Fitness Seller

Carb struggle

Jeetje wat een nare periode voor je en een arts die zo makkelijk denkt, jammer is dat. In de tussentijd hebt jij jezelf leren kennen qua voeding en lichamelijke reacties, wat je goed doet overigens en mijn respect ervoor.
Denk dat diabetes ook zo'n glucose meter hebben om niet in zo hypo te geraken.. ondanks zo'n apparaat/meter, dat je dan toch nog wel de quinea pig blijft met al de try-outs

Ik ken hypo's en hyper's niet, ik word alleen dik haha.

• Topic Starter Topic Starter
Jeetje wat een nare periode voor je en een arts die zo makkelijk denkt, jammer is dat. In de tussentijd hebt jij jezelf leren kennen qua voeding en lichamelijke reacties, wat je goed doet overigens en mijn respect ervoor.
Denk dat diabetes ook zo'n glucose meter hebben om niet in zo hypo te geraken.. ondanks zo'n apparaat/meter, dat je dan toch nog wel de quinea pig blijft met al de try-outs

Ik ken hypo's en hyper's niet, ik word alleen dik haha.
Ja ik leer heel veel, en gelukkig vind ik voeding ook een interessant onderwerp en ook leuk om over te leren, maar mijn geduld wordt ook aardig getest haha. Het is ook leuk om er achter te komen dat je kennelijk intolerant bent voor gluten en lactose en ineens wél gewoon abs hebt als je geen opgezette buik hebt door daar wat aanpassingen in te maken :roflol: Trainde ik die al die tijd dus toch niet voor niks haha. Maar blijft uittesten inderdaad, ben vastberaden om tot een oplossing te komen dus dat gaat uiteindelijk ook vast wel lukken. Tot nu toe heeft zelf dingen uitzoeken of info van dit forum halen me al een stuk meer gebracht dan een HA/MDL arts gebracht heeft dus dat glucose dingetje ga ik ook zelf maar testen. Levert het niks op, dan sluit het weer wat uit zo is het dan ook weer!

@SoSue65! Bij vormen van diabetes word je doorgaans hyper doordat je geen insuline aanmaakt of resistent bent waardoor bloedsuiker dus te hoog word, hypo kan komen van te hoge dosis insuline toedienen of lichamelijke gevoeligheid voor insuline dit kan vele oorzaken hebben bijvoorbeeld door medicatie (ik heb het enorm door tren) , beide gevallen zijn meestal niet levensbedreigend tenzij echt acute ernstige hypo of hyper maar ook milde of matige vorm wel altijd echt enorm kut

@Alisa vergeten te vragen of je toevallig ook meds ofzo slikt dat mogelijk indirect kunnen bijdragen aan je klachten, zijn veel meds die problemen met bloedsuiker kunnen veroorzaken namelijk.

@SoSue65! Bij vormen van diabetes word je doorgaans hyper doordat je geen insuline aanmaakt of resistent bent waardoor bloedsuiker dus te hoog word, hypo kan komen van te hoge dosis insuline toedienen of lichamelijke gevoeligheid voor insuline dit kan vele oorzaken hebben bijvoorbeeld door medicatie (ik heb het enorm door tren) , beide gevallen zijn meestal niet levensbedreigend tenzij echt acute ernstige hypo of hyper maar ook milde of matige vorm wel altijd echt enorm kut

@Alisa vergeten te vragen of je toevallig ook meds ofzo slikt dat mogelijk indirect kunnen bijdragen aan je klachten, zijn veel meds die problemen met bloedsuiker kunnen veroorzaken namelijk.
Dankjewel voor jouw uitleg

Nee ik gebruik geen medicatie! En aan supplementen alleen een multivitamine, glutamine en en magnesium/zink voor het slapen. Die waardes waren trouwens allemaal goed (dacht dat de multi + extra magnesium en zink misschien teveel zou zijn maar waardes waren goed/eerder naar de lage kant nog).

Ik zou eerder vit D3 bijnemen.
Dat is doorgaans een tekort bij de meeste mensen. Vit D3 zorgt ook voor betere magnesium opname.

Ik zou eerder vit D3 bijnemen.
Dat is doorgaans een tekort bij de meeste mensen. Vit D3 zorgt ook voor betere magnesium opname.
Dat zit wel in de multi vitamine al, als ik dat nog los bij ga nemen wordt het dan niet juist teveel?

