Fitness Seller

Cheaten

Bezoekers in dit topic

Voordat je nu alleen nog maar friet, ijs en pizza gaat eten omdat je hiermee je kcal en macro's gewoon haalt, weet dat het inderdaad niet/weinig uitmaakt voor je lichaamscompositie maar natuurlijk wel voor je gezondheid.
Als je alleen maar snacks en dergelijke eet is dit natuurlijk niet bevordelijk voor je gezondheid, Het maakt weliswaar niet uit voor aankomen/afvallen maar echt goed voor je is een dieet met alleen maar dit soort dingen niet.
Als je niet al je micro's binnenkrijgt omdat je alleen maar dingen eet die je lekker vindt ben je natuurlijk minder fit om te trainen en zul je je misschien ook wat futloos voelen
IIFYM is prima en je hoeft echt niet alleen maar kip/rijst/broccoli te eten maar je moet het volgens mij meer gebruiken om flexibel te dieeten, dat je af en toe iets pakt wat je lekker vindt en dat hoewel het minder gezond is niet uitmaakt voor aankomen/afvallen.
Dus ja je kan gewoon af en toe een ijsje pakken als dat in je kcal en je macro's pakt maar maak het niet te gek en zorg wel gewoon voor een gezonde basis.
 
Het is ook maar net wat je verstaat onder een cheat. Zo kan ik bijvoorbeeld al enorm genieten van een zalige biefstuk met gebakken aardappelen en een lekkere salade. Je kan het als cheat zien.... maar eigenlijk is het gewoon een prima gezonde maaltijd met eiwitten vetten en koolhydraten.
Een lekkere zelfgemaakte hamburger van vers gehakt op een italiaanse bol met salade en wat frietsaus en ketchup... eigenlijk een cheat... Maar wat vind je dan lekkerder? Er zijn mensen die hiervoor naar de mac gaan. Al kan ik me niet voorstellen dat die platgeslagen nepburgers lekkerder zijn. :o

Elke dag een stuk chocolade (doe ik zelf) Is zalig... als het in je macro's past is het prima. Als jij aan je macro's voldoet en je zou bij wijze van spreken in je dagmenu een bolletje ijs.... of een handje chips willen laten passen... dan kan dat prima. Het gaat uiteindelijk om je kcal aantallen.
Overal waar té voor is niet goed. Maar gewoon jezelf wat lekkers toestaan binnen je macro's kan ik niet echt zien als cheat.
Jezelf een dagje te buiten gaan en meer kcal eten dan normaal of behoorlijk ongezond een keer vind ik dan weer wel een cheat. Maar ook dat kan gewoon.

Je moet een beetje spelen met de dingen. Als je basis gezond is (zeg 80%) Kan je de rest best opvullen met dingen die je graag hebt. Dat is de ene keer gezonder en de andere keer een keer niet. snap je?

Als jij een keer een flink bord spaghetti eet van ca. 1000 kcal... kan je ook een keer een pizza nemen met dat anatal kcal. Het kan allemaal niet veel kwaad. Het is namelijk niet iets wat je elke dag doet ;)
 
Back
Naar boven