AndroidHealthClinic

Chapeaubas's Traininglog.

Bezoekers in dit topic

chapeaubas

Cool Novice
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
35
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen van DBB,

Lange story incoming!

Ik zit nu al een tijdje op dit forum (zonder account) en sinds een paar weken heb ik een account hier gemaakt! En ik moet zeggen heb hier veel informatie kunnen krijgen van heel veel topics/mensen. Nu dacht ik zelf laat ik eens een log beginnen?

Even in het kort mijn verleden :

Eind zomer vorige zomer 2010 zat ik op een gewicht van 100kg heb altijd tegen mezelf gezegd als ik dat bereik wil ik er wat aan doen.
Hoe ik eruit zag in de zomervakantie eind vorig jaar 2010 :
24zypfn.jpg

Ik ben begonnen als eerst met dieeten en naar de sportschool gaan om cardio te doen.. Jammer genoeg zag ik zelf niet in om een doel neer te zetten en iets te willen bereiken. Al met al is het me gelukt om 91kg te halen met een eiwit dieet + cardio.

In januari werd ik 19 en wilde ik toch maar eens wat meer afvallen zat me toch niet echt lekker al dat vet ik ben op een nieuwe sport gegaan "jeetkunedo" dit heeft mij best veel geholpen met wat extra kilootjes te verliezen maar niet veel! Totdat er een familielid kwam met het verhaal "cambridge" mensen zullen het misschien kennen of niet? Maar het is een 500kcal dieet als ik hier lees hoeveel kcal je nodig hebt was dat echt heel slecht... ik heb dat gevolgd van februari tot april en ben toen 12kg verloren waar ik op een gewicht van 78kg kwam. In deze periode ben ik denk ik ook veel massa verloren?


Vanaf mei ben ik begonnen met fitness met een gewicht van 78kg

Juni22.jpg

Ik ben vanaf vorige week echt begonnen met fitness doormiddel van een schema samen met een vriend van mij! Ik ben nog vrij nieuw hierin en hoop zo meer massa te kweken! Ik doe dit ook voor mijn plezier ik vind het heerlijk om naar de sportschool te gaan! Ik hoop dat het me gaat lukken! mijn motivatie ligt gelukkig er hoog!

Begin 1 augustus met 6 weekse schema :

Start gewicht 80kg.

Voorkant:
Voorkant.jpg

achterkant :
Rug.jpg

Hier week 1 van mn schema (alles wat er volgt heb ik nog nooit gedaan deze week was vooral om te wennen aan alles en kijken hoeveel ik kan doen.) :

Maandag "Legs" :

* Warmup : Jump Squats : 2x15

* Barbell Squat :
16*20kg
12*30kg
12*40kg

*Leg Extension :
12*61kg
12*61kg
11*68kg

*Split Squat :
8*10kg
8*10kg
12*10kg

*Romanian Deadlift :
9*20kg
5*20kg
10*12kg

*Leg Curl :
12*61kg
10*61kg
8*61kg

*Barbell Calf Raise : (deze ging uitermate goed?)
13*140kg
20*150kg
12*200kg

Rocking Calf Raise : (deze gaan we uit ons schema halen we voelde hier ons niet prettig mee.)

Dinsdag (rustdag) : deze dag begon goed! alleen in de avond spierpijn in mn kuiten.

Woensdag "Push" : Kwam deze dag mn bed niet uit vanwege spierpijn haha begon ook last te krijgen van mn hams toch maar wezen trainen!

*Warmup: Pushups 2x15

*Incline DUmbbell Bench Press :
12*14kg
12*14kg
15*14kg

*Barbell Bench Press :
12*20kg
10*25kg
10*30kg

*Barbell Overhead Press :
12*15kg
11*15kg
9*15kg

*Bent Over Dumbbel Lateral Raise :
12*6kg
11*6kg
12*6kg

*Lying Triceps Press :
13*10kg
12*15kg
11*15kg

*Bench Dip :
20x
12x10kg
12x10kg

*Reverse Crunch :
8x
8x
8x

*Crunch : 3xmax reps
12x
12x
15x

Donderdag : Rustdag : Vandaag onwijze spierpijn van afgelopen maandag kon echt mn bed niet uitkomen... in de avond ging het gelukkig stukken beter!

