Fitness Seller

Burning the fat?

Kijk uit met eieren. Er zitten een hoop eiwitten in eieren, maar ook een hoop vet. En dan bedoel ik verzadigd vet (het verkeerde) en niet het onverzadigde vet (het goede). Onverzadigd vet zit voornamelijk in vis.

Waarom zou verzadigd vet slecht zijn? Trouwens in eieren zit zowel verzadigd als onverzadigd vet, net zoals in alle dierlijke producten.

En in magere kwark zitten niet veel kh. In die van de aldi zit 3-4 gr per 100 gr kwark.

Ananassap is wel njamnjamnjam inderdaad, peren en druiven ook :)

Zelfs al zou caffeine helpen afvallen terwijl zuikers weer meer kcal zijn die verbrand zouden moeten worden, heb ik toch liever fructose dan caffeine en dus liever fruit sap (zonder toegevoegd zuiker) dan cola light.

Maar ik heb ook gehoord dat fructose juist helpt afvallen terwijl caffeine herstel in de weg zit.

Ik denk dat dat wel meevalt. Suiker en fructose zijn veel slechter als je wilt afvallen. Die zou ik zoveel mogelijk vermijden. Niets mis met een beetje cafeïne zolang je niet overdrijft.

Laatst bewerkt:
Waarom zou verzadigd vet slecht zijn? Trouwens in eieren zit zowel verzadigd als onverzadigd vet, net zoals in alle dierlijke producten.

Verzadigd vet is nou juist waar je dik van wordt en waar je hartaanvallen van krijgt. Je mag er wel IETS van hebben, maar probeer zoveel mogelijk onverzadigde vetten te nemen ipv verzadigd. Als je t niet gelooft, zoek dan effe op wikipedia.

Verzadigd vet is nou juist waar je dik van wordt en waar je hartaanvallen van krijgt. Je mag er wel IETS van hebben, maar probeer zoveel mogelijk onverzadigde vetten te nemen ipv verzadigd. Als je t niet gelooft, zoek dan effe op wikipedia.

Werd vroeger gedacht, is nu wel ontkracht. Het gaat om verhoudingen.

True! Maar goed, ik geef ook alleen maar aan dat ze enigzins met beleid moet omgaan met eieren hé. Niet dat ze ze helemaal moet laten staan. Ik neem zelf dagelijks 2 hele eieren en 2 eiwitten :)

Niet elke frisdrank bevat caffeine. Overigens is appelsap zelfs bij 100% sap nog steeds 80% suiker. Dat is nou juist het linke van fruitsappen. Zelf wil ik nog wel eens het sap opdrinken van blikken ananas. Heerlijk :D

Dat heb ik vaker gehoord, maar dat is volgens mij al tijden ontkracht. Ik denk ook niet dat het lichaam zich zo makkelijk om de tuin laat leiden. Maar goed, ik kan het wat dit betreft natuurlijk zeker helemaal mis hebben.

Frisdrank is gewoon slecht. Water en echte vruchtensap is imo veel beter. De sap zit ook vol met gunstige stoffen zoals vitamines en mineralen die we goed kunnen gebruiken. In goede sap zit geen toegevoegde suiker.

Maar hoe kan je nou zeggen dat sap slecht is en dan vervolgens een blik ananassap leegdrinken wat puur suikerwater is........?

eieren zijn niet slecht, dat ze slecht zijn is een fabeltje uit de jaren'80 vorige eeuw. Al eet je er 6 of 10 op een dag. Alles draait om de verhoudingen van vetten en vetzuren.

mbt zoetstoffen, zijn meestal gewoon 4 cal per gram.......en nog sneller dan gewone suiker en dextro. Je gebruikt er doorgaans alleen veel minder van dan van suiker.

Frisdrank is gewoon slecht. Water en echte vruchtensap is imo veel beter. De sap zit ook vol met gunstige stoffen zoals vitamines en mineralen die we goed kunnen gebruiken. In goede sap zit geen toegevoegde suiker.

Maar hoe kan je nou zeggen dat sap slecht is en dan vervolgens een blik ananassap leegdrinken wat puur suikerwater is........?

eieren zijn niet slecht, dat ze slecht zijn is een fabeltje uit de jaren'80 vorige eeuw. Al eet je er 6 of 10 op een dag. Alles draait om de verhoudingen van vetten en vetzuren.

mbt zoetstoffen, zijn meestal gewoon 4 cal per gram.......en nog sneller dan gewone suiker en dextro. Je gebruikt er doorgaans alleen veel minder van dan van suiker.

Grrr ik heb nooit beweerd dat je helemaal nooit fruitsappen mag nemen, of dat alle fruitsappen slecht zijn. Mijns inziens is ananas sap uit een blik ananas schijven dan ook nog eens veel gezonder dan een pak geraffineerde appelsap of sinaasappelsap. In al mijn posts heb ik aangegeven dat je moet letten op de balans.

ik eet 4a5hele eieren per dag.en ik leef nog.
alles met mate en alles natural mogelijk is de beste manier.whey?ze is een beginneling
begin eerst met eiwitten te eten uit je voeding.
truim : natuurlijk vergelijk ik het wat ik doe.omdat ik ook moeilijkheden had.

frisdranken moet je zeker afschaffen.neem dan liever een koffie met de echte suiker.
al die zoetstoffen zijn nog eens bewerkt en hebben heel veel nadelen.
ik denk dat je meer bij de sticky's moet lezen en beetje bij jezelf uitproberen meer kennis en beter resultaten zal boeken.
idem niet iedereen is hetzelfde.
ik gaf haar een vb. aangezien ze een beginneling is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb al sticky's gelezen, niet allemaal.
Sws drink ik alleen versgeperste perssinaasappelen, thee en water.
Dus al die andere zooi niet.

OT: wat is beter? Fullbody schema 6x pw of een split schema?

begin met een een full body 3x per week en daarnaast wat cardio .
je hele lichaam moet hieraan wennen.hoe at je vroeger?veel of weinig?
indien je te weinig binnenkreeg moet je wekelijks opbouwen met kcal van 100 tot 250kcal per week.want de meeste vrouwen zitten wel in een crash dieet.

begin met een een full body 3x per week en daarnaast wat cardio. Je hele lichaam moet hieraan wennen.hoe at je vroeger?veel of weinig? indien je te weinig binnenkreeg moet je wekelijks opbouwen met kcal van 100 tot 250kcal per week.want de meeste vrouwen zitten wel in een crash dieet.

Wat is vroeger? Ik at tot mijn 15 slecht. Daarna geleidelijk enigzins wat gezonder. Ben nu tijdens mijn 18e jaar heel wat gezonder gaan eten.
Nu 19-20 jaar at ik redelijk wisselvallig slecht en gezond.
Had een dieet gehouden vanaf oktober tot november. Halverwege december maand at ik weer ongezonder.

Nu per 1 januari eet ik een strikt dieet. Zie vorige post voor schema. Voornamelijk veel eiwit uit kwark/melk en brinta en tonijn en groene groentes met af en toe noten. Ingedeeld in 6 porties.

Is het trouwens mogelijk om een fullbody schema 6 x in de week te doen? Met al dat cardio etc. erbij

Trouwens iemand tips voor een gezonde alternatief wat je in kan doen in je magere kwark (begin een beetje de smaak zat te worden..)

Is niet echt aan te raden. Zou het bij 3-4 keer per week houden. Die rust heb je echt nodig om te herstellen, zo niet dan train je als een p*ssy.

Wat vruchtjes of (laag calorische) siroop is wel nice, alleen zitten wel vaak simpele suikers in. Maar t moet ook leuk blijven natuurlijk ;)

Voedingsschema+trainingsschema
Status: cutting. Kcal: 1480.
Ekv verhouding is 30/50/20.. Weet nog niet of dat werkt.

Brinta met melk 7u
Fruit 2x 10u
Brood met tonijn, huttekase, ui 13u
Tonijn met salade/brood/huttekase of kwark met brinta 16u
Yoghurt/kwark met siroop 18u
-TRAINING-
Avondmaal 21u
Kwark met siroop 23u

Workout, cardio is 20 min hardlopen en 25 min crosstrainer
Op rustdagen boksen of cardio 45 min met buik

Dag 1
Borst chest press, dumbbell press, pectoral 3x10
Biceps standing cable curl, dumbbell curl, reverse curl 3x10
Triceps dip machine, triceps push down, reverse triceps push down 3x10

Dag 2
Rug lat mach, vertical row 3x10 lower back rom 4x10
Schouders shoulder press, bent over raises, side raise, front raise 3x10

Dag 3
Benen horizontal leg press, leg extension, leg curl 3x10 sitting calf raises 3x20
Buik crunches, side crunches, reverse crunches 4xuitputtend

Schema was eigenlijk van een vriend van mij die ook vet% wil laten zakken, heb zijn schema meegekregen.. Maar wat vinden jullie? Kan ik deze schema ook hanteren?

PS: McMetronome thanks for the advice:) me gusta

Is het trouwens mogelijk om een fullbody schema 6 x in de week te doen? Met al dat cardio etc. erbij

Trouwens iemand tips voor een gezonde alternatief wat je in kan doen in je magere kwark (begin een beetje de smaak zat te worden..)

Je kunt wel fullbody 6x doen voor een aantal weken maar dan met een lage intensiteit.

Door je kwark kunt je wat eiwitpeoder mengen met wat amandelen en kaneel.
Of gewoon met ananas op waterbasis, ideeen zat :D

---------- Post toegevoegd Sun 8 Jan 2012 om 23:32 ----------

Schema ziet er opzich goed uit, al zou ik schouders op een andere dag pakken aan het begin van je training. Rug misschien wat meer oefeningen en squat en uitstappen toevoegen aan je beentraining

Je kunt wel fullbody 6x doen voor een aantal weken maar dan met een lage intensiteit.

Door je kwark kunt je wat eiwitpeoder mengen met wat amandelen en kaneel.
Of gewoon met ananas op waterbasis, ideeen zat :D

Ja, of cacao. Kaneel doet het ook altijd goed ja. Vooral erg lekker als je er ook een appel doorheen mikt :D

Ja zeker;) Maar fruit(fructose) kun je het best mijden bij het afvallen

+1

Ja, ben ook van plan om whey te gebruiken in mijn kwark.

Squats en lungus heb ik idd toegevoegd aan mijn beentraining! 1 x 25 bij beide na de beenoefeningen op apparatuur (maar volgens mij doe ik meer beenoefeningen.. doe ook daarnaast nog 2 oefeningen.. geen idee hoe ze heten..)

Zal wel ff meer oefeningen doen voor mijn rug:)

btw ff schema aangepast met dagen erbij:

maandag benen en schouders
dinsdag boksen
woensdag rug en biceps
donderdag cardio en buik
vrijdag borst en triceps
zaterdag rust
zondag cardio en buik

Planning is zomer primabello eruit te zien XD

Terug
Naar boven