Ohja omega 3 neem ik ook die was ik ff vergeten

En toen was het antwoord: "De een kan het nou eenmaal beter verwerken dan de ander. Sommige mensen kunnen eiwitten niet goed verteren en jij koolhydraten blijkbaar niet."
Wat nou als de huisarts gelijk heeft? Uit de dingen die ik lees maak ik toch echt op dat je niet goed functioneert op koolhydraten, en daar ook een geschiedenis mee hebt.
Misschien maak je de enzymen om carbs af te breken niet goed aan, ga je dat ook niet (weer) doen, zijn je mitochondria nooit echt goed in staat geweest om glucose te verwerken en heeft de periode waarin je zo weinig hebt gegeten dat uitvergroot.
De enzymen die we aanmaken en de eigenschappen van onze mitochondria zijn heel persoonlijke eigenschappen, waar we in beperkte mate invloed op uit kunnen oefenen. Een Inuit hoef je ook niet op (veel) koolhydraten proberen te laten functioneren, en ik zal nooit goed cafeïne af kunnen breken.
Je kunt natuurlijk proberen om de manier waarop je lichaam met koolhydraten om gaat (enigszins) te veranderen, maar ik zou mezelf niet teveel vast pinnen op koolhydraten moeten eten.

P.s. Möller levertraan is een goede bron van omega 3 én vitamine d, die qua smaak wel goed te doen is. Zoals benoemd helpt vitamine d magnesium opnemen, en dat is weer belangrijk voor de verwerking van koolhydraten.

Laatst bewerkt:
Wat nou als de huisarts gelijk heeft? Uit de dingen die ik lees maak ik toch echt op dat je niet goed functioneert op koolhydraten, en daar ook een geschiedenis mee hebt.
Misschien maak je de enzymen om carbs af te breken niet goed aan, ga je dat ook niet (weer) doen, zijn je mitochondria nooit echt goed in staat geweest om glucose te verwerken en heeft de periode waarin je zo weinig hebt gegeten dat uitvergroot.
De enzymen die we aanmaken en de eigenschappen van onze mitochondria zijn heel persoonlijke eigenschappen, waar we in beperkte mate invloed op uit kunnen oefenen. Een Inuit hoef je ook niet op (veel) koolhydraten proberen te laten functioneren, en ik zal nooit goed cafeïne af kunnen breken.
Je kunt natuurlijk proberen om de manier waarop je lichaam met koolhydraten om gaat (enigszins) te veranderen, maar ik zou mezelf niet teveel vast pinnen op koolhydraten moeten eten.

P.s. Möller levertraan is een goede bron van omega 3 én vitamine d. Zoals benoemd helpt vitamine d magnesium opnemen, en dat is weer belangrijk voor de verwerking van koolhydraten.
Wat leg jij dat goed en duidelijk uit, top!

P.s. Möller levertraan is een goede bron van omega 3 én vitamine d. Zoals benoemd helpt vitamine d magnesium opnemen, en dat is weer belangrijk voor de verwerking van koolhydraten.
Dan werkt je alvleesklier niet goed. Die maakt de verteringsenzymen aan. Dat kan je met ontlasting onderzoek bepalen.
Ze doen dan een test op de hoeveelheid elastase in de ontlasting.
Dat zou kunnen. Maar dan ervaar je ook opgeblazen buik, diarree etc met kleine hoeveelheden kh.

Zijn wel medicijnen voor. Maar daar zit je dan wel levenslang aan vast bij alles wat je eet.

Dan werkt je alvleesklier niet goed.
Mijn relaas was nou juist bedoeld om geen problemen te maken van iets wat mogelijk geen probleem hoeft te zijn, en niet om te wijzen op een mogelijk probleem met haar alvleesklier of mitochondria. Ik vind de opmerking van haar huisarts zelf erg zinnig.

Edit.. voor de duidelijkheid; dit neemt niet weg dat ze haar koolhydraten kan proberen te verhogen natuurlijk, en dat ze die beter kan leren verwerken. Ik zie de noodzaak alleen niet zo.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties! :) De enige reden dat ik mijn khd wilde ophogen (of op 180 wil laten maar wil kijken of ik er minder last van kan hebben door wat anders te eten/timen oid) is omdat ik merk dat ik daarmee wel een stuk zwaarder kan trainen/meer kracht heb in de gym dan voorheen toen ik op 110-120g khd zat. Ik hoopte zelf eigenlijk dat het een kwestie van wennen zou zijn maar aangezien ik dit al een paar maanden probeer en het niet echt verbetert probeer ik uit te zoeken waarom dit zo is en of ik met aanpassingen wat minder heftig op de khd reageer. En ik vind het lastig omdat ik sowieso slecht reageer op lactose/zuivel in het algemeen, intolerant ben voor gluten en soja een negatieve uitwerking heeft op mijn hormonen en ik daar weer gedoe mee krijg. Ik wil uiteindelijk graag met een coach gaan werken maar ik had zelf zoiets van; ja die ziet me aankomen met al dat gezeik van wat ik wel of niet kan eten :emo:

Vandaar dat ik probeer uit te vogelen wat allemaal wel en niet werkt en of er misschien toch een manier is om het wel verder te kunnen ophogen/te behouden op 180-200g. Als dat niet lukt is het ook wat het is hoor, verzin ik ook wel weer wat anders om te eten en aan de kcal te komen, maar eerst even uitzoeken of dat wel écht nodig is.

Ben niet zo snel bang hoor voor problemen en wie weet heeft de HA ook wel gelijk inderdaad, had nooit gedacht dat het mogelijk was dat je lichaam er gewoon niet mee weet om te gaan haha. Heb zelf vaak zoiets van tja je hebt het er misschien zelf wel naar gemaakt dus niet zo zeiken en gewoon doen:p maar er is een grens natuurlijk.

Wat betreft de quinoa: dat leek wel iets te werken qua vermoeidheid na het eten maar krijg daar dus weer een ontzettend opgeblazen buik en buikpijn van. Dus ff stapje terug en M2 de quinoa en M3 weer de rijst om te kijken of dat het een beetje beter in balans houdt. :)

Bedankt voor jullie reacties! :) De enige reden dat ik mijn khd wilde ophogen (of op 180 wil laten maar wil kijken of ik er minder last van kan hebben door wat anders te eten/timen oid) is omdat ik merk dat ik daarmee wel een stuk zwaarder kan trainen/meer kracht heb in de gym dan voorheen toen ik op 110-120g khd zat. Ik hoopte zelf eigenlijk dat het een kwestie van wennen zou zijn maar aangezien ik dit al een paar maanden probeer en het niet echt verbetert probeer ik uit te zoeken waarom dit zo is en of ik met aanpassingen wat minder heftig op de khd reageer. En ik vind het lastig omdat ik sowieso slecht reageer op lactose/zuivel in het algemeen, intolerant ben voor gluten en soja een negatieve uitwerking heeft op mijn hormonen en ik daar weer gedoe mee krijg. Ik wil uiteindelijk graag met een coach gaan werken maar ik had zelf zoiets van; ja die ziet me aankomen met al dat gezeik van wat ik wel of niet kan eten :emo:

Vandaar dat ik probeer uit te vogelen wat allemaal wel en niet werkt en of er misschien toch een manier is om het wel verder te kunnen ophogen/te behouden op 180-200g. Als dat niet lukt is het ook wat het is hoor, verzin ik ook wel weer wat anders om te eten en aan de kcal te komen, maar eerst even uitzoeken of dat wel écht nodig is.

Ben niet zo snel bang hoor voor problemen en wie weet heeft de HA ook wel gelijk inderdaad, had nooit gedacht dat het mogelijk was dat je lichaam er gewoon niet mee weet om te gaan haha. Heb zelf vaak zoiets van tja je hebt het er misschien zelf wel naar gemaakt dus niet zo zeiken en gewoon doen:p maar er is een grens natuurlijk.

Wat betreft de quinoa: dat leek wel iets te werken qua vermoeidheid na het eten maar krijg daar dus weer een ontzettend opgeblazen buik en buikpijn van. Dus ff stapje terug en M2 de quinoa en M3 weer de rijst om te kijken of dat het een beetje beter in balans houdt. :)
Het melkzuursysteem, wat doorgaans op verwerking van koolhydraten (glucose) werkt, is een geweldige energiebron.
Tegelijkertijd komt het ook met nadelen; de opbouw van stoffen die hierbij vrijkomen zorgt voor geleidelijke vermindering van prestaties, en vermoeidheid.
Vet kan alleen ook een hele goede en stabiele energiebron zijn, waar je ook echt wel op kunt (leren) knallen.
In de topsport is het heel normaal dat er echt verschillen zitten in de voeding om optimaal te kunnen presteren.
Uiteindelijk is het een kwestie van uitzoeken wat het beste voor jou werkt.