Vrijdag "Pull" : Vandaag had ik alleen last van mn hams dus de Deadlift zat ik me zorgen over te maken of ik het wel of niet kon.. uiteindelijk maar licht gedaan.

*Warmup: Floor Bridge 2x15

*Barbell Deadlift : (Dit lukte me niet kon niet bukken)
6x20kg
12x30kg
6x40kg (hier begon ik last te krijgen en ben gestopt met deadlift)

*Bent Over Barbell Row : (ook deze kreeg ik last van mn benen)
10x30kg
12x10kg
12x10kg

*Seated Cable Row :
12x23g
10x28,5kg
10x28,5g

*Wide-Grip Pullup:
7xbw -12kg
12xbw -26kg
12xbw -26kg

*Close-Grip Cable Pulldown :
12x23,5kg
12x28,5kg
10x33,5kg

*Barbell Curl:
15x10kg
8x10kg
10x10kg

*Hammer Curl :(hier was ik helemaal op)
10x10kg
12x6kg
15x6kg

Dit was week 1 van m'n schema als iemand tips heeft zou ik die graag willen hebben!

Jammer genoeg heb ik Maandag mijn training voor mijn benen niet kunnen hervatten! Heb nog erg last van m'n hamstrings jammer genoeg ik denk overbelast? Heb voor maandag even een cardio dagje gehouden.

Fietsen : 45min
Hardlopen : 15min

Dat was voor maandag

Vandaag een rustdag heb zover ik voel geen last meer van mn hamstrings en heb thuis geoefend om squads te doen en dat lukt! Dus morgen word een "Leg" day en hervatten we het schema! Dit was het begin van mijn Log en er zal elke dag een update komen!


Motivatie : De afgelopen week mijn eerste week gehad met dit schema en ik ben heel gemotiveerd! Het is zwaar maar tedoen en hoop dit 6 weken vol te houden.
 
goed bezig, ik ga je volgen:D
Zorg dat je voeding wel goed gaat, kijk op de sticky's. je moet weer naat meen khal.

Heel goed gedaan. Sterkte met je doelen:)
 
Vandaag weer even het schema gevolgd voor "Legs". Jammer genoeg ging het echt niet goed deze keer ik was heel gemotiveerd alleen ik kreeg last van mijn enkel... Had ook moeite om de juiste houding neer te zetten voor squats en split squats.. Dus heb het even rustig aangedaan! Wel zie ik dat ik mijn squat vooruitgang inzit!

Al met al toch een heerlijke training gehad wel even wat andere oefeningen gedaan ivm enkel. Iemand enige tips om mijn onderrug beter te trainen?

Woensdag : "LEGS"
* Warmup : Jump Squats : 2x15
* Warmup : Cardio 10min hardlopen
* Warmup : Cardio 15min fietsen

* Barbell Squat :
8*60kg
8*60kg
8*65kg

*Leg Extension :
12*66kg
12*66kg
12*70,5kg

*Split Squat :
8*20kg
8*20kg
12*20kg

Vanaf hier kreeg ik last van enkel.
Ben toen verder gegaan met wat andere oefeningen

*Hyperextensions back : Deze ging gelukkig goed! Ben het ermee eens dat ik mijn onderrug meer moet gaan trainen merk dat deze zwak is.
15x
15x
15x
15x

*Back extension :
15x47kg
12x47kg
12x47kg

*Dual Lateral Pulldown :
10x28,5x2kg
12x28,5x2kg
14x28,5x2kg

Motivatie van vandaag! : Heel erg gemotiveerd had er erg zin in jammer genoeg kon ik helaas niet alles doen wat ik had willen doen! Mijn enkel werkte helaas genoeg niet mee.. heb dus nu wat meer oefeningen gedaan voor mijn onderrug. Ik merk dat deze erg zwak is vergeleken met andere delen van m'n lichaam! Kan dit temaken hebben met mijn Hypermobiliteit?.

