AndroidHealthClinic

Burning the fat?

f4r0ut

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m60
Massa
58kg
Vetpercentage
26%
Guys,

Heb rond gekeken en hier en daar wat sticky's gelezen, hoop ervan opgestoken! Maar er verandert geen steek aan mijn vetpercentage. Dus ff voorstellen.

profiel
vrouw, 20 jaar, 1.60 lang, 60 kg

doel
vermindering vetpercentage (zit nu hoog, rond de 25-30) en wil afdalen naar 15 (maar ik weet niet of dit een realistische/haalbare norm is..) ik heb vooral veel buikvet, overige doelen benen/armen droog trainen

training
maandag rond 7 uur
buikspieren 5 x 10 en squats 5 x 10
opdrukken 2 x 15 en zij buikspieren 1 x 25
cardio 30 min, schaduwboksen 10 min (als ik zin heb)

dinsdagavond rond 5 uur
boksen

woensdagavond rond 7 uur

donderdagavond rond 7 uur

vrijdagavond rond 5 uur
boksen

zondagmiddag rond 1 uur

voeding
sinds 17 oktober eet ik strikt gezond, daarvoor niet heel erg strikte naleving op voeding.. ik geen vlees, wel vis..

ochtend rond 7/8 uur
4 a 6 sneetjes bruin brood met gezond beleg

middag rond 4/5 uur
2 stuks fruit, verdeeld of ik eet ze in een keer op
soms - als ik colleges heb - 2 a 4 sneetjes brood met gezond beleg

avond rond 9/10 uur
wat de pot schaft, neem meestal alleen de groente en vis, geen zetmeelrijke producten, die vermijd ik het liefst.. (is dit wel ten goede? - meestal maken we rijst..)

ik train voornamelijk in de avond, dus vandaar dat mijn avondeten zo laat valt.. (wel super slecht om na training te eten, zucht..)

Verder drink ik over de gehele dag 2/3 liter thee/water. Soms af en toe sneak ik naar een lunchroom om met vrienden te gaan lunchen, dan neem ik meestal koffie en een redelijk gezond broodje met zalm ed. Doe niet aan frisdrank, dus dat drink ik ook niet.

Dus dat.

Ik train ook sinds 17 oktober zo intensief.. Alleen tijdens tentamen en vakantie periode van de fitness staakt mijn training.. Wel gaan die buik en squats training wel door in mijn kamer.

Dus, doe ik iets fout?

Oja, wist niet precies waar ik dit hele topic moest plaatsen, dus had ik het maar hier geplaats..:)

Ga beter eten, goed trainen, en goed slapen.

Zeker dat je minimaal 2 van deze fout doet, de eerste 2 namelijk sowieso al.

Je valt niet verder af? Is je gewicht gelijk? Zo ja, hoe lang al?

Heb je rekening gehouden met mogelijke vochtretentie? Maandelijkse hormoonniveau?

Inderdaad zetmeelrijke producten vermijden scheelt een hoop kcal, maar ik denk dat je voor jouw lengte en gewicht ook nog wel iets minder boterhammen per dag kunt eten. Maak van 4-6 gewoon 4, en van 2-4 2 sneetje en je zit al weer op een redelijk verschil dat je over een paar weken weer de goede kant op kan sturen.

Je training kan nog wel iets beter denk ik, squats en buikspieren zijn goed maar je hebt ook nog armen en een rug die flink energie kunnen verbruiken. Wat meer gebalanceerde fullbody trainingen van maken dus. :)

Je kunt ook nog je cardio intesiever maken, dus het half uurtje sneller joggen, intervals doen, etc.

Ik zou rustig iets aanpassen en kijken wat het doet, weer wat aanpassen, weer kijken, etc.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik wil inderdaad beter gaan eten en trainen. Wil beginnen met cutten wanneer ik een eigen huis heb, want nu zitten mijn ouders al te zeiken dat ik zo weinig eet.

Mijn gewicht zit in principe al jaren gelijk. Ook vanaf mijn strikte eetpatroon is het niet gewijzigd.

Vochtretentie? Nee, niet daar mee bezig gehouden.. En hormoonniveau ook niet.. =')

Edit: vandaag had ik 3 sneetjes op! Daar had ik genoeg aan. Middag eet ik pas brood als ik colleges heb of HEEL erge trek. Meestal volstaat 3 stuks fruit wel in de middag..