Mijn ervaring is dat vermoeidheid ook te maken kan hebben met over m'n grenzen gaan.
Ik kan dan veel te ver over mijn lactaatdrempel gaan, en dan ben ik helemaal gesloopt.
Je kunt misschien wel veel meer presteren op meer koolhydraten, maar doe je er verstandig aan?
Misschien vraag je wel veel teveel van jezelf, kan je het beter wat rustiger aan doen tijdens de training en is 150gr koolhydraten eigenlijk gewoon hartstikke goed voor je.

Vorderingen maken is vooral een kwestie van naar je grenzen luisteren, ervoor zorgen dat je herstelt en kleine stapjes zetten.
Je maakt vooral vorderingen door te doen wat goed voor jezelf is en geduld te hebben,
Jezelf de grond in trainen kan geestelijk heel goed voelen, maar kan eigenlijk gewoon zelfdestructie of een gebrek aan (zelf)acceptatie zijn.
Vooral als een beginner hoeft de trainingsprikkel helemaal niet zo sterk te zijn voor progressie.

Tot slot zou je eens kunnen proberen om een tijdje (vrijwel) geen koolhydraten te eten voor je training.
Het makkelijkste zou denk ik zijn om dat eerst eens in de ochtend te proberen, als dat mogelijk is.
Er zijn best veel mensen die daar erg goed op kunnen presteren, al kan het even wennen zijn.
Naar mijn idee is het dan wel handig om creatine te nemen voordat je gaat trainen.
Dit kan helpen om snel ATP te vormen voor energie, waar koolhydraten je niet (meer) kunnen helpen.
Na de training zou je dan alsnog je koolhydraten kunnen nemen, wat ook helpt bij herstel.

Laatst bewerkt:
@BigGuy84 Dit is goede info, thanks! :thumb: Ook wel een goed punt inderdaad door misschien toch wat over mijn grens te gaan met de 'extra energie' die ik al een tijdje niet meer gewend was en nu ineens wel weer heb met trainen. Ik ben geen beginner meer met trainen, dat doe ik al zo'n 10 jaar en ik train denk zo'n 4-5 jaar nu 5-6x per week dus dat zit ook gewoon een beetje in mijn systeem. Maar het moet wel altijd beter en zwaarder of intenser en voel die grens eerlijk gezegd ook niet altijd goed aan aan mezelf. Ga dat eens wat meer bijhouden en kijken hoe het zit met vermoeidheid en misschien af en toe een keertje een extra rustdagje pakken :)

@BigGuy84 Dit is goede info, thanks! :thumb: Ook wel een goed punt inderdaad door misschien toch wat over mijn grens te gaan met de 'extra energie' die ik al een tijdje niet meer gewend was en nu ineens wel weer heb met trainen. Ik ben geen beginner meer met trainen, dat doe ik al zo'n 10 jaar en ik train denk zo'n 4-5 jaar nu 5-6x per week dus dat zit ook gewoon een beetje in mijn systeem. Maar het moet wel altijd beter en zwaarder of intenser en voel die grens eerlijk gezegd ook niet altijd goed aan aan mezelf. Ga dat eens wat meer bijhouden en kijken hoe het zit met vermoeidheid en misschien af en toe een keertje een extra rustdagje pakken :)
Graag gedaan:) Dat je een beginner bent was een verkeerde aanname van me. Je bent niet de enige die de grens niet altijd goed voelt. Dat heb ik ook, en terwijl ik probeer om er bewust mee bezig te zijn kan ik het presteren om op meerdere oefeningen teveel te doen. Dan is het maar de vraag waar dat extra gewicht of die extra rep bovenop komt. Veel mensen blijven daarom op een gegeven moment hangen in een herstelvalkuil. Je zou eventueel kunnen overwegen om eerst een deload te nemen zodat je een goed referentiepunt hebt.

Graag gedaan:) Dat je een beginner bent was een verkeerde aanname van me. Je bent niet de enige die de grens niet altijd goed voelt. Dat heb ik ook, en terwijl ik probeer om er bewust mee bezig te zijn kan ik het presteren om op meerdere oefeningen teveel te doen. Dan is het maar de vraag waar dat extra gewicht of die extra rep bovenop komt. Veel mensen blijven daarom op een gegeven moment hangen in een herstelvalkuil. Je zou eventueel kunnen overwegen om eerst een deload te nemen zodat je een goed referentiepunt hebt.
Ja je geeft me wel (onbewust waarschijnlijk haha) ff een goede reality-check hoor! Misschien moet ik ff verder kijken dan alleen naar mijn voeding wat voor die vermoeidheid zorgt. Heb normaal gesproken op donderdag een rustdag maar was woensdag aardig naar de klote dus heb dat gewisseld en woensdag rustdag genomen. Dat deed me goed haha dus denk dat je een goed punt hebt.