Morgen een lekker rustdagje even goed rust nemen! Vanavond lekker uit eten omdat mijn moeder jarig is :) en vrijdag er weer vol tegenaan!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag zou ik dus eigenlijk een rustdag moeten hebben haha! Maar gisteren heb ik samen met mn trainingspartner een nieuw schema gemaakt. Wij gaan nu 3 daagse Full body schema volgen. Het "Legs" gedeelte is voor mij nog te zwaar waardoor we nu gewoon rustig alles opbouwen.

Vandaag dus het nieuwe schema uitgeprobeerd alleen dan 1 RM gedaan. Met dit schema wil ik massa/kracht opbouwen en door deze 1RM heb ik een doel om te gaan trainen en deze stats die ik vandaag heb behaalt te overschrijden na heel wat trainingen!

Schema als volgt :

*Warmup : 10min hardlopen

*Leg Extension :
1x143kg dit was de max van het apparaat. Iemand hier een andere oefening voor waar er meer gewichten aankunnen?

*Leg Curl
*Calf Rais
Deze 2 niet gedaan vanwege mn hams/enkel

*Lateral Pulldown :

15x27kg(Warmup)
1x89kg
1x99kg

*Row :

15x17kg(Warmup)
1x67kg
1x77kg

*Lower Back Extension :

1xbwx26kg
1xbwx28kg
1xbwx30kg

*Incline Flyes :

15x8kg(Warmup)
1x20kg
1x22kg

*Dumbbell Bench Press :

15x8kg(Warmup)
1x22kg
1x26kg
1x28kg

*Shoulder Raise :

15x15kg(Warmup)
1x53kg
1x60kg

*Shrug (met stang ipv dumbbells) :
**gewicht is beide kanten zonder stang meegerekent**
15x20kg (Warmup)
1x60kg
1x80kg
1x90kg
1x110kg

*Bicep Cable Curl :

1x23,5kg
1x28,5kg

*Tricep Cable Extension :

1x23,5kg
1x28,5kg

*Planking abs :

1x30sec
1x15sec

*Zijwaartse plank :

1x30sec L kant
1x30sec R kant

Jammer genoeg kreeg ik bij Bicep/Tricep last van een spier aan mn onderarmen? Geen idee wat het was maar kreeg het wanneer ik mijn armen strekte? Iemand enig idee wat dat is?

Motivatie : Vandaag was ik helemaal in de stemming vooral omdat ik voor het eerst mijn 1RM wilde gaan doen! Heb mijn best gedaan en wil zo na heel wat weken dit schema te hebben gevolgd kijken of ik vooruitgang zie.

Comments : Ik merk vooral dat ik moet werken aan mijn armen! Shouders en rug. Mijn onderrug zoals ik al eerder heb vermeld is erg zwak waardoor squats, DL erg moeilijk gaan voor mij! Na dit schema te hebben gevolgd voor een paar weken/maanden wil ik gaan beginnen met squats,DL en bench pressen.

Morgen heb ik lekker een rustdag en zaterdag ga ik cardio doen! Ill update tomorrow :)!
 
sterk al die pressen. Veel sterkte met je nieuwe schema:D
Goed bezig:D
 
sterk al die pressen. Veel sterkte met je nieuwe schema:D
Goed bezig:D

Thanks :)! zal gaan lukken met het nieuwe schema kan niet wachten op maandag! Morgen ga ik toch maar even cardio doen heb er gewoon erg veel zin in :)! Nu lekker naar mn bed morgen vroeg op :)! Ill update tomorrow Goodnight
 
Vandaag even een rustig dagje! alleen even naar de sportschool gegaan voor wat cardio

25min fietsen
20min hardlopen

Verder lekker rusten en wachten op maandag! Heb toch ook squats toegevoegd aan onze schema om het toch op te bouwen!

