MuscleMeat

Breaking News Buurman bekent dubbele moord

De DBB PI-Squad knoopt hier zonder problemen de losse eindjes aan elkaar. :roflol:

Heeft ie dan die 2 andere personen die in de auto waren ook vermoord, en dat ander meisje op haar fiets? Lijkt me nog veel onduidelijk.

Edit: ok, dat zijn dus al zeker 4 moorden.

dit gaat over die 2 mensen in die auto

btw is er een connectie tussen die directeur van de school en dat meisje want ze hebben dezelfde familienaam in het artikel?

Laatst bewerkt:
dit gaat over die 2 mensen in die auto

btw is er een connectie tussen die directeur van de school en dat meisje want ze hebben dezelfde familienaam in het artikel?

Aah, ok, dacht dat er nog eens 2 andere personen in die auto lagen ook, maar zijn dus dezelfde. :o

En als die kerel ook nog eens Annick Van Uytsel zou vermoord hebbe :eek:
Ik zeg: doodstraf :cool:

update

"Ronald J. was moegetreiterd door de vriend van Shana"

HLN UPDATE Na urenlange ondervragingen heeft de 38-jarige buurman van Shana Appeltans de dubbele moord op het 18-jarige meisje en haar vriend Kevin Paulus (22) bekend. Ronald J. zit sinds dinsdagochtend in de cel. Het parket van Hasselt wilde de bekentenis van de man niet bevestigen op een persconferentie die vanmiddag plaatsvond. Procureur des konings Marc Rubens zei wel dat er een bijzondere doorbraak was in het dossier die wijst naar de oplossing. "Ronald J. was moegetreiterd door de vriend van Shana", zegt zijn advocaat, die voor J. optrad bij diens scheiding.

Ruzie?
Het is onduidelijk waarom Ronald J., een man zonder strafblad, in de loop van deze nacht bekend heeft en wat zijn motief voor de moord op het jonge koppel is. Meer dan een paar burenruzietjes zouden er niet geweest zijn tussen hem en de familie Appeltans. Volgens sommige bronnen zou de man in de nacht van de feiten ruzie gekregen hebben met het jonge koppel, toen beiden thuiskwamen. Hij zou hen bedreigd hebben met een wapen en verplicht hebben in hun wagen te stappen. Daarop zou hij Kevin en Shana hebben doodgeschoten.

buren kunnen soms het bloed onder je nagels vandaan halen...

Toch een knappe moord, lijkt me niet geheel met voorbedachte rade namelijk.

Jammer voor hem dat hij niet genoeg ballen had om na de moord z'n gedrag onopvallend te houden, dan was hij er misschien nog onderuit gekomen ook.

Ronald J. is iig geen e-warrior. :o

En nu van een iets meer fatsoenlijke bron. ;)

'Buurman moegetreiterd door familie Shana'

Ronald J. was moegetreiterd door de familie Appeltans. De familie van de vermoorde Shana zou de buurman maandanlang gepest hebben en in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 januari sloegen bij de man de stoppen door.
Dat zegt advocaat Jan Lambert, die de belangen van Ronald J. behartigde tijdens het afhandelen van de scheiding met zijn vriendin. Dat was in de jaren 2006, 2007 en 2008.

Ronald J. had in het gerechtelijk onderzoek meester Lambert als zijn advocaat opgegeven, maar die is vooral een advocaat inzake echtscheidingen. Advocaat Lambert bezocht donderdagvoormiddag Ronald J. in de Hasseltse gevangenis.

'Ik ga voor de man nu een advocaat inzake strafrecht zoeken. De man heeft de feiten bekend. Voor deze feiten leek hij een perfecte leerkracht, die goed met kinderen omging. Het is zeer bevreemdend dat hij tot zoiets in staat is. Ronald J. zal dus serieus onderzocht moeten worden om te weten wat hem ertoe bracht deze feiten te plegen', aldus meester Lambert.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF07012010_042

Ik had al het vermoeden dat er meer aan de hand was, die familie is dus ook niet helemaal zuiver.

Moet precies wel een toffe familie zijn, die familie appeltans :scratch:

Lijkt wel een bizarre familie, zien er nogal achterlijk uit eigenlijk.

Ik had al het vermoeden dat er meer aan de hand was, die familie is dus ook niet helemaal zuiver.
Ik geloof ook wel dat de familie hem wat getreiterd heeft, maar om de woorden van de advocaat van de man nu meteen als het bewijs hiervoor te zien lijkt me een beetje makkelijk.

Jammer voor hem dat hij niet genoeg ballen had om na de moord z'n gedrag onopvallend te houden, dan was hij er misschien nog onderuit gekomen ook.

Niet met voorbedachte rade? Als het waar is en hij heeft ze opgewacht met een vuurwapen, vervolgens gedwongen om in de auto te stappen en ze daarna af te schieten en tenslotte de auto in de brand zetten om de sporen te wissen? Dan lijkt me dat een heel uitgewerkt plan.

Ik geloof ook wel dat de familie hem wat getreiterd heeft, maar om de woorden van de advocaat van de man nu meteen als het bewijs hiervoor te zien lijkt me een beetje makkelijk.
Als advocaat ga je je cliënt duidelijk vragen om de waarheid te zeggen, anders is verdedigen haast niet mogelijk. Dus ik verwacht niet dat dit een leugen is, al kan de man het natuurlijk wel overdrijven.

Als advocaat ga je je cliënt duidelijk vragen om de waarheid te zeggen, anders is verdedigen haast niet mogelijk. Dus ik verwacht niet dat dit een leugen is, al kan de man het natuurlijk wel overdrijven.
Wat die advocaat uit proportie kan blazen, zal hij ook uit proportie blazen. Jarenlang treiteren, burenruzie, enkele meningsverschillen... allemaal voor interpretatie vatbaar en moeilijk te bewijzen of te ontkrachten. Tuurlijk zal je die advocaat nooit horen zeggen dat zijn cliënt het gedaan heeft owv een klein meningsverschilletje.

Wat die advocaat uit proportie kan blazen, zal hij ook uit proportie blazen. Jarenlang treiteren, burenruzie, enkele meningsverschillen... allemaal voor interpretatie vatbaar en moeilijk te bewijzen of te ontkrachten. Tuurlijk zal je die advocaat nooit horen zeggen dat zijn cliënt het gedaan heeft owv een klein meningsverschilletje.
Jij denkt toch zeker niet dat die man gaat moorden om een kleinigheidje? ;)

Moegetreiterd :roflol:, laat me niet lachen, hij wilde gewoon doden, z'n drang was te sterk. Nu maar even proberen te rationaliseren door te zeggen dat hij getreiterd werd.:rolleyes:

Dan vind je het ook jammer voor hem dat hij dat meisje niet meer heeft kunnen verkrachten?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven