat een reactie op sjeun? die van buikspieren trainen? waarvoor dan? ik meende dat dat (hopelijk) niet serieus bedoeld was????
gewoon algemeen vertellen :)
 
Luukie23 zei:
Das in principe goed, maar het gaat erom met welke intesiteit je traint natuurlijk. Let er ook op dat de buikspieren uit verschillende sub-groepen bestaan (simpel gezegd het bovenste deel, onderste deel en zijkant). Verschillende oefeningen leggen de nadruk op verschillende delen
klopt daarom hou ik het bij belangrijke....onderste, bovenste en zijkanten...dus 3 verschillende oefeningen per dag... met ongeveer 4 sets van 10 a 12 reps
 
Train jullie de buikspieren voor de hardheid, voor de vorm of dat je oefeningen beter kan uitvoeren? Oefeningen beter kan uitvoeren -> als je sterkere buikspieren kan je toch oefeningen beter uitvoeren (dus zwaarder gaan)? En welke oefeningen zyn dit?
 
Back
Naar boven