Gister trouwens aardig goed in de energie door de combi van 1 maaltijd met de quinoa en 1 maaltijd weer met de witte rijst. Op werk in elk geval geen energie-crashes gehad en trainen ging ook wel lekker. Daarna mega crash en 20:30 het bedje in maar dát is niet erg haha:flexing:

Ben 1,5 maand geleden ook ff te ver gegaan met de calf raises en een scheurtje in mijn kuit opgelopen, ook iets met de grens niet voelen (want ik haalde de reps vrij makkelijk dus ophogen duhhh) maar dat was toch ook ff over de grens. Toen 3 weken met krukken 5x pw UB gedaan (niet perse meer oefeningen hoor, gewoon mijn 3 UB trainingen gesplitst over 5 dagen dus schouders los getraind van de rest bijv) want ineens "maar" 3 keer pw trainen gaat er bij mij dan niet in ofzo. Moet zeggen, was wel goed voor de schouder gains die gaan ineens kneiter hard hahaha. Blij dat mijn fysio in de gym zit en ook het trainen snapt en me vertelde welke LB oefeningen ik wel en niet mocht doen, anders doe je al snel weer teveel.

Misschien alleen even een UB deload doen na die intensiteit met UB trainen afgelopen tijd. :thinking: LB is nog opbouwende fase dus dat is momenteel niet zo heftig haha.

Laatst bewerkt:
Morgen moet ik trouwens weer mealpreppen voor zondag t/m zaterdag dus ik ga de tips van @marina1975 @mrc en @BigGuy84 combineren. Denk dat het toch goed is om weer eventjes terug te gaan in carbs, maar wel het soort carbs te gaan variëren, wat meer groentes en/of fruit toe te voegen en meer vetten te eten/verdelen over de hele dag. Ben misschien ook te snel van 120 naar 150 naar 200g carbs gegaan dus ff stapje terug en opnieuw/op een andere manier beginnen. Hopelijk is werk en sporten dan ook ff weer wat beter te combineren. Even testen hoe mijn energie wordt met minder carbs. De havermout laat ik er in want daar heb ik geen problemen mee (dat eet ik ook al sinds ik weer opbouwde met eten en dat gaat nog altijd goed). Ga wat avocado en ijsbergsla toevoegen en ook wat meer groentes denk ik om even wat te proberen met de verhouding van soorten vezels. Ga nog even puzzelen wat het precies gaat worden en hoe ik qua kcal-inname nog goed uitkom met lagere carbs.

En mijn trainingsschema ga ik ook maar even onder de loep nemen want ik merk ook dat ik steeds langere trainingen heb, steeds meer spierpijn heb en ook wat pijntjes hier en daar. Misschien wil ik ook wel teveel doen. Ga vandaag ff trainen met mijn oude BB trainingsmattie en even vragen of die daar ook even naar wil kijken.

Even testen hoe mijn energie wordt met minder carbs.
We hebben een andere geschiedenis, maar persoonlijk moet ik daar echt een tijd aan wennen. Eerst komt het met momenten waarop ik een gebrek aan energie ervaar, wanneer ik overschakel op vetverbranding neem ik aan, maar mettertijd leert mijn lichaam er steeds beter mee om gaan. Op een gegeven moment kan ik mezelf energieker voelen op vetverbranding dan dat ik mezelf voorheen op koolhydraatverbranding voelde.

Gister trouwens aardig goed in de energie door de combi van 1 maaltijd met de quinoa en 1 maaltijd weer met de witte rijst. Op werk in elk geval geen energie-crashes gehad en trainen ging ook wel lekker. Daarna mega crash en 20:30 het bedje in maar dát is niet erg haha:flexing:
Misschien handig om in je achterhoofd te houden is dat "energiek voelen" iets anders kán betekenen dan dat je goede keuzes hebt gemaakt. Wellicht ken je die nachten dat je maar een paar uur hebt geslapen en de volgende dag denkt: "Ik voel mezelf hartstikke fit! Als ik dit nou iedere nacht zou kunnen doen..". Op die momenten staat er extra spanning op je zenuwstelsel en dat voelt als energie hebben, maar dat is een reactie van je lichaam om vermoeidheid te compenseren. Die vermoeidheid kan dan op een later moment ineens toeslaan. Daarnaast zijn de momenten waarop het voelt alsof alles geweldig gaat voor sommige mensen juist het teken om een stapje terug te moeten doen.

