XXL Nutrition

Burning the fat?

• Topic Starter Topic Starter
Harris Benedict Katch McArdle
1435 1277 BMR
2224 1980 Onderhoud
2002 1782 Cutten
2447 2178 Bulken

(eerste rij is de HB formule, tweede van KA)

Nou ik heb het uitgerekend.. Wist alleen mijn vet% niet zeker dus heb ik maar het uiterste getal 30 genomen. Kan ook best kloppen, heb veel vet rondom mijn buik. Via een site mijn VP gemeten.

Moet ik van de Harris Benedict of van de Katch McArdle fromule de onderhoud nemen? En daarvan dan 500 kcal onder zitten..

Laatst bewerkt:
Katch McArdle schijnt het beste te zijn. En die 500 kcal is in jouw geval teveel denk ik. Hou het op -20% van je TDEE. Dat is dan dus 356 kcal eraf.

---------- Post toegevoegd Fri 30 Dec 2011 om 22:41 ----------

Enneh, weet je dat wel zeker? 30 procent? Dat zou ik eerst maar eens door laten meten als ik jou was. Volgens mij maakt dat voor je berekeningen niet eens zo heel veel verschil hoor.

1980-356=1624 kcal per dag consumeren.

thanks, ik hoop dat ik eindelijk dat ik van mijn plateau af kom, zit al jaren op gewicht van 60 kg.. en daar MOET eens eindelijk verandering in komen! Streefgewicht is 40 kg.

Ik start begin januari, 1 januari

En iedereen een gelukkig nieuwjaar btw:)

Gelukkig nieuwjaar :) Enneh, ik zou me niet blind staren op je gewicht. Kijk naar je vetpercentage. Veeeeel belangrijker.

30% vetpercentage is wel erg veel hoor.

ik ben ook 1,60m en weeg 57kg, mijn vetpercentage ligt bij 22%
en ja, ook ik vind dat ik veel vet rond mijn buik heb.

40kg vind ik aan de andere kant dan weer heel weinig, zelfs voor een vrouw....
ik ga nu de cut in met een streven naar 50 kg. Ik hoop intussen door te gaan met spieren trainen, om zo op een bepaald moment uit te komen een vetpercentage van 18% bij 50kg.
Weet niet of dit na 1 cut al gaat lukken.... maar er komen nog meer jaren na 2012 ;)

begin met een full body schema,je zal je toch moeten inschrijven in een gym.betere voedingschema.
carbs nemen bij ontbijt ,voor en na training (snelle carbs)
na training moet je wel eten
maar je moet weten wat.
neem voor slapen minimum 300gr magere kwark en of volle (goede vetten)

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jan 2012 om 15:51 ----------

waaaaat 40kg?ben je gek.concentreer je op je spiegelbeeld.
als je krachttraining doet zal je gewicht niet echt dalen(dan spreek ik echt over kracht)
spieren wegen meer dan vet.ik kom van 46kg,
ik voel me beter en zie er beter uit.

Jullie ook allemaal met je getallen ;) Je moet niet naar de weegschaal kijken maar naar de vetmeting. Dat is echt het enige wat telt. En dat van die minimum 300 gram magere kwark is ook heel sterk afhankelijk van je persoonlijke voedingsplan, dus vergeet dat alsjeblieft ook gelijk. Amand kan ook niet weten of dat voor jullie wel klopt of niet.

Ja ik heb mijn vetpercentage niet gemeten met zo'n huidplooi meter. Alleen via een site, ga het denk ik wel asap in the gym doen.

Maar gewicht hangt ook redelijk af van de lichaamsbouw.. Zal me wel meer concentreren op mijn vet%!

Nu moet ik alleen nog mijn voedingsschema maken en mijn workout updaten naar een fullbody schema indeed.

Iig zit er als standaard in mijn voeding:

Ochtend: brinta met magere melk
Tussen: wss fruit en wat noten
Middag: tuna met salade of magere kwark/yoghurt en fruit
Voor trainen: wss fruit en wat noten of havermoutpannenkoek met eiwitten
(na trainen: miss kwark?)
Avond: wat de pot schaft (vermijd hier zetmeelrijke producten zoals aardappel, rijst ed)
Voor slapen: magere kwark

Moet alleen de verhoudingen en hoeveelheid nog berekenen.

Gelukkig nieuwjaar :) Enneh, ik zou me niet blind staren op je gewicht. Kijk naar je vetpercentage. Veeeeel belangrijker.

Jullie ook allemaal met je getallen ;) Je moet niet naar de weegschaal kijken maar naar de vetmeting. Dat is echt het enige wat telt. En dat van die minimum 300 gram magere kwark is ook heel sterk afhankelijk van je persoonlijke voedingsplan, dus vergeet dat alsjeblieft ook gelijk. Amand kan ook niet weten of dat voor jullie wel klopt of niet.

+1 en +1

Ga af op de vooruitgang in de sportschool, verandering van je spiegelbeeld en eventueel een vetmeting maar ga niet te veel af op gewicht. Als je lekker bezig ben win je spier en verlies je vet. Dan zal je gewicht niet heel hard veranderen maar fysiek enorm vooruitgaan!

Schema ziet er degelijk uit, pas wel op met de noten: makkelijk veel calorieen. Schrijf eens op hoe veel het allemaal is (calorieen etc.) en hou dan bij hoe het gaat. Zowel Katch McArdle als Harris Benedict geven maar richtlijnen: elk metabolisme is anders.

Dat is zo. Maar wat ik zo vreemd vind is dat ik afgelopen paar weken (lees 3/4) enorm heb zitten snoepen. Maar qua gewicht en omvang ben ik niets veranderd. Ik las ergens in deze thread dat ik dan mijn verhouding KH en vetten dan moest wijzigen. (Uiteraard zegt dit niet zozeer heel veel over mijn vet%, misschien wel iets over mijn metabolisme? Weet zelf niet waar ik dat antwoord moet gaan vinden, misschien dat dit nuttige info is.. Zit al heel lang op een plateau).

Ben ook van plan om whey te gebruiken als dit positieve uitwerking heeft op mijn cutting, heb het wel ergens gelezen.

Btw je mag toch zolang gaan cutten als je wilt :')

Thanks for the reactions allemaal btw, me gusta

Laatst bewerkt:
begin niet direct met whey joh,
begin alles natural.
idem : ik kan niet exact bepalen wat je moet eten.
maar kwark voor het slapen gaan is ideaal om drger te worden.
diner : neem je liefst geen aardappelen.te snelle carbs en teveel zetmeel.
neem veel groene groentjes en een omelet van 4eieren ofso.
en ik zie geen vetten?
deze eetgewoontes word je echt gewoon.
wel moet ik je zeggen.je gaat vreemde blikken zien.
bv :ik neem groot bak kwark.en krijg ik constant commentaar.maar nu zeg ik gwn van.ik prop tenminste niet alles in wat ik lekker vindt.ik weet wat ik in mijn lichaam steek.
op den duur (als je resultaat boekt)zal je van die eieren tonijn etc allemaal genieten.
en onthoud dit : er niets bters dan bb levenstijl om je vet te verlagen.
en tevreden te zijn en dan met veel kracht.

succes

vb : zalm makreelfilet panga vis kip(zonder vel) gehakt ei tonijn in olie(als je te kort aan je vetten komt)
noten (geen gezouten)
groenten bonen linzen .zoveel te kiezen.en frisdranken vermijden ook al is het light.
enkel nemen bij je junkdagje (indien je die neemt)
alles volkoren.geen witte zetmeelproducten.
na de late namiddag liefst geen carbs nemen.of enkel uit groentjes.

hopelijk ben je er wat mee

Sws ben ik al een fanaat van tuna en ei, dus geen problemo!
Ja vetten krijg ik binnen door avondmaal (olijfolie/plant. olie)

Ik krijg sws altijd vreemde blikken naar me toe geworpen, alledaagse shizzle:D

Amand heeft telkens eigenlijk maar half gelijk. Ze generaliseert teveel, op basis van wat er voor haar werkt. Dat is hoogst onverstandig en sommige dingen zijn ronduit onzin zoals wat ze stelt over Whey.

Whey poeder is gewoon een goede manier om snel aan een hoop goede eiwitten te komen. Als je de juiste verhoudingen wilt bereiken in je dieet dan is whey gewoon een goed middel. Dit heeft geen ruk met wel-of-niet ´natural´ gaan. Die term is gereserveerd voor het niet-gebruiken-van-anabolen en wheypoeder is absoluut geen steroid, maar gewoon voedsel. Dus, Amand, gelieve dit soort onzin voortaan weg te laten want het verwart de boel.

Kwark is 1 van de dingen die je kunt nemen waar langzame eiwitten inzitten. Dát is de reden dat veel mensen het voor het slapen gaan nemen. Maar je kunt ook casseine whey aanschaffen en hier snel een shake van naar binnen tikken. Magere kwark bevat overigens behoorlijk wat suiker. Ik heb me laten vertellen dat je beter hütekäse (spelling? ik bedoel in elk geval cottage cheese) kunt nemen omdat de verhoudingen daar beter zijn. Het vet daarin schijnt een betere keuze te zijn dan de koolhydraten in de magere kwark. Zelf neem ik ´s avonds nog wel eens een paprika gevuld met cottage cheese. Gewoon de paprika in 4en snijen, pitjes eruit en elk kwart aftoppen met cottage cheese. Beetje peper er overheen voor de smaak. Of knoflookpoeder :) Makkelijk, lekker.