Gister in de fitness ook weer een paar oefeningen gedaan met armen en rug.. Maar ik weet niet hoe ze in 'bb-taal' moet schrijven, dus had ik dat maar achterwege gelaten. Ik doe meestal oefeningen met dumbbells, dus geen zware krachttraining met apparatuur.. Of bevelen jullie dat wel aan?

Zijn eiwitshakes geschikt om mee af te vallen?

Btw, trainingschema word vanaf januari weer anders. Zit te denken om spinning erbij toe te voegen maar dan gaat er waarschijnlijk een dagje fitness of boksen weg..

Ik denk dat je maar rustig rond moet kijken op het forum. stickies lezen in alle secties, logs etc. Ik merk in je begin post dat je nog weinig weet op het gebied van voeding en training. Bergen aan informatie ligt op dit forum voor het oprapen, dus dat komt wel goed. veel succes!

edit:
Wat je misschien wel direct kan toepassen is je eten rondom je training te plannen. In je huidige schema heb je een zeer uitgebreid ontbijt, terwijl je dat waarschijnlijk niet zo hard nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat je sochtends ontzettend honger hebt omdat je savonds geen zetmeel/koolhydraten binnen krijgt.
Probeer die 4-6 broodjes te verminderen naar 2, of een bak brinta, en neem een kopje rijst bij je avondeten. Savonds voor en na het trainen heb je voeding veeel harder nodig!
Neem een stuk fruit bij je ontbijt en na je trainen voor directe energie.
Eiwitshakes kunnen een goede aanvulling op je voeding zijn, zeker als je vegetarier bent. Eet kwark, ei, vis, noten.

Wat sport betreft denk ik dat je te veel traint op een lage intensiteit. doe een tandje terug, maak een 3 daags split schema of fullbody, dit kun je bij oefeningen vinden. Zorg dat je het bij basis compound oefeningen houd, langzaamaan probeer je naast de basis oefeningen uit om uiteindelijk tot een persoonlijk schema te kunnen komen wat voor jou werkt.

Wanneer je de ijzers pakt, probeer hier dan alles uit te halen! Kwaliteit boven kwantiteit. Je merkt dat je veel minder tijd nodig hebt voor betere prestaties.
als basis kun je uit gaan van 3 sets van 8 tot 12 reps. Wanneer je boven dit aantal uit komt, kan je meer gewicht pakken. Na je KT cardio van 20/30 minuten en daarna kan je heerlijk avondeten, dat is puur voeden van je spieren!

Verder, maak een eetschema en WO schema zoals je die kunt vinden in de stickies(met de EKV verhoudingen) en laat hem beoordelen bij de voeding en training sectie.

Zo.. Nu ga ik trainen. nogmaals succes!

Laatst bewerkt:
Ik heb gister maar eens goed de voeding sticky's doorgelezen! Weet nu ook ongeveer wat ik moet doen als ik wil gaan cutten begin januari.

Ik vermijd denk ik nu brood aangezien dat teveel KH levert, ga liever aan de brinta en de nodige eiwitten in melk in de ochtend. Zal mijn voedingsschema - eenmaal gemaakt - posten in de voedingssector ^^

Zal meer gewichten erop zetten dan dat ik zorgen maak om de kwantiteit.

Thanks voor de tips! Jij ook succes :)

post anders eens je voedingsschema

Allereerst, goed van je dat je in vet wilt afvallen!

Uhm, je voeding is klote, maar dat wist je zelf natuurlijk al.

Brood heeft op sommige mensen een klote effect, en ik heb hetzelfde denk ik. Ik kan - denk ik - slecht tegen koolhydraten. Dat heeft te maken met je stofwisseling en de manier waarop je lichaam voedingstoffen inneemt.

Ik zou dus voor 2-4 sneetjes brood gaan, en dan bruin brood.

Als je echt diehard wilt zijn en resultaat ook snel wilt boeken, dan vermijdt je alle drankjes en ga je alleen voor water, thee en/of melk. Eerst gaat het moeilijk worden en wil je graag prik, maar dat gaat vanzelf weg.

