XXL Nutrition

Buikspieren trainen terwijl ik moet aankomen.

Ruwie

Cool Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Een tijdje geleden dat ik hier gepost heb maar ik zat toch met een vraagje die jullie denk ik wel weten. Ik heb nu bijna mijn orientatiejaar van de Landmacht afgerond. Ik wil gaan solliciteren voor cluster 4 (dit is de zwaarst mogelijke cluster) Je hebt die dus nodig voor bijv. Luchtmobiele brigade of KCT. Een van de eisen is dat je wel 65 weegt. Dit weeg ik dus niet.

Ik ben nou ongeveer 3 maanden bezig bij een dieetiste om aan gewicht bij te komen. Het helpt wel al goed. Maar ik wil mijn buikspieren ook blijven ontwikkelen en buikspieren blijven behouden. Ik train nou ongeveer evenveel mijn buik maar ik heb het idee dat de spieren achteruit gaan door het veel eten.

Dus mijn vraag is: Kan veel eten invloed hebben op buikspieren en zoja, hoe kan ik toch veel blijven eten en toch buikspieren blijven behouden?

Alvast bedankt!:cool:

Die spieren die blijven wel. Misschien onder een vetlaagje, maar ze lopen niet weg ;)

Wil je soms een sexy six-pack op het slagveld achterlaten ofzo ? Zorg nou maar dat je aankomt, anders kun je beter een andere carriere gaan kiezen.

Spieren zullen zeker niet zomaar verdwijnen omdat je meer eet, zeker niet als je ze nog steeds goed traint.

Gewoon blijven knallen en niet te veel op je sixpack kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie hulp!

@Wazzup

Het gaat mij niet om een coïtusxi sixpack te behouden maar buikspieren heb je gewoon nodig in het leger. En dus alleen maar aankomen is niet voldoende.

Nee klopt, gewoon vaker oefeningen doen en veel eten..

Je maakt het alleen maar moeilijker als je weinig eet om je buikspieren 'te behouden'.
Spieren heb voedingsstoffen nodig om te groeien.

@Wazzup

Het gaat mij niet om een coïtusxi sixpack te behouden maar buikspieren heb je gewoon nodig in het leger. En dus alleen maar aankomen is niet voldoende.

Ah...

Ik ben nou ongeveer 3 maanden bezig bij een dieetiste om aan gewicht bij te komen. Het helpt wel al goed. Maar ik wil mijn buikspieren ook blijven ontwikkelen en buikspieren blijven behouden. Ik train nou ongeveer evenveel mijn buik maar ik heb het idee dat de spieren achteruit gaan door het veel eten.

Als jij gewoon zwaar genoeg traint (squat, deadlift, overhead press, pullups, ...) en wellicht een paar setjes crunches en planks doet zullen je buikspieren echt niet verdwijnen... sterker nog, op een calorieoverschot zullen je buikspieren sowieso niet verdwijnen. Je idee dat je spieren erop achteruit gaan is niet gebaseerd op de realiteit, maar waarschijnlijk op het zelfbeeld dat verandert doordat je iets vetter wordt en de harde belijning van je six-pack ziet vervagen. (gok ik)

Meer dan 65 HELE KILOS???????????wajooooooooooooo

OT: als je je buikspiere traint in de bulk (met goede core oefeningen) worde ze zo sterk als een kogelvrij vest.
Dus maak je daar maar geen zorgen over.

Squat, Deadlift en standing millitary press verstevigen je buikspieren als geen ander!
More eat = meer massa. Helaas ook wat vetmassa. Je kan het zo gek maken als jezelf wilt.

Je kan altijd nog wat van mij lenen offcourse 10kg moet genoeg zijn toch :P

maargoed blijf gewoon trainen ik heb er ook wel een laag vet voor zitten maar daaronder is het hard je moet het zien als een stootkussen

• Topic Starter Topic Starter
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik ga zo veel mogelijk proberen te eten en toch mijn buikspieren blijven training. Ondanks dat ik ze over een poosje niet meer kan zien weet ik toch dat ze er zitten;)

halo kan iemand me helpen

halo

ik ben 17 jaar en wil volgend jaar naar het leger. Ik zou graarg duiker-ontmijner worden bij de marine. Ik zou me moten inschrijven voor 29 maart.
het probleem is om de fysieke testen te geraken. daarom zou ik vragen of iemand me wat tips kan geven. mijn lopen is goed ik zou in 10 min 14.4km/uur op de loopband kunnen halen en in 1 min 25 push-ups doen en 39 sit-ups doen. mijn LO leraar zegt dat het lopen en de push ups geen probleem zou moeten zijn. Inderdaad in 44 sec kon ik mijn 25 push-ups doen. maar die sit-ups zijn voor mij een grote ramp ik geraakte in 1 min maar aan 17 en dit in nog altijd 0 op 20. Mijn vraag is nu of iemand mij tips kan geven of mij zeggen hoe ik deze moet trainen om zo rap mogelijk aan die 39 of meer te geraken. Het grote probleem is dat van bijna 0 moet starten.

vriendelijke

als je meer spieren krijgt wordt je automatisch zwaarder.
je weegt geen 65??
wtf:P

@Wazzup

Je hebt echt geen six-pack NODIG in dienst, maak je daar nou maar geen zorgen over (tenzij je graag extra aandacht onder de douche wilt hebben)

Iets meer vet worden je buikspieren echt geen klap minder van... het feit dat je ze niet ziet zegt echt helemaal niks over de kracht van je rompspieren. Gewoon blijven trainen terwijl je meer eet... wordt je alleen maar sterker van

halo

ik ben 17 jaar en wil volgend jaar naar het leger. Ik zou graarg duiker-ontmijner worden bij de marine. Ik zou me moten inschrijven voor 29 maart.
het probleem is om de fysieke testen te geraken. daarom zou ik vragen of iemand me wat tips kan geven. mijn lopen is goed ik zou in 10 min 14.4km/uur op de loopband kunnen halen en in 1 min 25 push-ups doen en 39 sit-ups doen. mijn LO leraar zegt dat het lopen en de push ups geen probleem zou moeten zijn. Inderdaad in 44 sec kon ik mijn 25 push-ups doen. maar die sit-ups zijn voor mij een grote ramp ik geraakte in 1 min maar aan 17 en dit in nog altijd 0 op 20. Mijn vraag is nu of iemand mij tips kan geven of mij zeggen hoe ik deze moet trainen om zo rap mogelijk aan die 39 of meer te geraken. Het grote probleem is dat van bijna 0 moet starten.

vriendelijke

Altijd nieuwe topic maken voor jouw eigen dingen.
Ik vind het persoonlijk respectloos om in iemand zijn vraag/antwoord stelsel jouw eigen vraag te posten en dus de aandacht naar jou toe trekt..

Je hebt al een eigen post en ik hoop dat je dat al doorhad ;) niet meer doen dus! :P

Terug
Naar boven