AndroidHealthClinic

buikspieroefeningen met holle rug

jeweethet22

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
58kg
hallo ik heb een probleem
ik heb last van een wat holle rug waardoor ik niet plat met mijn rug op de grond kan liggen en dus geen crunches kan doen.
hebben jullie misschien suggesties voor andere buikspieroefeningen

Tuurlijk kun je je rug wel op de grond krijgen.. gewoon de bekken naar voren kantelen als je op de vloer ligt(evt met benen op een bankje) en dan je crunch doen.

ik doe niet anders, je moet je wel superconcentreren om je onderrug plat op de grond te houden, alleen dat plathouden is al een oefening op zich..

In hoeverre is het nodig om je onderrug volledig op de grond te krijgen? Waar staat geschreven dat dit goed zou zijn voor weet ik veel wat?

Bij mij recht de onderrug zich automatisch deze het automatisch bij een crunch als ik helemaal bovenaan ben, maar in de uitgestrekte fase heb ik wel een kromming hoor.

In hoeverre is het nodig om je onderrug volledig op de grond te krijgen? Waar staat geschreven dat dit goed zou zijn voor weet ik veel wat?

Bij mij recht de onderrug zich automatisch deze het automatisch bij een crunch als ik helemaal bovenaan ben, maar in de uitgestrekte fase heb ik wel een kromming hoor.

normaal gesproken niet... bedoelde meer van: als je toch een buikspieroefening doet waarom dan niet gelijk werken aan je holle rug..

ik heb last van een wat holle rug waardoor ik niet plat met mijn rug op de grond kan liggen en dus geen crunches kan doen.

Alle andere goede buikspier oefeningen doen die beweging voorover buigen, dus nee we hebben geen andere.
Gewoon crunches doen en niet piepen. Mijn rug is ook hol en ik kan ook crunches doen.

Dat je rug op de vloer moet zijn is fitness praat. Fitvak ge****.

Gewoon een opgerolde handdoek onder je onderrug plaatsen.

Wees trouwens blij met die holling. Maakt buik oefeningen effectiever http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/sit-ups-redefined-85917/, sommige mensen kopen zelfs een speciaal matje daarvoor (ab-mat)

vraagje , als je wil buispieren hebben moet je een laag vet procent hebben .
zou dat lukken met 14 % , en juist met crunches ??

ik doe niet anders, je moet je wel superconcentreren om je onderrug plat op de grond te houden, alleen dat plathouden is al een oefening op zich..

Ik heb dat dus ook. De instructeur die pilates geeft had mij die opmerking gemaakt en ook tips gegeven maar dit lukt helaas niet.

Hij bedoelt natuurlijk zichtbare buikspieren..

Dat weet ik nog zo net niet.
Er zijn zat mensen die denken niet aan de buik te kunnen werken omdat ze te dik zijn, of dus als ze een holle rug hebben.........
Net zo'n onzin als de rug niet willen versterken omdat je een zwakke rug hebt.

allemaal BS dus.

ja dat weet ik maar wel een zichtbare six pack he

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:17 ----------

ja idd

Dan moet je zorgen dat je onder de 10% komt dan zie je als het goed is al zat abs aftekeningen of blokken.

ik heb exact het zelfde dat is echt badd somige oefening gemoet er zo hard op lete en die dn trug na beneje drukke is indd al een oefening op zich zelf maar wat zoude goede oefeningen zijn voor die holle rug weg te krijgen?

no crunches, no probs.

hier man

Mike Robertson zei:
Myth #2 – Sit-ups and crunches aren't that injurious.

I can't believe we're still arguing this stuff.

I would've hoped by now that we've all thrown crunches and sit-ups by the wayside. I honestly think there are some coaches/trainers that simply enjoy being contrarian and going against the grain.

I also think some people who write a lot on the Internet flat-out don't train enough people to have perspective on what's safe and effective, and what's not.

You may not like Stuart McGill, but the guy has done his homework on the spine. If you want to get your lower back healthy, there are safer and more effective ways to train the core than performing sit-ups until you enjoy the unique pleasure of a herniated disc.

The new argument is that crunches "aren't that bad." From a low back perspective, I might be able to agree – a properly executed crunch primarily moves at the thoracic spine, not the lumbar spine.

Yet think about the body-wide effects of crunching – a crunch trains the rectus abdominus by pulling the rib cage down.

When we pull the rib cage down, we increase the thoracic kyphosis. This sets off a cascade of events – we increase the kyphosis, thus losing t-spine extension. This consistently puts our scapulae in a poor position, not to mention putting our gleno-humeral joint at an increased risk for impingement as well.

So now our "not so bad exercise" has compromised our ability to safely overhead press, back squat, or basically do any exercise where we have a barbell on our back or overhead.

Doesn't sound like a good option for me.

If I left it at that, I'd have basically told you what sucks and not to do it. Let's get to the fun stuff, what you CAN do, and how to get the most out of it.

When the rubber hits the road, I feel like the following exercises are not only more effective for training the core, but more enjoyable (and less mind-numbing) as well.

br br br brooooooonnnnn:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/21st_century_core_training_1

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven