XXL Nutrition

Burning the fat?

Schema was eigenlijk van een vriend van mij die ook vet% wil laten zakken, heb zijn schema meegekregen.. Maar wat vinden jullie? Kan ik deze schema ook hanteren?

PS: McMetronome thanks for the advice:) me gusta

Ik vind t een scheitschema. Dé grote drie (deadlift, squat en benchpress) zitten er geen van allen in en dat zijn bij uitstek de oefeningen voor goede kracht en massagains en om een goede basis te bouwen.

En no problemo. Me wattes? :p

Door je kwark kunt je wat eiwitpeoder mengen met wat amandelen en kaneel.
Of gewoon met ananas op waterbasis, ideeen zat :D

Ik weet niet maar in mijn bak kwark (appie huismerk) zit al 45gram eiwit, als je whey toevoegd verspreid dan je eiwitten over de dag ipv de helft in één meal te stoppen.

Squats en lungus heb ik idd toegevoegd aan mijn beentraining! 1 x 25 bij beide na de beenoefeningen op apparatuur (maar volgens mij doe ik meer beenoefeningen.. doe ook daarnaast nog 2 oefeningen.. geen idee hoe ze heten..)

Zal wel ff meer oefeningen doen voor mijn rug:)

btw ff schema aangepast met dagen erbij:

maandag benen en schouders
dinsdag boksen
woensdag rug en biceps
donderdag cardio en buik
vrijdag borst en triceps
zaterdag rust
zondag cardio en buik

Planning is zomer primabello eruit te zien XD

Squats en lunges zijn hele goede oefeningen. Goede oefeningen voor je rug zijn deadlifts, pullups en rows met dumbbells of barbels (BOR, DB Row, Pendlay Row etc). Verdeling qua spiergroepen ziet er goed uit, zou alleen niet op zondag buik pakken. Je core gebruik je heel veel bij zware compounds als squats en deadlifts. Dat is de reden waarom buik veel na benen getrained word. Als je zondag buik isoleert en maandag squat hebben je buikspieren weinig tijd om te herstellen. Ben benieuwd naar je keuze qua oefeningen!

Zie vaak dat mensen de fout maken dat ze benen als 1 spiergroep zien. Maar het zijn er 3 , dus pak deze op een aparte dag zodat je alle delen en hoeken goed kunt aanpakken. Enkele setjes van 25 reps is zinloos, probeer 3-4 setjes van 8-15 reps. Je schouders kun je bv voor je borst en triceptraining aanpakken.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 00:06 ----------

@McMuffin, dan eet jij wel weinig eiwitten:D

Laatst bewerkt:
25 herhalingen.wat saai.beste is sqauts walking lunges en deadlift.
je benen worden echt gevormd en strak.

• Topic Starter Topic Starter
En no problemo. Me wattes? :p

Squats en lunges zijn hele goede oefeningen. Goede oefeningen voor je rug zijn deadlifts, pullups en rows met dumbbells of barbels (BOR, DB Row, Pendlay Row etc). Verdeling qua spiergroepen ziet er goed uit, zou alleen niet op zondag buik pakken. Je core gebruik je heel veel bij zware compounds als squats en deadlifts. Dat is de reden waarom buik veel na benen getrained word. Als je zondag buik isoleert en maandag squat hebben je buikspieren weinig tijd om te herstellen. Ben benieuwd naar je keuze qua oefeningen!

Ik weet niet of ik de DL kan.. Uitproberen dus..
Zondag word dan alleen cardio! :D
Ik doelde overigens op: de single station hip adductor die de binnen/buitenkant van je benen doen..

Zal er 4 setjes van 8-15 reps ervan maken, thanks!

ME GUSTA = ME LIKE :D

Zie vaak dat mensen de fout maken dat ze benen als 1 spiergroep zien. Maar het zijn er 3 , dus pak deze op een aparte dag zodat je alle delen en hoeken goed kunt aanpakken. Enkele setjes van 25 reps is zinloos, probeer 3-4 setjes van 8-15 reps. Je schouders kun je bv voor je borst en triceptraining aanpakken.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 00:06 ----------

@McMuffin, dan eet jij wel weinig eiwitten:D

3 aparte dagen voor lowerbody lijkt me overkill en niet de beste weg voor een beginner, just my 2ct.
En ik had het even over TS, idd wat omhoog afgerond ;)

Hoe gaat t trouwens met misses f4r0ut?

ik bedoelde quads, hams en kuiten op 1 dag. maar alles op een apate dag kan ook:)

Owja die wel allemaal aandacht geven :D

3 aparte dagen voor lowerbody lijkt me overkill en niet de beste weg voor een beginner, just my 2ct.
En ik had het even over TS, idd wat omhoog afgerond ;)

Hoe gaat t trouwens met misses f4r0ut?

Omhoog afgerond? Umm.. nu ben ik de draad kwijt :)

Tsja, laten we zeggen dat ik nu wel gezond eet maar de ekv verhoudingen nog niet helemaal heb afgewogen etc. ben nu bezig met een cutschema maken dmv een excel sheet - best pittig stuff bro..

Btw las ergens dat ik fruit moest vermijden. Waarom? Het zijn toch complexe en snelle carbs die ik kan gebruiken na training?

check: hier heb ik mijn first timers cut schema :0

Bijlagen

Zou zeker na 3-4 dagen een refeed doen om te voorkomen dat je metabolisme achteruit gaat. En de havermout om 23:30 eerder op de dag nemen, havermout=koolhydraten=brandstof=niet nodig als je gaat slapen :)

Verder me gusta :)

Dan scrap ik gewoon die havermout! Vond het alleen mijn kwark lekkerder maken is niet perse nodig:). Heb ook voor de motivatie een log gemaakt woopwoop!
Zal idd een refeed doen, dus alleen wat meer gezonder carbs eten toch:0

Terug
Naar boven