Amand heeft telkens eigenlijk maar half gelijk. Ze generaliseert teveel, op basis van wat er voor haar werkt. Dat is hoogst onverstandig en sommige dingen zijn ronduit onzin zoals wat ze stelt over Whey.
Whey poeder is gewoon een goede manier om snel aan een hoop goede eiwitten te komen. Als je de juiste verhoudingen wilt bereiken in je dieet dan is whey gewoon een goed middel. Dit heeft geen ruk met wel-of-niet ´natural´ gaan. Die term is gereserveerd voor het niet-gebruiken-van-anabolen en wheypoeder is absoluut geen steroid, maar gewoon voedsel. Dus, Amand, gelieve dit soort onzin voortaan weg te laten want het verwart de boel.
Kwark is 1 van de dingen die je kunt nemen waar langzame eiwitten inzitten. Dát is de reden dat veel mensen het voor het slapen gaan nemen. Maar je kunt ook casseine whey aanschaffen en hier snel een shake van naar binnen tikken. Magere kwark bevat overigens behoorlijk wat suiker. Ik heb me laten vertellen dat je beter hütekäse (spelling? ik bedoel in elk geval cottage cheese) kunt nemen omdat de verhoudingen daar beter zijn. Het vet daarin schijnt een betere keuze te zijn dan de koolhydraten in de magere kwark. Zelf neem ik ´s avonds nog wel eens een paprika gevuld met cottage cheese. Gewoon de paprika in 4en snijen, pitjes eruit en elk kwart aftoppen met cottage cheese. Beetje peper er overheen voor de smaak. Of knoflookpoeder

Makkelijk, lekker.
Groene groentes zijn een goed idee als je inderdaad een eiwitrijk dieet aanhoudt. Dit helpt namelijk bij het afvoeren van bepaalde afvalstoffen, en is met name goed voor de huid (sommige mensen krijgen een beetje puistjes van een eiwitrijk dieet). Kijk uit met eieren. Er zitten een hoop eiwitten in eieren, maar ook een hoop vet. En dan bedoel ik verzadigd vet (het verkeerde) en niet het onverzadigde vet (het goede). Onverzadigd vet zit voornamelijk in vis.
Light frisdranken zijn prima. Light fruitsappen zijn klote. Sommige mensen freaken over het aspartaam wat als suikervervanger in light cola enzo zit, maar ondanks hun heftige overtuigingen zijn hier (nog) geen echte bewijzen voor. Zelf drink ik regelmatig cola light. Beter dan die suikertroep in vruchtensap of gewone frisdrank.
Wat vetten betreft: deze heb je inderdaad nodig. Maar bij het uitrekenen van mijn voedingsschema komt dit meestal vanzelf wel goed. Mocht je te weinig hebben, neem dan visolie capsules of neem inderdaad wat vis.