Fitness Seller

bulkschema 4000kcal

bodybuilding321

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hoi jongens ik ben vrij nieuw op dbb forum , Ik heb zojuist een bulkschema voor mezelf gemaakt , me lengte gewicht etc staat ook in het schema ik zou graag willen weten of me schema zo juist is.
even wat opmerkingen , :
1. Ik eet aleen komkommer omdat ik het koud eet ivm school en lus niets qua groenten :( ( daarom pak ik pille)
2. de 4000kcal is omdat ik vroeger een heel mager mannetje was ( nu nogsteeds ) maar ben wel wat aangekomen
3. Ik volg hierbij een split schema:
maandag: borst/tricep buik - dinsdag: rug bicep - woensdag buik - donderdag: benen schouders - vrijdag: bicep tricep buik
4. me macro's zijn atm: eiwit 275 koolhydraten 406 vetten130
volgens site's om te bereken krijg ik dit als advies:
4000 kcal
2200 kcalcarbs 55%
1000 kcal vetten 20%
800 kcal eiwitten 25% is dat juist denken jullie?

zoo ja , zal ik dan mijn eiwit shakes smorgensvroeg weghalen en inplaatsdaarvan iets eten zoals havermout brinta etc om de koolhydraten iets hoger te krijgen en de eiwitten iets lager?

Verder als iemand advies heeft ik hoor het graag!
hoop dat jullie me kunnen helpen
Hier mijn schema:
bulk 2015.png

Ik denk dat 2 handjes amandelen wel iets meer bevatten dan 233 kcal. 1 handje noten = circa 30 gram. Dus 60 gram en heb even gekeken dat is circa 350kcal. Dus dat is per dag ongeveer 360kcal extra.

Daarbij ziet het prima uit verder, ik zou persoonlijk de eiwitten en vetten iets omlaag brengen en de carbs verhogen. Meer nemen dan je nodig hebt, vind ik persoonlijk zonde. Zeker omdat vetten en eiwitten dure bronnen zijn. Dan kun je beter wat goedkope carbs pakken. Je kan eventueel de kaas vervangen door pindakaas en de handjes noten halveren. Je kan dan rijst verhogen en eventueel 's ochtends in je eiwitshake havermout/brinta/rijstmeel oid doen.

Daarbij, bevat 40 gram Night Protein SLECHTS 18 gram eiwitten Dat lijkt me verder niet te kloppen. Je neemt ook 2x een pre-workout?! Daarbij zou ik het aantal groente verhogen. Je kan eventueel koude Mexicaanse groenten nemen en/of broccoli als je niets lust. Dat went koud heel snel :)

Trainingsschema zou ik naar 3x fullbody gaan of 2daagse split. Aangezien 1x in de week alle spiergroepen lang niet zo effectief is als alle spiergroepen (minimaal) 2x te trainen.

Heb je hier iets aan? Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat 2 handjes amandelen wel iets meer bevatten dan 233 kcal. 1 handje noten = circa 30 gram. Dus 60 gram en heb even gekeken dat is circa 350kcal. Dus dat is per dag ongeveer 360kcal extra.

Daarbij ziet het prima uit verder, ik zou persoonlijk de eiwitten en vetten iets omlaag brengen en de carbs verhogen. Meer nemen dan je nodig hebt, vind ik persoonlijk zonde. Zeker omdat vetten en eiwitten dure bronnen zijn. Dan kun je beter wat goedkope carbs pakken. Je kan eventueel de kaas vervangen door pindakaas en de handjes noten halveren. Je kan dan rijst verhogen en eventueel 's ochtends in je eiwitshake havermout/brinta/rijstmeel oid doen.

Daarbij, bevat 40 gram Night Protein SLECHTS 18 gram eiwitten Dat lijkt me verder niet te kloppen. Je neemt ook 2x een pre-workout?! Daarbij zou ik het aantal groente verhogen. Je kan eventueel koude Mexicaanse groenten nemen en/of broccoli als je niets lust. Dat went koud heel snel :)

Trainingsschema zou ik naar 3x fullbody gaan of 2daagse split. Aangezien 1x in de week alle spiergroepen lang niet zo effectief is als alle spiergroepen (minimaal) 2x te trainen.

Heb je hier iets aan? Succes!
Hee , Ja hier heb ik zeker iets aan bedankt dat je even de tijd hebt genomen om me te helpen!
(ps de amandelen handjes had ik op 20Gram gerekent en dat weeg ik altijd af mijn fout zal het gelijk even verbeteren in me schema )
en de night protein had ik inderdaad van plaats 36 gram de helft van de macros neer gezet 18 dus goed gezien :D
de groenten allemaal al geprobeert maar ik vind het zo vies van jongs af aan all , maar kan het met de vitaminen + mineralen en andere vitaminen pillen ook goed komen?
en ik zal zeker de 3x pw fullbody gaan proberen
(de preworkout neem ik omdat er op staat dat het ook voor post workout kan gebruikt worden dus vandaar en voor de extra kcal :P)

Schrap 1 schep eiwitten bij het ontbijt en neem daarvoor in de plaats een schep haverrmout erdoorheen.
Je eiwitten zijn nu wel erg hoog.

Omaga3 bevat ook kcal als het goed is.. bij mij 20 kcal per/stuk

Graag gedaan :) Groente moet je leren eten, net als kwark. Ga het zeker doen, het is zeker belangrijk. Als het echt echt niet lukt, kun je inderdaad voor een multi gaan. Ik zou niet een multi nemen met 100+ ADH bij een vitamine. Dat is namelijk veel te veel. Er zitten ook wel wat vitamines in havermout, noten etc etc. Ik zou eerst even kijken hoe het gaat zonder multi's en kan je er later altijd één bij nemen als je merkt dat het kut gaat. Omega-3 en D3 gaat altijd goed.

2g/kg lichaamsgewicht EW is meer dan voldoende, en dit is meer een bulk voor iemand die ON is:p. 1000 kcal overschot lijkt me teveel van het goede, probeer eerst eens 300 en let op de weegschaal. Als je +-0,5kg per week pakt zit je goed. Anders kun je nog altijd verhogen. BCAA's zijn trouwens ook overbodig, je krijgt genoeg eiwitten(aminozuren) binnen.

Verder ziet het er netjes uit:).

Terug
Naar boven