Groene groentes zijn een goed idee als je inderdaad een eiwitrijk dieet aanhoudt. Dit helpt namelijk bij het afvoeren van bepaalde afvalstoffen, en is met name goed voor de huid (sommige mensen krijgen een beetje puistjes van een eiwitrijk dieet). Kijk uit met eieren. Er zitten een hoop eiwitten in eieren, maar ook een hoop vet. En dan bedoel ik verzadigd vet (het verkeerde) en niet het onverzadigde vet (het goede). Onverzadigd vet zit voornamelijk in vis.

Light frisdranken zijn prima. Light fruitsappen zijn klote. Sommige mensen freaken over het aspartaam wat als suikervervanger in light cola enzo zit, maar ondanks hun heftige overtuigingen zijn hier (nog) geen echte bewijzen voor. Zelf drink ik regelmatig cola light. Beter dan die suikertroep in vruchtensap of gewone frisdrank.

Wat vetten betreft: deze heb je inderdaad nodig. Maar bij het uitrekenen van mijn voedingsschema komt dit meestal vanzelf wel goed. Mocht je te weinig hebben, neem dan visolie capsules of neem inderdaad wat vis.

@Trium: eieren bevatten ook goede vetten, daarnaast ook belangrijk vitamine D wat een gunstig effect kan hebben op spiergroei.

verzadigd vet (het verkeerde) en niet het onverzadigde vet (het goede)
Ik heb studies gezien dat minder verzadigd vet zou kunnen helpen afvallen, maar dat wil nog niet zeggen dat het slecht is he. Het is toch juist gunstig voor de hormoonproductie?

Light frisdranken zijn prima. Light fruitsappen zijn klote. Sommige mensen freaken over het aspartaam wat als suikervervanger in light cola enzo zit, maar ondanks hun heftige overtuigingen zijn hier (nog) geen echte bewijzen voor. Zelf drink ik regelmatig cola light. Beter dan die suikertroep in vruchtensap of gewone frisdrank.
En de caffeine erin dan? Bij vruchtensap kun je kijken of het 100% sap is of toegevoegde zuiker heeft. Dat lijkt me dan beter dan cola light.

Probleem van aspartaam is dat het een hongergevoel kan opleveren.
Hoorde laatst ook van een studie dat aspartaam het lichaam laat denken dat het suiker is, en dus een insulinepiek tot gevolg heeft. De resultaten heb ik niet gezien helaas, weet iemand hier meer van?

Ff toevoeging op trium: de vetten zitten in het eigeel. En over weinig vet wat Amanda zei: noten zitten bomvol met goede vetten. Verder heeft trium helenaal gelijk.

@Trium: eieren bevatten ook goede vetten, daarnaast ook belangrijk vitamine D wat een gunstig effect kan hebben op spiergroei.

True! Maar goed, ik geef ook alleen maar aan dat ze enigzins met beleid moet omgaan met eieren hé. Niet dat ze ze helemaal moet laten staan. Ik neem zelf dagelijks 2 hele eieren en 2 eiwitten :)

Ik heb studies gezien dat minder verzadigd vet zou kunnen helpen afvallen, maar dat wil nog niet zeggen dat het slecht is he. Het is toch juist gunstig voor de hormoonproductie?

En de caffeine erin dan? Bij vruchtensap kun je kijken of het 100% sap is of toegevoegde zuiker heeft. Dat lijkt me dan beter dan cola light.

Niet elke frisdrank bevat caffeine. Overigens is appelsap zelfs bij 100% sap nog steeds 80% suiker. Dat is nou juist het linke van fruitsappen. Zelf wil ik nog wel eens het sap opdrinken van blikken ananas. Heerlijk :D

Probleem van aspartaam is dat het een hongergevoel kan opleveren.
Hoorde laatst ook van een studie dat aspartaam het lichaam laat denken dat het suiker is, en dus een insulinepiek tot gevolg heeft. De resultaten heb ik niet gezien helaas, weet iemand hier meer van?

Dat heb ik vaker gehoord, maar dat is volgens mij al tijden ontkracht. Ik denk ook niet dat het lichaam zich zo makkelijk om de tuin laat leiden. Maar goed, ik kan het wat dit betreft natuurlijk zeker helemaal mis hebben.

Niet elke frisdrank bevat caffeine. Overigens is appelsap zelfs bij 100% sap nog steeds 80% suiker. Dat is nou juist het linke van fruitsappen. Zelf wil ik nog wel eens het sap opdrinken van blikken ananas. Heerlijk :D
Ananassap is wel njamnjamnjam inderdaad, peren en druiven ook :)

Zelfs al zou caffeine helpen afvallen terwijl zuikers weer meer kcal zijn die verbrand zouden moeten worden, heb ik toch liever fructose dan caffeine en dus liever fruit sap (zonder toegevoegd zuiker) dan cola light.

Maar ik heb ook gehoord dat fructose juist helpt afvallen terwijl caffeine herstel in de weg zit.

Terug
Naar boven