Maandag verder ga ik naar de fysio voor mn enkel om te kijken hoe en wat.
 
Zaterdag/zondag even rustdagen gehouden! Zaterdag was ook verjaardag van mn ma dus wel een leuk weekend gehad :)! Morgen beginnen aan mn nieuwe Full body schema!
 
Vandaag heerlijk opgestaan! lekker z'n gangetjes en vanmiddag lekker wezen fitnessen!

Vandaag eerste dag met "Full body schema"

Het schema is gemaakt voor Full body Kracht/Massa vandaag hadden we massa training 8-12 reps 1-3 sets. Kracht is 90% van mn R.M en Massa 70% vandaag dus 70% gedaan

Heerlijk begonnen met benen
*Leg extension :
12x68kg (opwarming)
12x101kg
12x101kg

*Leg Curl (hiervan moet ik mijn R.M nog doen) :
12x68kg
12x68kg
12x68kg

*Calf Raise (Ook hiervan weet ik mijn R.M nog niet) :
12x115kg
12x115kg
12x115kg

*Lateral PUlldown :
12x18kg(opwarming)
8x69kg
8x69kg

*Row :
12x18kg(opwarming)
12x50kg
12x50kg

*lower Back Extension
15xbw(opwarming)
12xbwx20kg
12xbwx20kg

*Incline Flye :
12x8kg(opwarming)
12x16kg
12x16kg

*Dumbbell Bench Press :
12x20kg
12x20kg

*Lateral Raise :
15x20kg(opwarming)
12x42kg
12x50kg
12x46kg

*Shrug :
12x77kg
12x77kg
12x77kg

*Bicep Cable Curl :
10x20kg
(hier kreeg ik last van mn onderarm overstrekking)

*Tricep Cable Extension :
12x20kg
12x20kg
12x20kg

*Switch Abs :
Reverse Crunch 3 setjes tot max
Plank tot max : 50sec
Side Plank : 30sec elke kant
Vacuum : 50 sec

Training Notities : Het ging uitermate goed! Lekker bezig geweest en een lekker schema

Motivatie :Vanaf dat ik wakker werd had ik al zin om te gaan trainen en ervoor te gaan! Dit is uitstekend gelukt en had het erg naar m'n zin! Super training.

Verder ben ik vandaag naar de fysio gegaan had nog wel wat last van mijn enkel blijkt dat mijn enkel band waarschijnlijk gescheurd is maar dat het niet al te ernstig is. Heb hier ook verder geen last bij met hardlopen of lopen alleen met Squats + trappen lopen gaat het opspelen. Verder nog gevraagd waarom ik last van mijn onderarmen heb moet even bij de volgende training opletten hoe ik precies mijn armen doe wanneer ik stang omhoog haal en dan hoor ik de volgende keer bij de fysio hoe en wat! Nu lekker genieten van m'n rust en morgen ook heerlijk genieten van een rustdagje! Dit was het weer voor vandaag!
 
Super bezig, ik neem aan de de lateral raise met kabel is?
Rustig aan met de enkel, anders even een weekje de squat overslaan.
 
Super bezig, ik neem aan de de lateral raise met kabel is?
Rustig aan met de enkel, anders even een weekje de squat overslaan.

Thanks :) Ja het gaat echt lekker! En inderdaad het is met kabel ja.
Met mn enkel komt het goed heb nu stroomtherapie hoe dat ook heet.. morgen moet ik weer daar heen in de ochtend komt allemaal goed. Inderdaad even squat overslaan
 
Goed bezig inderdaad.:thumbs: Ik ga je ook volgen. :)
 
Goed bezig inderdaad.:thumbs: Ik ga je ook volgen. :)

Thanks! Vandaag toch maar even een rustdag gehouden :) vanochtend nog fysio gedaan heb dus hypermobiliteit oftewel je kan vaak last van je enkels krijgen.. lekker is dat! Morgen gaan we weer trainen heb ook mn pakketje gekregen met Maximize V2 morgen lekker proberen nu naar mn bedje vroeg op en er weer hard tegenaan!
 
veel plezier morgen:D
 
Vandaag lekker bezig geweest en lekker vroeg! Begonnen met fitness en geëindigd met 3 uur lang de tuin schoonmaken en het balkon :)! Iniedergeval lekker druk bezig dus.

