XXL Nutrition

carbs inname

kyle84

Competitive Bodybuilder
Waardering
50
Lengte
1m85
Er zijn veel mensen die denken dat je lichaam maar zoveel gram per keer eiwitten kan verteren per maaltijd of per uur, iedereen heeft zijn mening hierover.

Is dit hetzelfde met carbs? Heb een klein uur geleden mijn eerste maaltijd gegeten, havermout, Kan ik nu al gewoon mijn tweede carb maaltijd nemen of moet je een aantal uur wachten en je lichaam tijd geven om je eerste maaltijd te verwerken?

Ik voel dat ik nog wel wat vol zit van de vorige maaltijd en de volgende maaltijd zal ik erin moeten duwen, maar maakt niet uit. Wil alleen weten of je lichaam dit kan verwerken zoals met de eiwitten.

Als je ziet hoe dik sommige mensen zijn denk ik niet dat een lichaam zoveel problemen heeft met voedingsstoffen opnemen.. Ik denk eerder dat het probleem met eiwitten niet het opnemen is maar het omzetten naar spiermassa.

Maar het is beter om je voeding gelijkmatig over de dag te verdelen, 's ochtends wat meer dan 's avonds.. op die manier kan je lichaam optimaal verteren, heb je geen extreme pieken en blijft je spijsvertering bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Als je ziet hoe dik sommige mensen zijn denk ik niet dat een lichaam zoveel problemen heeft met voedingsstoffen opnemen.. Ik denk eerder dat het probleem met eiwitten niet het opnemen is maar het omzetten naar spiermassa.

Maar het is beter om je voeding gelijkmatig over de dag te verdelen, 's ochtends wat meer dan 's avonds.. op die manier kan je lichaam optimaal verteren, heb je geen extreme pieken en blijft je spijsvertering bezig.

Zoiets dacht ik al, alleen vandaag ben ik laat opgestaan dus moest wel 2 maaltijden redelijk kort op elkaar nemen en wou weten wat je lichaam daar mee doet. Slaagt je lichaam het meteen op als vet aangezien er te veel carbs te kort op elkaar komen, of blijft het gewoon de carbs gebruiken voor energie. Al bij al zat er nog altijd een uur tussen dus het viel mee, maar anders is het wel 3 uur dus er is wel verschil.

duhhh

Zoiets dacht ik al, alleen vandaag ben ik laat opgestaan dus moest wel 2 maaltijden redelijk kort op elkaar nemen en wou weten wat je lichaam daar mee doet. Slaagt je lichaam het meteen op als vet aangezien er te veel carbs te kort op elkaar komen, of blijft het gewoon de carbs gebruiken voor energie. Al bij al zat er nog altijd een uur tussen dus het viel mee, maar anders is het wel 3 uur dus er is wel verschil.

uit eindelijk gebruikt je lichaam het als energie dus daar hoef je je geen zorgen om te maken

Precies, zolang je maar op je calorieën let is er weinig aan de hand. Al zou je leven op 10 snickers per dag en verder niets dan zul je ook nog geeneens aankomen.

Terug
Naar boven