Ik zie dat je al geen fris drinkt, goedzo!

Probeer 4-6 maaltijden per dag te eten, met als avondmaal wat extra. Kip, kalkoen en vis zijn heel goed omdat ze vrijwel altijd hoog in de eiwitten zitten en laag in carbs en vetten.

Over je training...... In het begin deed ik ook alleen maar abs, maar dat werkt tegen je. Om je abs te laten verschijnen zul je cardiovasculaire oefeningen moeten doen. Iedereen heeft een abs, maar omdat er vet omheen zit, ziet niemand je abs. Daarom moet je dat vet verminderen, en uiteindelijk ga je vanzelf je abs zien. Dus, eens per week doen.

Ik heb zelf ook op boksen gezeten, en we deden vaak crunches/pushups. Dus daar kan je helaas niets aan doen.

Afvallen in vet kan niet op 1 plek, dus als jij het vet om je middel kwijt wilt, dan gaat dat niet samen zonder dat je ook op andere plekken vet kwijtraakt. Je lichaam beslist uiteindelijk waar je vet kwijtraakt.

Doe dus krachttraining in combinatie met cardio. Eerst lekker krachtraining, 1-3 spiergroepen per sessie, en daarna lekker cardio.

Ik vind persoonlijk een slanke dame veel aantrekkelijker dan een gespierde, mjah, dat ben ik weer. Bodybuilding doe je voor jezelf uiteindelijk.

Iig, veel succes!

Laatst bewerkt:
Maar we doen het ook niet voor jou :o

*Zucht*

Wat is dat nou weer voor onzin ???

My bad, bedoelde er totaal niets mee.

Maar ik dacht altijd dat vrouwen het moeilijker hebben met spieren zichtbaar krijgen ivm met lage concentraties (heel weinig) testosteron in hun lichaam. Correct me if I am wrong.

Edit:

Heb het berichtje wat genuanceerder neergezet.

hij snapt er vrij weinig van pff

Leg uit^^.

ik ga mijn voedingsschema asap maken en posten :D

Je eet erg weinig en valt nog niet af. Je lichaam gaat dus erg spaarzaam om met energie (misschien een lage stofwisseling door vroeger gedieet te hebben?) ofwel ben je erg gevoelig voor koolhydraten. Ik zou proberen om nog lager te gaan in koolhydraten en vetten te verhogen.

Je weet te weinig om te gaan slagen. Kennis geeft je de macht over je lichaam. Zorg dat je die kennis dan ook tot je neemt.

Je zegt :
vermindering vetpercentage (zit nu hoog, rond de 25-30) en wil afdalen naar 15 (maar ik weet niet of dit een realistische/haalbare norm is..)

Ik kan je vertellen zelfs 5% is een haalbare norm. Het is maar net hoe het met je motivatie zit en de kennis. Je meot realistische doelen kunnen stellen, kennis omtrent training en voeding hebben en cardio uitvoeren. In jou geval aangezien je niet de inzichten in de wetenschap achter sport bezit, raad ik je stellig aan het boek Burn the fat, feed the muscles te gaan lezen. Je zult er veel aan hebben.

klopt het dat je maar 3x per dag eet? of zit ik weer met mn neus te lezen (komt vaak voor)

Je weet te weinig om te gaan slagen. Kennis geeft je de macht over je lichaam. Zorg dat je die kennis dan ook tot je neemt.

Je zegt :
vermindering vetpercentage (zit nu hoog, rond de 25-30) en wil afdalen naar 15 (maar ik weet niet of dit een realistische/haalbare norm is..)

Ik kan je vertellen zelfs 5% is een haalbare norm. Het is maar net hoe het met je motivatie zit en de kennis. Je meot realistische doelen kunnen stellen, kennis omtrent training en voeding hebben en cardio uitvoeren. In jou geval aangezien je niet de inzichten in de wetenschap achter sport bezit, raad ik je stellig aan het boek Burn the fat, feed the muscles te gaan lezen. Je zult er veel aan hebben.

Het is een meisje dus 5% is niet bepaald realistisch. 15% is een heel laag vetpercentage voor een vrouw maar wel te doen voor de meeste.

5 % is idd niet realistisch, zeker niet naturel

Terug
Naar boven