Fitness Seller

Cannabis en oestrogeen

Dat acne verhaal kan ik dan nog wel inkomen, maar dat buikvet verhaal slaat echt nergens op. Alsof je dan alleen precies bij je buik extra vet aan gaat komen door hormoon schommelingen. En denk je dat je deze nadelige effecten alleen ondervind door dagelijks gebruik of ook bij wekelijks gebruik?

• Topic Starter Topic Starter
Dat acne verhaal kan ik dan nog wel inkomen, maar dat buikvet verhaal slaat echt nergens op. Alsof je dan alleen precies bij je buik extra vet aan gaat komen door hormoon schommelingen. En denk je dat je deze nadelige effecten alleen ondervind door dagelijks gebruik of ook bij wekelijks gebruik?

cannabis -> meer oestrogeen -> meer buikvet (eigenschap van oestrogeen), vrij logisch toch?

bij mannen dan welteverstaan

Heeft weinig invloed als je voeding en training maar in orde is.

Ik rookte paar jaar terug ook minimaal 1 gr per dag. En ik merkte niets aan mijn gains.

Ongezond eten/leven +blowen zorgt er wel voor dat je een fatsig lichaam zult krijgen. En niet perse je buik, dat is gewoon onzin. Maten van toen werden in alle lichaamsdelen fatsig door dagelijks junkfood en blowen.

• Topic Starter Topic Starter
Geen zin om te onderzoeken, zal best dan. Maar bij wekelijks gebruik(1x pw) zal dit toch allemaal wel mee vallen?

Nee, recreatief gebruik zal weinig tot geen gevolgen hebben. Maar dagelijks een grammetje wegknalle heeft bij mij wel zijn gevolgen gehad

cannabis -> meer oestrogeen -> meer buikvet (eigenschap van oestrogeen), vrij logisch toch?

bij mannen dan welteverstaan

Oestrogeen zorgt niet voor specifiek meer buikvet. Een algehele toename van vet is het geval, bij vrouwen.

Oestrogeen zorgt voor een andere subcutane vetverdeling. Vet zal zich meer accumuleren rond de heup- en borstgebied en zorgt dus voor "de ronde vormen" bij vrouwen.

Bij mannen heeft het een functie in de fertiliteit en invloed op het libido.

cannabis kan idd gyno veroorzaken ! dit komt wel niet veel voor....

1 gram per dag :hamer:

Ik blow al jaren (10 jaar elke dag, 3 tot 10 keer), en het heeft zeker wel invleod op je stemming training en ook ik weet zeker (uit eigen ervaring) dat het iets doet met je spieren, vooral ten aanzien van de totale energie huishouding in je lichaam( hopelijk begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel).... deze wordt sterk beperkt door het regelamtig blowen, het komt de spier zeker niet ten goede. Al heb ik nooit gemerkt dat ik kwa kracht minder kon drukken. Ook heb ik nooit gemerkt dat het mijn zin op trainen vermindert heeft ik train minstens 5 keer per week en het is voor mij nooit een reden geweest om niet te gaan..... heb dus sterk het gevoel dat de cliche dingetjes ten aan zien van het gebruikt van cannabis eerder tussen de oren zit.... Of kan ik me er makkelijk over heen zetten, het is voor mij erg moeilijk om te bepalen want ik ben praktisch 3/4 van de dag stoned.....

In mijn geval, ik heb altijd 3 procent vet of minder, heeft het dus (naar mijn idee) geen uitwerking gehad op de vorming van mijn lichaam. ik moet wel zeggen dat ik op zijn minst gezegd "amazingly suprised" was bij het lezen dat het de oestrogeen aanmaak bevordert. Het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom mijn borst ten opzichte van alle spieren in mijn lichaam zo'n beetje het best ontwikkeld en grootst gevormd is. Ik ben dan ook erg benieuwd of dit er dan ook mee te maken heeft wie o wie geeft mij het antwoord.....

"altijd 3 procent vet of minder", vind het knap dat je dan nog leeft kerel

ik meet het elke maand heb 2 keer in mijn leven rond 3,5 gezeten.... schiet me maar lek zal wel on topic blijven maar ik prent me zelf maar in dat ik een over ontwikkelde alvleesklier heb......

Laat je zeker meten met 'n weegschaal :rolleyes:

Edit: Plaatje in je foto album is iig. geen 3% lol.

Laatst bewerkt:
eum tjaa:o.. eigenlijk wel (zo'n weegschaal op basis van een een stroompje wat door je lijf heen gaat)... waarmee zou ik het ECHT moeten meten dan?

In mijn geval, ik heb altijd 3 procent vet of minder, heeft het dus (naar mijn idee) geen uitwerking gehad op de vorming van mijn lichaam. ik moet wel zeggen dat ik op zijn minst gezegd "amazingly suprised" was bij het lezen dat het de oestrogeen aanmaak bevordert. Het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom mijn borst ten opzichte van alle spieren in mijn lichaam zo'n beetje het best ontwikkeld en grootst gevormd is. Ik ben dan ook erg benieuwd of dit er dan ook mee te maken heeft wie o wie geeft mij het antwoord.....
En om inhoudelijk in te gaan op je vraag of je borst het best ontwikkeld is door cannabis gebruik? Nee. Die borstvorming waar wij hier over spreken (gynecomestia) is om te beginnen geen spier hehe. En wordt veroorzaakt door de vele oestrogeen receptoren in de borst, moge het duidelijk zijn dat meer oestrogenen dus daar invloed op hebben, en niet op je spiervorming. :)

Terug
Naar boven