Nou de training ging echt uitermate uitstekend lekker bezig geweest deze training was de stijl "Kracht" oftewel 90% van mijn R.M die ik vorige week heb gedaan! Was zwaar maar heerlijk. Ook voor het eerst Maximize V2 ingenomen doet z'n werk erg goed!

Lekker rustig begonnen met warming-up daarna gelijk lekker aan de bak! Squats heb ik er nog even uitgelaten vanwege m'n enkel daar ga ik volgende week weer proberen mee te beginnen!

Stats van vandaag :

*Warming-up gedaan hardlopen 5 min

*Leg extension :
12x68(Warming-Up)
5x129kg
5x129kg

*Leg Curl :
12x68kg (Warming-Up)
5x87kg
5x87kg

*Calf Raise :
12x115kg 70% (Warming-Up)
5x147kg
5x147kg
5x147kg

*Lateral Pulldown :
12x44kgkg(Warming-Up)
5x77kg
5x77kg

*Row :
12x32kg(Warming-Up)
5x69kg
5x69kg

*Lower Back Extension :
15xBW(Warming-Up)
5xBWx28kg
5xBWx28kg

*Incline Flye :
12x10kg(Warming-Up)
5x20kg
5x20kg

*Dumbbell Bench Press :
5x26kg
5x26kg

*Lateral Raise :
15x20kg (Warming-Up)
5x53kg
5x53kg
5x53kg

*Shrug :
15x40kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg

*Bicep Cable Curl :
5x25kg
5x25kg
5x25kg

*Tricep Cable Curl
5x25kg
5x27kg
5x27kg

*Switch Abs :

-*Revers Crunch : 1x75 1x50 1x25
-*Planking : 60Sec
-*Zijwaartse Planking : Beide kanten 60Sec

Training Notities : Merk dat het beter gaat met mijn enkel ook met hardlopen geen last meer van! Met biceps had ik last van mijn onderarm vandaag lukte het om 3 sets te doen waar ik ook erg blij mee ben. Verder neem ik handschoenen mee voor Shrugs want ik verlies grip te snel waardoor ik tussenpauzes moet nemen om het te finishen.

Motivatie : Ik was heel erg gemotiveerd om dit keer de stijl "Kracht" te doen met 90% van m'n R.M. Ik zie al vooruitgang in bepaalde dingen. Deze training was zwaar maar erg lekker!

Dit weekend zal ik alleen nog even cardio gaan doen en Maandag er weer hard tegenaan! Jammer genoeg is dan m'n vakantie voorbij dus moet ik in de avond gaan trainen waardoor het drukker is... Ik ga iniedergeval lekker door en kijk er al naar uit voor maandag!
 
Sterkte met volhouden als je weer bezig bent. Wel volhouden hoor, anders word ik boos:o:D
 
Sterkte met volhouden als je weer bezig bent. Wel volhouden hoor, anders word ik boos:o:D

Dat gaat zeker lukken ;) morgen is er nog een klein traingkje en maandag ga ik er gewoon tegenaan gewoon lekker in de avond maar dat komt goed! Ik weet waarvoor ik het doe en motiveer me daar ook me ;)
 
Vandaag zoals gepland een klein maar krachtige training.. Voornamelijk meer voor mijn armen die lopen eigenlijk achter op de rest van mijn lichaam.. Dus vandaar even een extra training gedaan vandaag!

Begonnen met warming up 10min hardlopen ging erg goed! Heb totaal geen last meer van mijn enkel dus fysio werkt ook erg goed!

*Push ups 2 setjes van 15

*Incline Flye :
12x10kg (warming-up)
8x22kg
8x22kg
5x20kg

*Barbell Bench Press :
8x40kg (warming-up)
8x50kg
5x60kg
1x75kg PR verder niet gegaan was alleen dus deed het maar niet voor veiligheid!