Ja je geeft me wel (onbewust waarschijnlijk haha) ff een goede reality-check hoor!
Hoewel ik niet alle ins & outs ken probeer ik je ideeën te geven waarvan ik hoop dat je er wat mee kan.

Je zit vrij laag in vet, en ik weet niet wat je vetpercentage is, maar wellicht kan dat je ook nog helpen. Stukje zalm ipv kip, of makreel ofzo. Ik zag ook iemand beginnen over vitamine D, als je weinig vet eet, krijg je daar misschien ook onvoldoende van binnen. Een tekort is het meest voorkomend tekort in westerse landen....

Elke dag een beetje zon op je huid helpt ook, maar een pilletje multivitamine is een goede basis als je bveel sport en strict eet.

P.S. Als je hard hebt getraind is het niet raar dat je moe bent. Als ik hard mijn best heb gedaan val ik in de avond ook wel eens op de bank ik slaap (vooral bij saaie talkshows).

We hebben een andere geschiedenis, maar persoonlijk moet ik daar echt een tijd aan wennen. Eerst komt het met momenten waarop ik een gebrek aan energie ervaar, wanneer ik overschakel op vetverbranding neem ik aan, maar mettertijd leert mijn lichaam er steeds beter mee om gaan. Op een gegeven moment kan ik mezelf energieker voelen op vetverbranding dan dat ik mezelf voorheen op koolhydraatverbranding voelde.
Ik heb het vermoeden dat ik ook beter ga op vetverbrandingsmodus dan op koolhydraatverbranding. Vroeger (4-5 jaar terug) ging ik juist goed op hogere carbs en eiwitten en lage vetten (althans dat dacht ik, wist niet beter zeg maar), maar trainde toen ook anders. Ik log alles al jaren in een app dus had terug gekeken wat ik toen ongeveer at en probeerde dat weer op te pakken. Had ook nooit eerder geteerd op vetverbrandingsmodus tot dus afgelopen jaar in een zwaar kcal-tekort. En ondanks dat tekort voelde ik me zowel tijdens het trainen en in het dagelijks leven veel energieker, vrolijker, mentaal stabieler, enthousiaster en voelde mijn lichaam ook niet zo vermoeid. Het contrast met toen en nu is zo groot en dacht meer carbs = over het algemeen meer energie maar dat lijkt juist wel tegenovergesteld te werken. Behalve qua kracht dan, kan wel zwaardere gewichten pakken met hogere carbs, maar dit gedoe is me dat niet waard eigenlijk.
Misschien handig om in je achterhoofd te houden is dat "energiek voelen" iets anders kán betekenen dan dat je goede keuzes hebt gemaakt. Wellicht ken je die nachten dat je maar een paar uur hebt geslapen en de volgende dag denkt: "Ik voel mezelf hartstikke fit! Als ik dit nou iedere nacht zou kunnen doen..". Op die momenten staat er extra spanning op je zenuwstelsel en dat voelt als energie hebben, maar dat is een reactie van je lichaam om vermoeidheid te compenseren. Die vermoeidheid kan dan op een later moment ineens toeslaan. Daarnaast zijn de momenten waarop het voelt alsof alles geweldig gaat voor sommige mensen juist het teken om een stapje terug te moeten doen.

Hoewel ik niet alle ins & outs ken probeer ik je ideeën te geven waarvan ik hoop dat je er wat mee kan.
Oh, ja dat gevoel ken ik zeker. Soms had ik voor een ochtenddienst of nachtdienst maar 4-5 uurtjes geslapen en toch voelde ik me prima die dag en ging trainen ook prima. En dan de dag erna helemaal verrot zijn haha. Zo voelt het nu met die carbs ook een beetje. Dinsdag voelde ik me top, woensdag was shit, donderdag was weer goed en vandaag is mweh. Probeer nu al een aantal maanden die carbs te forceren maar ga daarin toch ff een stapje terug doen en kijken wat het dan oplevert.

Je ideeën zijn zeer welkom hoor en zetten me ook aan het denken dus heel fijn! :)

Terug
Naar boven