Fitness Seller

Carb struggle

• Topic Starter Topic Starter
Je zit vrij laag in vet, en ik weet niet wat je vetpercentage is, maar wellicht kan dat je ook nog helpen. Stukje zalm ipv kip, of makreel ofzo. Ik zag ook iemand beginnen over vitamine D, als je weinig vet eet, krijg je daar misschien ook onvoldoende van binnen. Een tekort is het meest voorkomend tekort in westerse landen....

Elke dag een beetje zon op je huid helpt ook, maar een pilletje multivitamine is een goede basis als je bveel sport en strict eet.

P.S. Als je hard hebt getraind is het niet raar dat je moe bent. Als ik hard mijn best heb gedaan val ik in de avond ook wel eens op de bank ik slaap (vooral bij saaie talkshows).
Ik weet ook niet exact wat mijn vetpercentage is, laatste keer dat ik het liet meten in de gym (met inbody scan & met tang) zat het rond de 20-21%maar dat is 3 maanden terug. ik kwam van 12% december 2023 maar toen was ik echt skinny fat aangezien ik ook veel spier had ingeleverd lol😂

Vitamine D was met bloedprikken trouwens heel netjes vorige maand! Ik zag idd vit D3 als suggestie en bloedprikken geeft alleen vitamine D over het algemeen dus ik weer niet hoe dat met D3 dan zit en of het zinvol kan zijn om dat bij te nemen.

Ga wat meer vetten toevoegen aan mijn schema en carbs weer iets omlaag doen. Zalm heb ik vaker in mijn schema gehad en dat ging ook goed👍🏼 ga weer ff zo’n beauty als onderstaande halen!😁

Bijlagen

• IMG_4584.mov
    9,9 MB
Zalm heb ik vaker in mijn schema gehad en dat ging ook goed. ga weer ff zo’n beauty als onderstaande halen!
Mogelijk dit interessant voor je om te weten:

P.s. Het hogere cholesterol in wilde zalm kan juist een positief invloed hebben op je hormoonhuishouding. Zo ongeveer de helft van je hormonen wordt gemaakt met behulp van cholesterol.

Heel wat adviezen gekregen hoop dat je met je huidige zet een stap richting de goeie kant neemt!
Als je goed presteert op vooral vetten dan zeker niet in strijd gaan met je eigen lichaam door te dwingen te moeten lopen op carbs dan zou ik gewoon carbs lekker laag houden maar aanwezig genoeg om ketose te vermijden verder gewoon lekker gezonde vetten eten.

Heb je nootjes in je dieet? naar amandelmelk en pasta dan bedoel ik... Dat & vette vis zoals hierboven vernoemd als zalm of makreel is mijn lichaam mij altijd zeer dankbaar voor

Mogelijk dit interessant voor je om te weten:

P.s. Het hogere cholesterol in wilde zalm kan juist een positief invloed hebben op je hormoonhuishouding. Zo ongeveer de helft van je hormonen wordt gemaakt met behulp van cholesterol.
Heb het ff gelezen en is zeker interessant! Denk ff bij de visafslag kijken voor wilde zalm, bij de supermarkt kon ik die alleen in de vriezer vinden en die heb ik vaker gehad en vond die echt niet te eten hahaha. En even kijken wat dan het prijsverschil is haha

Heel wat adviezen gekregen hoop dat je met je huidige zet een stap richting de goeie kant neemt!
Als je goed presteert op vooral vetten dan zeker niet in strijd gaan met je eigen lichaam door te dwingen te moeten lopen op carbs dan zou ik gewoon carbs lekker laag houden maar aanwezig genoeg om ketose te vermijden verder gewoon lekker gezonde vetten eten.

Heb je nootjes in je dieet? naar amandelmelk en pasta dan bedoel ik... Dat & vette vis zoals hierboven vernoemd als zalm of makreel is mijn lichaam mij altijd zeer dankbaar voor
Ik hoop het ook en anders kan ik altijd weer opnieuw opbouwen met de carbs en als ik dat ga doen ook met meer variatie daarin dan. Ga niet lager dan 110-120g hoor nu, want dat ging goed dus geen reden om nog lager te gaan zitten. Even aankijken hoe dat een tijdje gaat.

Ik heb 4g paranoten er nog in voor het selenium, vorig jaar mee begonnen om mn schildklier toen wat mee te ondersteunen. Verder eigenlijk niet. Hoef ook niet persé heel veel hoger in kcal uit te komen, als ik zalm en avocado toevoeg compenseert dat al aardig voor de carbs die ik weglaat zag ik! Maar misschien wel goed ook voor de afwisseling!

Heb het ff gelezen en is zeker interessant! Denk ff bij de visafslag kijken voor wilde zalm, bij de supermarkt kon ik die alleen in de vriezer vinden en die heb ik vaker gehad en vond die echt niet te eten hahaha. En even kijken wat dan het prijsverschil is haha
Ik ben benieuwd wat je vindt, en voor welke prijs.

Poe wat een verschil in echte wilde zalm en gekweekt. Ben ook wel benieuwd naar de smaak😃. Binnenkort eens even bij dries van den berg in Harderwijk vragen of ze dat hebben☺️

Poe wat een verschil in echte wilde zalm en gekweekt. Ben ook wel benieuwd naar de smaak😃. Binnenkort eens even bij dries van den berg in Harderwijk vragen of ze dat hebben☺️
Ik heb in een ver verleden nog in een viszaak/restaurantje gewerkt en heb even de eigenaar van die zaak een appje gestuurd, het schijnt dat het seizoensafhankelijk is en je na september eigenlijk vrijwel alleen gekweekte zalm kunt kopen (als je het vers wil hebben ipv uit de diepvries). Maar hij zei ook dat als mensen om wilde zalm vragen, gekweekte zalm gewoon verkocht wordt als wilde zalm hahaha. Dus laat je niet in de maling nemen:nut:

Ik heb in een ver verleden nog in een viszaak/restaurantje gewerkt en heb even de eigenaar van die zaak een appje gestuurd, het schijnt dat het seizoensafhankelijk is en je na september eigenlijk vrijwel alleen gekweekte zalm kunt kopen (als je het vers wil hebben ipv uit de diepvries). Maar hij zei ook dat als mensen om wilde zalm vragen, gekweekte zalm gewoon verkocht wordt als wilde zalm hahaha. Dus laat je niet in de maling nemen:nut:
Allright en vanaf wanneer is het seizoen dat je niet meer in de maling wordt genomen?!

Pas wel op.
Wilde zalm uit de diepvries zit bijna geen vet in. Slechts 3-4 gr per 100 gr.
Gewone zalm bevat 16-18 gr vet per 100 gr.

De wilde zalm uit de diepvries is de magere zalm. Dat smaakt totaal anders!

Pas wel op.
Wilde zalm uit de diepvries zit bijna geen vet in. Slechts 3-4 gr per 100 gr.
Gewone zalm bevat 16-18 gr vet per 100 gr.

De wilde zalm uit de diepvries is de magere zalm. Dat smaakt totaal anders!
Ja die was niet te eten haha de andere helft ligt nog steeds ergens onaangeraakt achterin de vriezer verstopt :roflol:
Haal altijd liever verse zalm, dan maar kweekzalm haha

Oke even terug op de voeding hahaha; aangezien het ook weer niet wordt aangeraden om elke dag (kweek)zalm te eten, 3 dagen zalm preppen & 3 dagen mager rundergehakt gebruiken? Ik eet dat eigenlijk nooit en de verhouding verzadigd/onverzadigd vet is met gehakt ongeveer 50/50 dus ik weet niet of dat nou een ideaal idee is🤔 of 3 dagen zalm/3 dagen makreel beter idee?

Vandaag 40g avocado gegeten en dat vond mijn buik niet zo’n leuk idee. Echt top met hip thrusten was dat😩 morgen weer een poging & hopen dat het toeval was want avocado is wel chill/makkelijk ook en at ik vroeger ook gewoon vaak🤷🏼‍♀️

Probeer eens pangasius filet😉 dat is schone vis maar eiwit% ligt iets lager

Terug
Naar boven