*Lateral Pulldown :
12x44kg (warming-up)
12x67kg
12x67kg
8x77kg

*Bicep Cable Curl :
12x21kg
12x21kg
12x21kg

*Dumbbel Bicep Curl :
12x10kg
12x14kg
8x16kg

*Tricep Pushdown :
8x25kg
8x25kg
8x25kg

*Dips :
12xBW (warming-up)
12xBWx5kg
12xBWx10kg

*Barbell Upright Row :
8x20kg
8x20kg
8x20kg

Training Notities : Vandaag even wat oefeningen gedaan voor m'n armen die lopen vergeleken met de rest het meest achter jammer genoeg.. Ze willen niet echt groeien haha! Komt allemaal goed gewoon lekker doortrainen. Helemaal geen last meer van mijn enkel dus volgende week komt Squats weer in mijn schema! Kan niet wachten :)!

Motivatie : Ik dacht dus spierpijn te zullen hebben van gisteren heb ik dus niet? Alleen in m'n buikspieren.. Dus vandaag heel gemotiveerd om mijn armen is even lekker flink te laten werken! Lekkere training ben weer blij en kan niet wachten op de volgende training! Nu lekker genieten van een heerlijk weekend misschien morgen/zondag nog even cardio! Dat zien we wel.
 
En weer even een update van mij! Vandaag weer even lekker getrained jammer genoeg door mijn stage heb ik mijn schema niet volledig kunnen afmaken.. Begon om 7 uur met de training we waren met zn 2en maar om half 10 moest ik toch echt gaan want ik ben nog druk bezig om dingen af te maken voor mijn stage... Ik baal hier wel hard van jammer genoeg! Woensdag doen we een cardio training + de oefeningen die we nog moesten doen.. Dat zijn de abs en bicep/tricep curls..

Heerlijk begonnen met benen
*Leg extension :
12x68kg (opwarming)
12x101kg
12x101kg

*Leg Curl (hiervan moet ik mijn R.M nog doen) :
12x68kg
12x68kg
12x68kg

*Calf Raise (Ook hiervan weet ik mijn R.M nog niet) :
12x115kg
12x115kg
12x115kg

*Lateral Pulldown : Merk dat het hier beter gaat dan vorige week
12x18kg(opwarming)
12x69kg
12x69kg

*Row :
12x18kg(opwarming)
15x50kg
12x50kg

*lower Back Extension
15xbw(opwarming)
12xbwx20kg
12xbwx20kg

*Incline Flye :
12x8kg(opwarming)
12x16kg
12x16kg

*Dumbbell Bench Press :
12x22kg
15x22kg

*Lateral Raise :
15x20kg(opwarming)
12x44kg
12x44kg
12x46kg

*Shrug :
12x50kg(opwarming)
12x77kg
12x77kg
12x77kg


Training Notities : Het ging uitermate goed! Lekker bezig geweest jammer genoeg moest ik eerder weg vanwege m'n stage... Baal er echt heel erg van maarja het is niet anders! Verderest was het weer even heerlijk en woensdag er weer tegenaan met een cardio training + de rest afmaken

Motivatie : Ik was super gemotiveerd totdat ik de tijd zag en het telaat ging worden voor mij.. Ik zit nu nog vol met energie maar jammer genoeg moet ik werken bah..

Woensdag ga ik nog een cardiotraining doen + de rest afmaken en weer beginnen met Sqauts! en Vrijdag gaan we weer Full body doen maar dan weer stijl "Kracht".

Vanaf volgende week gaan we de gewichten wat omhoog krikken en kijken of er vooruitgang is! Merk zelf dat bepaalde dingen zoals de Incline flye/Dumbbel bench press/Laterall Pulldown vooruitgang inzit!

Nu weer verder werken en morgen weer vroeg op voor stage! Fijne avond iedereen.
 
Back
Naar boven