Andere vraag..ondanks de waardes die goed bleken en HA nooit iets gezegd heeft over voedsel allergie. En jij miss ook nooit vermeld hebt bij jouw HA..
Zou al die reacties zijn op carbs omdat miss diabetes mee speelt of zou je allergisch op iets kunnen zijn van voedsel?
Mijn dochter heeft voedsel allergie voor noten, pinda..sesamzaad..en hazelnoot is dodelijk voor haar. Heeft ook altijd haar epi pen bij zich.
Wat denk jij? Iets om uit te zoeken waardoor het miss makkelijker wordt qua keuze in carbs ?
Of ben ik overdreven in gedachtes..vind een hypo toch wel eng..
Ik kom eigenlijk al sinds mijn 15e bij de HA met vermoeidheidsklachten die niet te verklaren waren, ook al jaren issues met bepaalde voeding en steeds een opgezette buik enz. Maar wist nooit waar het nou door kwam en de HA ook niet en daar hield het dan bij op. Tot het de afgelopen jaren steeds meer opviel en de klachten toenamen, helemaal sinds ik een soort 'harde reset' heb gehad begin dit jaar om het zo maar even te omschrijven. Dat was eigenlijk, hoe klote die hele periode er omheen verder ook was, voor het eerst dat ik geen klachten had, meer energie had, geen concentratieproblemen had, full time onregelmatig werken me makkelijker af ging en ik met trainen qua kracht niet eens erg achteruit ging en langer kon doortrainen. Pas toen besefte ik dat ik al die tijd dus iets deed wat maakte dat ik me steeds zo verrot voelde en alles zo zwaar voelde. Want gemiddeld knapt een mens er fysiek er niet bepaald van op natuurlijk als je zo laag in inname zit en bij mij dus wel. En het viel helemáál op toen ik mijn voeding weer ging ophogen en dat de klachten meteen terug kwamen. Toen ben ik gaan filteren, eiwitten lag het niet aan, vetten lag het niet aan, maar alles boven de 140-150g carbs begon die problemen weer te geven.
Daarmee weer naar de huisarts geweest, 2 weken geleden nog. En toen was het antwoord: "De een kan het nou eenmaal beter verwerken dan de ander. Sommige mensen kunnen eiwitten niet goed verteren en jij koolhydraten blijkbaar niet." Dus zei al dat dat leuk bedacht was zo, maar dat op alleen eiwitten en vetten gaan leven me niet echt de oplossing lijkt en al helemaal geen antwoord op de vraag hoe dit kan. Zeker niet icm veel sporten/krachttraining. Maar goed toen moest het bloedonderzoek nog afgewacht worden, dat was in orde, en daarmee klaar.
Ben nu dus nog steeds aan het uitzoeken of dat dan een bepaalde soort carbs is, het echt bij een bepaalde hoeveelheid is, of gecombineerd met andere voeding. Cream of rice geeft de snelste dip merk ik, waar dat puur koolhydraten is natuurlijk, maar als ik vervolgens ga trainen valt die dip weer mee. Als ik dat op een rustdag zou eten stort ik daarna helemaal in. Maar alles bij elkaar en ook wat ik zoal aan reacties lees hierop, vraag ik me toch af of dat niet iets met bloedsuiker o.i.d. te maken kan hebben. Als ik heel ver terug denk, had ik op mijn 16e controles bij de kinderarts en daar hoorde glucose prikken met zo'n vinger prikje ook bij. Die was steeds te laag (wat op dat moment ook niet zo raar was hoor) maar ik mocht pas weg als die weer goed was. En dan moest ik soms 3 glazen limonade daar drinken, koekjes eten, 3x opnieuw prikken, tot het op een acceptabel niveau was.
Allergieën zijn wel getest, echt allergisch zoals jouw dochter ben ik niet voor voedingsmiddelen. Wel voor andere dingen maar niet voor voeding. Alleen intolerant, niet dodelijk, alleen vervelend.
Ik vind het zelf niet zo heel spannend hoor, meer vervelend vond ik het. Hypo's komen relatief vaak voor, ook bij mensen zonder diabetes. Een hyper lijkt me enger/gevaarlijker eigenlijk. Ik drink nooit alcohol dus dat maakt het al een stuk makkelijker want daarmee was het sowieso problemen. Maar vind het wel iets wat ik wil gaan uitzoeken/testen met glucose meten, dat gaat de zoektocht inderdaad misschien wat makkelijker maken.